Wysoka temperatura płynu chłodzącego rośnie na wył. silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
Wysoka temperatura płynu chłodzącego rośnie na wył. silniku
Witam, moje audi z silnikiem AEB sypie ostro asami z rękawa i kolejny to problem z temperaturą cieczy. A więc tak, podczas jazdy szybkiej czy wolnej jest okej, na postoju jest okej. Po wyłączeniu silnika po trasie 20km i odczekaniu powiedzmy 2-3 minut temperatura rośnie powyżej 100 stopni. Sprawdzone w vcds i sterowniku jest 102 a na licznik jeżeli się nie mylę to będzie zakładka 17- instruments i 3 grupa i tam też około 100, z tym że na zimnym silniku jest tam watość 30 stopni co mnie mocno dziwi.
Termostat nowy ma około 4 miesięcy, pompa nowa airtex. Podczas jazdy na kompie temperatury oscylują w zakresie 89-94.5 max. Dziś termostat poszedł w garnek z wodą i się ładnie otwiera. Dzięki za każdą sugestię
Termostat nowy ma około 4 miesięcy, pompa nowa airtex. Podczas jazdy na kompie temperatury oscylują w zakresie 89-94.5 max. Dziś termostat poszedł w garnek z wodą i się ładnie otwiera. Dzięki za każdą sugestię
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
W instruments temp. minimalnie zawsze pokazuje 30 to norma , co do temperatury to jej wzrost po wyłączeniu silnika też można uznać że też jest ok ( w 2.7Bit jest np. dodatkowa pompa elektryczna która utrzymuje płyn w obiegu żeby zbić temperaturę ) , u mnie było to widoczne z reguły latem teraz zimą rzadziej
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
W Aeb nie ma obiegu który by chłodził po wyłączeniu silnika. Nie chciał bym sprawy tak zostawić bo kasy sporo wpompowałem w głowicę i szkoda jej trochę. Z jednego punktu widzenia to ok, faktycznie sinik oddaje temperaturę więc może to nastąpić. Ale z drugiej strony to skąd się pojawia ta temperatura na czujniku głowicy kiedy pompa już nie działa? Czujnik jest wysoko za głowicą więc trochę to podejrzane..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
Tylko że w przypadku temperatury która panuje na zewnątrz to nie jest duży problem ale jak wpadnie jeździć w temp. + 30 to może się zacząć cyrk. Kolejna sprawa to że u kolegi który ma w VW ten sam silnik nie ma takich sytuacji. Kolejny temat, termostat puszcza przy 85 więc przy gaszeniu mamy otwarty układ co powinno sprzyjać stygnięciu silnika a nie jego nadmiernemu nagrzewaniu. Jeśli było by tak w każdej jednostce to podejrzewam że z fabryki wyjechały by z dodatkowym układem chłodzenia na postoju. Kolejna sugestia, przy starcie silnika powyżej 100 wisko powinno być mocno słyszalne a tu nie ma nic, dodam również że przy temp 92stopni mogę zatrzymać wisko, trochę muszę przytrzymać ale generalnie się uda.
Mam jeszcze pytanie, przy jakiej temp powinien zaskoczyć wentylator elektryczny ( wspomagający) ?
Mam jeszcze pytanie, przy jakiej temp powinien zaskoczyć wentylator elektryczny ( wspomagający) ?
Może ale nie musi,u mnie były te problemy i nie mam pewności ale wymiana korka pomogła chyba(robiłem kilka spraw naraz) gdyz nie trzymał cisnienia.Maciek_1988 pisze:Tylko że w przypadku temperatury która panuje na zewnątrz to nie jest duży problem ale jak wpadnie jeździć w temp. + 30 to może się zacząć cyrk.
Bo to nie jest normalna sytuacja ale czesto sie zdarza i nie przeszkadza zbytnio w życiu.Maciek_1988 pisze:Kolejna sprawa to że u kolegi który ma w VW ten sam silnik nie ma takich sytuacji.
Po zgaszeniu silnika nie ma to nic do rzeczy bo obieg zostaje zatrzymany i jak wspomniałem te podgrzanie jest tylko chwilowe.Maciek_1988 pisze:Kolejny temat, termostat puszcza przy 85 więc przy gaszeniu mamy otwarty układ co powinno sprzyjać stygnięciu silnika a nie jego nadmiernemu nagrzewaniu.
W niejednym aucie sie spotkałem z tym że w ukłądzie cisnienie wzrasta po zgaszeniu goracego silnika,zawsze to były nie nowe auta ale charakterystyczne wywalenie płynu po odkreceniu korka jest dośc powszechne prawda.
Jak wspomniałem w nowym tego nie było więc jest to jakas usterka.Maciek_1988 pisze:Jeśli było by tak w każdej jednostce to podejrzewam że z fabryki wyjechały by z dodatkowym układem chłodzenia na postoju.
Masz uwalone visco.Maciek_1988 pisze:Kolejna sugestia, przy starcie silnika powyżej 100 wisko powinno być mocno słyszalne a tu nie ma nic, dodam również że przy temp 92stopni mogę zatrzymać wisko, trochę muszę przytrzymać ale generalnie się uda.
W zalezności od modelu bywa roznie ale 98st to max jaki musi załączyć wentylator. Jesli przy 100nie wieje to tez jest usterka.Mam jeszcze pytanie, przy jakiej temp powinien zaskoczyć wentylator elektryczny ( wspomagający) ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Visco możesz zatrzymać na zimnym silniku, a na ciepłym nie powinna się dać - jak ją zatrzymujesz to trzeba pomyśleć o naprawie i to ogarnąć. U mnie wentylator załącza się przy 95-96st.
Normalną rzeczą jest, gdy po zgaszeniu silnika temp lekko wzrośnie - brak ruchu cieczy w układzie sprawia, że idzie w górę temperaturka. W takim przypadku możesz zrobić mały eksperyment jeżeli nie daje Ci to spokoju, czy jest wszystko dobrze: rozgrzany silnik wyłącz na 2-3min, spradź jaką masz wtedy temp. i jak już uważasz, że nie wzrasta to załącz silnik na chwile i zobaczysz, że szybko opadnie na wskaźniku
Normalną rzeczą jest, gdy po zgaszeniu silnika temp lekko wzrośnie - brak ruchu cieczy w układzie sprawia, że idzie w górę temperaturka. W takim przypadku możesz zrobić mały eksperyment jeżeli nie daje Ci to spokoju, czy jest wszystko dobrze: rozgrzany silnik wyłącz na 2-3min, spradź jaką masz wtedy temp. i jak już uważasz, że nie wzrasta to załącz silnik na chwile i zobaczysz, że szybko opadnie na wskaźniku

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
Czyli zaczynam od wymiany wisko i szukam dalej.Tylko martwi mnie jeszcze temat którego wcześniej nie napisałem a konkretnie to że wąż od termostatu po osiągnięciu temperatury nie jest gorący tylko letni- mocno i chłodnica też jest taka średnio ciepła co mogło by też tłumaczyć brak załączenia wentylatora wspomagającego który jest po drodze tego płynu. Jutro będę próbował z termostatem bo kosztuje parę zł a ten obecny coś się słabo otwierał chyba, szczelina dosłownie 1mm.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2016, 21:09 przez Maciek_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz zima to nie musi byc gorące. Wydolny układ chłodzenia potrzebowac może tylko domieszki dużego obiegu nie zaś całego układu. łatwo to zweryfikowac bo u mnie w V8 lekko niedomyka sie termostat,zatem mam domieszke stale i nie osiaga mi w trasie 80stopni chyba że przysłonie chłodnice to potrafi dojśc do 90. na postoju jednak po dłuższej chwili osiagnie 90 nawet bez osłoniętej chłodnicy.
Jesli masz wskazania temperatury na zegarze i vagu jednakowe i w normie to sie nie masz czym przejmować.
Jesli masz wskazania temperatury na zegarze i vagu jednakowe i w normie to sie nie masz czym przejmować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań