2.0tdi 140KM BRE szarpanie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Wydaje mi się, że wałek wydechowy mam teraz ustawiony na jakieś +2,5st. względem wału głównego (ssący na 0,0). Dalej to chyba nie warto kręcić, bo w końcu może nastąpić kolizja.
Wczoraj zrobiłem trasę 250km i zauważyłem, że auto dużo gorzej przyspiesza, a spalanie z komputera jest 0,8l większe.
Wczoraj zrobiłem trasę 250km i zauważyłem, że auto dużo gorzej przyspiesza, a spalanie z komputera jest 0,8l większe.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 19:59 przez wojciech007, łącznie zmieniany 1 raz.
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
U mnie bujanie jest na jałowym i na 2 lub 3 biegu gdy mocna przyspieszam, to szarpie. Przed wymianą rozrządu kąt synchronizacji wynosił -0,98. Teraz jest -1,96. Niestety na wolnych obrotach obroty wahają się od 882 do 903 RPM. Dawka wtrysku również się waha 7,69 do 9,06, czas wtrysku 6,63 do 7,65. Recyrkulacja spalin od 295 do 300 mg/H i procentowo od 63,28 do 69,14%. Czy przyczyną jest zły kąt synchronizacji? Ostatnio wyskakiwał mi błąd: nieregularne zapłony cylindra 1 - elektronika. Może sterownik silnika a może pompowtrysk. Czy któryś z kolegów spotkał się takim przypadkiem? A może skutkiem tego wszystkiego jest faktycznie kąt synchronizacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Zrobiłem jeszcze dzisiaj eksperyment. Dojechałem wałkiem ssącym do wydechowego żeby sprawdzić jak jest ustawiony. Po zablokowaniu dwóch wałków kąt synchronizacji wynosi +4,4st. A zatem wcześniej wydechowy był na 4,4st., a ssący na 0,0st.
Jak jadę Polem 1.4TDI żony, to aż czasami patrzę czy silnik nie zgasł jak zmieniam bieg.
Szczerze mówiąc to raczej nie, ale to mi nie przeszkadza. Denerwuje mnie natomiast drganie całej budy na jałowym. Najgorzej jest w czasie jazdy. Co zmiana biegu to telepawka.Flex 78 pisze:A czy bujanie co jakiś czas silnikiem na jałowych ustało?
Jak jadę Polem 1.4TDI żony, to aż czasami patrzę czy silnik nie zgasł jak zmieniam bieg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Pozwolę sobie że się dołączę do tematu ale problem mam też z 2.0 TDI ale w Audi A3 problem jest taki że na biegu jałowym widać jak obroty dość mocno falują, a podczas jazdy bardzo mocno szarpie jak się nagrzeje nie idzie jeździć na zimnym jest ok ale jak już się nagrzeje to jest tragedia robiłem logi ale za wiele to nie dało. Auto było też u Tunera robił też logi i też było niby wszystko ok. Turbina wyczyszczona. Poza tym auto odpala bez problemu ma moc nie dymi itd
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Daniel podaj proszę jaki masz aktualnie kąt synchronizacji.
Jeśli jest na + to spalanie będziesz miał podwyższone (ale 10l/100km to przegięcie).
Jak już wspominałem wszystkie "zabawy" z synchronizacją wałków zaczynamy kiedy jest ona ustawiona na 0* i od tej wartości ustawiamy dla testów kąt delikatnie na "-" oraz po kilkudniowych testach na "+". Sprawdzamy wtedy jak silnik się zachowuje (dynamika, spalanie, rozruch).
Jeśli jest na + to spalanie będziesz miał podwyższone (ale 10l/100km to przegięcie).
Jak już wspominałem wszystkie "zabawy" z synchronizacją wałków zaczynamy kiedy jest ona ustawiona na 0* i od tej wartości ustawiamy dla testów kąt delikatnie na "-" oraz po kilkudniowych testach na "+". Sprawdzamy wtedy jak silnik się zachowuje (dynamika, spalanie, rozruch).
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
Z uwagi że w moim BRE występowało cykliczne bujanie karoserią sprawdziłem synchronizację rozrządu. Pokazało +3,6, korekty przy takim ustawieniu wynosiły na 1 i 3 cylindrze +1,2 i -1,2. Na 2 i 4 w granicach 0,5.
Po ustawieniu synchronizacji na -2,7 bujanie karoserii praktycznie ustało a korekty zeszły na wszystkich cylindrach średni do 0,5.
Pojechał do mechanika który synchronizację ustawił na 0,0. Korekty posypały się na 1 i 4 cylindrze w granicach 1,5 na + i -. Na 2 i 3 cylindrze wskazywało około 0,5 0,6 i bujanie karoserią powróciło, zauważyłem że troszeczkę dynamika przy takich ustawieniu rozrządu się zwiększyła. Mechanik stwierdził, że synchronizacja musi być ustawiona na 0,0 a z uwagi że korekty są słabe należy regenerować wtryski.
Hmm... więc się zastanawiam, czy regenerować te wtryski i zostawić na 0,0 czy wrócić na -2,7 gdzie korekty były ładniejsze i mnie bujał
Po ustawieniu synchronizacji na -2,7 bujanie karoserii praktycznie ustało a korekty zeszły na wszystkich cylindrach średni do 0,5.
Pojechał do mechanika który synchronizację ustawił na 0,0. Korekty posypały się na 1 i 4 cylindrze w granicach 1,5 na + i -. Na 2 i 3 cylindrze wskazywało około 0,5 0,6 i bujanie karoserią powróciło, zauważyłem że troszeczkę dynamika przy takich ustawieniu rozrządu się zwiększyła. Mechanik stwierdził, że synchronizacja musi być ustawiona na 0,0 a z uwagi że korekty są słabe należy regenerować wtryski.
Hmm... więc się zastanawiam, czy regenerować te wtryski i zostawić na 0,0 czy wrócić na -2,7 gdzie korekty były ładniejsze i mnie bujał
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja swój problem chyba rozwiązałem winna była chyba wiązka elektryczna wtrysków. Rozebrałem, szczypcami posciskalem kostki aby mocno siedziały po włożeniu i szarpania jak narazie brak. Pojeżdżę trochę i jeśli będzie ok to kupię nową bo w tej były kabelki przetarte.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net