Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.0tdi 140KM BRE szarpanie silnika

Silniki wysokoprężne
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 15 kwie 2018, 12:40

Wydaje mi się, że wałek wydechowy mam teraz ustawiony na jakieś +2,5st. względem wału głównego (ssący na 0,0). Dalej to chyba nie warto kręcić, bo w końcu może nastąpić kolizja.
Wczoraj zrobiłem trasę 250km i zauważyłem, że auto dużo gorzej przyspiesza, a spalanie z komputera jest 0,8l większe.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 19:59 przez wojciech007, łącznie zmieniany 1 raz.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 15 kwie 2018, 14:22

A czy bujanie co jakiś czas silnikiem na jałowych ustało?
pozdro

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 15 kwie 2018, 16:37

U mnie bujanie jest na jałowym i na 2 lub 3 biegu gdy mocna przyspieszam, to szarpie. Przed wymianą rozrządu kąt synchronizacji wynosił -0,98. Teraz jest -1,96. Niestety na wolnych obrotach obroty wahają się od 882 do 903 RPM. Dawka wtrysku również się waha 7,69 do 9,06, czas wtrysku 6,63 do 7,65. Recyrkulacja spalin od 295 do 300 mg/H i procentowo od 63,28 do 69,14%. Czy przyczyną jest zły kąt synchronizacji? Ostatnio wyskakiwał mi błąd: nieregularne zapłony cylindra 1 - elektronika. Może sterownik silnika a może pompowtrysk. Czy któryś z kolegów spotkał się takim przypadkiem? A może skutkiem tego wszystkiego jest faktycznie kąt synchronizacji.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 15 kwie 2018, 20:05

Zrobiłem jeszcze dzisiaj eksperyment. Dojechałem wałkiem ssącym do wydechowego żeby sprawdzić jak jest ustawiony. Po zablokowaniu dwóch wałków kąt synchronizacji wynosi +4,4st. A zatem wcześniej wydechowy był na 4,4st., a ssący na 0,0st.
Flex 78 pisze:A czy bujanie co jakiś czas silnikiem na jałowych ustało?
Szczerze mówiąc to raczej nie, ale to mi nie przeszkadza. Denerwuje mnie natomiast drganie całej budy na jałowym. Najgorzej jest w czasie jazdy. Co zmiana biegu to telepawka.
Jak jadę Polem 1.4TDI żony, to aż czasami patrzę czy silnik nie zgasł jak zmieniam bieg.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 15 kwie 2018, 20:08

U mnie szarpania podczas zmiany biegów nie ma. Było tylko na jałowym
pozdro

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 19 kwie 2018, 00:25

Bawiłem się jeszcze w przestawianie tych wałków i nic się nie zmieniało. Ogólnie temat zagadka, ale jak ktoś ma problem to warto spróbować. U mnie nie pomaga.
Ostatecznie zostawiłem dwa wałki zsynchronizowane na -1,0st.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 kwie 2018, 07:19

Pozwolę sobie że się dołączę do tematu ale problem mam też z 2.0 TDI ale w Audi A3 problem jest taki że na biegu jałowym widać jak obroty dość mocno falują, a podczas jazdy bardzo mocno szarpie jak się nagrzeje nie idzie jeździć na zimnym jest ok ale jak już się nagrzeje to jest tragedia robiłem logi ale za wiele to nie dało. Auto było też u Tunera robił też logi i też było niby wszystko ok. Turbina wyczyszczona. Poza tym auto odpala bez problemu ma moc nie dymi itd
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

avancik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2018, 17:36
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: avancik » 12 maja 2018, 09:42

u mnie nie szarpie ale spalanie 10 na miejscu 9,6 pokazuje komputer.do pełna 130km zrobione i weszło 13l <zalamka> <zalamka> <zalamka> <zalamka>

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 13 maja 2018, 21:32

Daniel podaj proszę jaki masz aktualnie kąt synchronizacji.
Jeśli jest na + to spalanie będziesz miał podwyższone (ale 10l/100km to przegięcie).
Jak już wspominałem wszystkie "zabawy" z synchronizacją wałków zaczynamy kiedy jest ona ustawiona na 0* i od tej wartości ustawiamy dla testów kąt delikatnie na "-" oraz po kilkudniowych testach na "+". Sprawdzamy wtedy jak silnik się zachowuje (dynamika, spalanie, rozruch).
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: rosek11 » 23 maja 2018, 08:17

Z uwagi że w moim BRE występowało cykliczne bujanie karoserią sprawdziłem synchronizację rozrządu. Pokazało +3,6, korekty przy takim ustawieniu wynosiły na 1 i 3 cylindrze +1,2 i -1,2. Na 2 i 4 w granicach 0,5.
Po ustawieniu synchronizacji na -2,7 bujanie karoserii praktycznie ustało a korekty zeszły na wszystkich cylindrach średni do 0,5.
Pojechał do mechanika który synchronizację ustawił na 0,0. Korekty posypały się na 1 i 4 cylindrze w granicach 1,5 na + i -. Na 2 i 3 cylindrze wskazywało około 0,5 0,6 i bujanie karoserią powróciło, zauważyłem że troszeczkę dynamika przy takich ustawieniu rozrządu się zwiększyła. Mechanik stwierdził, że synchronizacja musi być ustawiona na 0,0 a z uwagi że korekty są słabe należy regenerować wtryski.
Hmm... więc się zastanawiam, czy regenerować te wtryski i zostawić na 0,0 czy wrócić na -2,7 gdzie korekty były ładniejsze i mnie bujał

esox37
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 maja 2018, 18:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: esox37 » 26 maja 2018, 19:00

Cześć koledzy jestem tutaj zupełnie nowy od roku posiadaj Audi i denerwuje mnie drganie wewnątrz kabiny zastanawiam się nad synchronizacją rozrządu u mnie -2,9 może ktoś z was ze śląska jest w stanie mi to zrobic bądz polecic kogoś kto mi pomoże?dzięki za pomoc :>

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 maja 2018, 22:46

Ja swój problem chyba rozwiązałem winna była chyba wiązka elektryczna wtrysków. Rozebrałem, szczypcami posciskalem kostki aby mocno siedziały po włożeniu i szarpania jak narazie brak. Pojeżdżę trochę i jeśli będzie ok to kupię nową bo w tej były kabelki przetarte.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

avancik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2018, 17:36
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: avancik » 19 lip 2018, 15:19

Wczoraj trasa Zakopane spalanie 9.chyba ja sprzedam :|

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lip 2018, 15:23

A kto Ci powiedział, że 2.0 TDI będzie mało paliło? W mieście może i tak, ale w trasie przy większych prędkościach silnik nie jest już tak oszczędny. Moja C6 pali średnio 7.9 l i spokojnie mógłbym zejść do 7 litrów, ale nie po to kupowałem 3.0 TDI, aby jeździć jak dziadek ;p.

avancik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar 2018, 17:36
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: avancik » 19 lip 2018, 15:24

A i problem do 2000 obrotow mul puzniej tak jakby go ktos kopnol co moze byc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja