Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] zamarzajace odmy, duzo wody w tlumiku, LPG

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 17 gru 2012, 17:16

daniel1997 Oleju jeszcze nie wymieniałem, dolałem tylko żeby przetestowac czy nic nie wywali znowu i miałem małe spotkanie z koszem betonowym :( i czekam na pieniążki :p chce płukanke kupic, olej valvoline max life i filtr oryginalny a własnie kupilem lampki led na tył <hura>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 17 gru 2012, 17:23

Frugo1 pisze:daniel1997 Oleju jeszcze nie wymieniałem, dolałem tylko żeby przetestowac czy nic nie wywali znowu i miałem małe spotkanie z koszem betonowym :( i czekam na pieniążki :p chce płukanke kupic, olej valvoline max life i filtr oryginalny a własnie kupilem lampki led na tył <hura>
to wszystko wyjaśnia ;)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 gru 2012, 16:05

Olej wymieniony :> wyczuscilem odmy i wlalem plukanke do silnika i zalalem maxlifa 5w40, oby chodzilo dobrze(zastanawia mnie tylko czemu synpower jest drozszy od maxlifa <mysli>) :) Dziekuje wszystkim za pomoc :)

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 01 sty 2015, 19:19

Cześć

Miałem dzisiaj taką przygodę, auto stało dwa dni (jak wiemy mamy temp. ujemne), dzisiaj chciałem pojechać do marketu i wszystko ładnie szło. Przy dojeździe do marketu poczułem smród spalenizny (dystans około 6-8km), po otworzeniu maski leciał dym z pod osłony przepływomierza, po jej zdjęciu widać było małe plamki oleju. Zostawiłem auto poszedłem na zakupy, w czasie powrotu spodziewałem się tego samego objawu ale wszystko było OK, pojeździłem nawet trochę dłużej i tez nic.

Czy winna mogla być przymarznięta odma czy też ezektor? <mysli>

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 01 sty 2015, 19:25

Pewnie coś przymarzło i olej wyciek. Jak poszedłeś do sklepu to od temperatury silnika rozmroziło się wszystko i wyciek mniejszy. Kiedy odmy i eżektor czyściłeś? uszczelki wymieniałeś na deklach?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 sty 2015, 19:25

rafio83 pisze:Czy winna mogla być przymarznięta odma
Jak najbardziej tak.
Lektor.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 02 sty 2015, 09:48

jakubczyk_7 pisze:Kiedy odmy i eżektor czyściłeś? uszczelki wymieniałeś na deklach?
Ja odkąd jestem właścicielem (ponad rok), nie czyściłem tego w ogóle <uoee> Teraz już jestem pewien ze to odma lub eżektor, pod korkiem wlewu oleju pojawiła się biała maź <uoee>
Obrazek

Zacznę od czyszczenia odmy, tylko nie wiem czy dobrze kojarzę, odma to komponent z poniższego zdjęcia?
Obrazek

Czy może to?
Obrazek

Jak ją wyczyścić, wystarczy przepłukać czy trzeba to jakoś rozbierać?

Eżektor można czyścic czy trzeba wymieniać? Gdzieś w necie widziałem jakąś "chałupniczą metodę czyszczenia"

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 sty 2015, 12:04

rafio83, Jeśli często robisz odcinki 1-1.5 km, zapalasz i gasisz to "masło" jest normą szczególnie w zimie, natomiast jeśli robisz długie odcinki i masz "masło" pod korkiem to uszczelka pod głowicą do ogarnięcia.
motostacja - części samochodowe.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 02 sty 2015, 22:05

Masło pojawiło się teraz po tym jak auto stoi i jeżdżę na krótkich odcinkach, do tej pory nic takiego tam nie było (jeździłem do pracy po około 60km dziennie).

Co z tą odmą? Bo już sam zdurniałem co powinienem wyczyścić <mysli>
Zdaje się ze tu jest filmik z wymiany odmy?



[ Dodano: 2015-01-02, 22:05 ]
czy ktoś wreszcie może mi wyjaśnić, który element mam zbadać chcąc wyczyścić odmę, bo czytam już milion artykułów i wciąż jestem głupi :shock:

Dla mnie odma to poniższy element:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cb ... 944b9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dee ... eb846.html

Czy może jak mówi internet odma to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2b ... bb9fe.html

Awatar użytkownika
ORZ3CH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 27 kwie 2013, 19:48
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: ORZ3CH » 03 sty 2015, 09:45

rafio83 pisze:Co z tą odmą? Bo już sam zdurniałem co powinienem wyczyścić
Zdaje się ze tu jest filmik z wymiany odmy?
To na tym filmiku to tylko element calej instalacji, sa rowniez przewody plastikowe(te prazkowane) ktore odbiegaja od tego zaworu skrzyni korbowej i ida osobno do kazdej z pokrywy zaworow- to wszystko trzeba przeczyscic. W moim przypadku wszystko sie rozlecialo ze starosci, wiec zamowilem komplet za ok 400zl w ASO.

Obrazek Obrazek

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 03 sty 2015, 11:41

Żeby wyjąc te przewody to chyba faktycznie trzeba by wyjąc sinik, inaczej nie widzę możliwości ich demontażu <uoee>

Wyczyściłem element wskazany na zdjęciu 1, faktycznie był niedrożny z powodu "masła". Zobaczymy jak to teraz będzie.

Jeszcze jedno - czy w silniku ASN występuje eżektor? bo jakoś go nie znalazłem u siebie <mysli>

Awatar użytkownika
ORZ3CH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 27 kwie 2013, 19:48
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: ORZ3CH » 03 sty 2015, 11:57

Zdjecia tylko pogladowe, zeby bylo dobrze widac o co chodzi, temat do ogarniecia. A jezeli chodzi o ezektor to chyba w ASN go nie ma, zastepuje go wlasnie ten zawor skrzyni korbowej- chyba ze sie myle to niech ktos mnie poprawi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga