[ ACK 2.8 193 KM] Wymiana silnika
[ ACK 2.8 193 KM] Wymiana silnika
Po problemach z jakimi się potykam, postanowiłem skoĂączyć z potencjalnymi reanimacjami wymiana (wymiana wałków, panewek itp.) . Zamierzam wymienić motor 2.8. Tutaj pojawia się pytanie do was. Jakie są różnice pomiędzy motorami ALG AMX APR AQD oraz, czy wymiana jakiegokolwiek z wyżej wymienionych w miejsce potencjalnego ACK ( nie jestem dokładnie pewien) będzie się wiązała z dodatkowymi innymi wydatkami(komputer etc. jestem laikiem) jak przy okazji sprawdzić obecny model motoru? wlep w miejscu koła zapasowego i pod maską nie posiadam, a nie wiem gdzie dokładnie na motorze szukać tego oznaczenia. posiadam A6 dokładnie jak w opisie, i wymiana motoru nie ominie mnie na 100%.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. kod silnika AQD
Vehicle Identification No. WAUZZZ4BZYN019655
Model Designation audi a6 qu. 2.8
Model A6Q
Date of production 12.08.1999
Model year 2000
Sales type 4B20Q5
Engine code AQD
Transmission code EFC
Axle drive 5S
Interior trim code BZ
Roof color 4Z
Exterior color / Paint Code 4Z / Z9W
pozdro
Vehicle Identification No. WAUZZZ4BZYN019655
Model Designation audi a6 qu. 2.8
Model A6Q
Date of production 12.08.1999
Model year 2000
Sales type 4B20Q5
Engine code AQD
Transmission code EFC
Axle drive 5S
Interior trim code BZ
Roof color 4Z
Exterior color / Paint Code 4Z / Z9W
pozdro
tylko quatrro
!

- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. każdy silnik jeśli ma inne oznaczenie różni sie czymś między sobą . z tych które podałeś odpada ACK APR bo różni się najbardziej od twojego z racji np. wtórnej pompy powietrza pozostałe można brać pod uwagę ale po co kombinować jeśli chcesz zmienić tu masz takie same jak u ciebie http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... gory=50850 . pozdro
tylko quatrro
!

Ok znalazłem coś takiego
i zgadza się co do ACK i APR. zastanawiam się tylko co było by konieczne jeszcze do zrobienia by wstawić np. takiego ACK, którego jest znacznie więcej, jeśli chodzi o dostępność.Z pobieżnego przejrzenia danych w elsa wynika, że różnice są w stopniu kompresji, obrotach odcięcia i w obecności "secondary air system"
- ACK 10.6, 6500, nie ma
- ALG 10.6, 6500, ma
- AMX 10.3, 6800, ma
- APR 10.1, 6800, nie ma
- AQD 10.1, 6800, ma
Secondary air system zmniejsza emisję szkodliwych substancji na zimnym silniku pompując dodatkowe powietrze do wydechu przed katalizatorami dzięki czamu zbyt bogata mieszanka występująca w zimnym silniku ma szanse się dopalić w katach - chociaż z punktu widzenia użytkownika może być to wada, bo jest więcej części które mogą się zepsuć (pompa, przekaźnik, ze 4 dodatkowe zawory).
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Ale skoro kolega nie chce robić swapu tylko wymienić silnik
jak dla mnie to co innego więc tak, wystarczyło by jedynie do takiego ACK przełożyć kolektory wydechowe i dolotowy i założyć resztę czujników z tego AQD o ile się w ogóle różnią czujnikami bo może być tak że się nie różnią i mają tyle samo i takie same czujniki. Niech ktoś sprawdzi.
Po co szukać na siłę AQD skoro jest sporo ACK na przykład a silniki są bliźniacze w budowie i parametrach. Przełożyć jedynie cały słupek z głowicami a osprzęt z AQD i po sprawie.![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Tak tylko dodam, ja tam bym wolał rozebrać ten stary silnik i zobaczyć co mu jest w ogóle jak nic poważnego to zreanimować go i włożyć z powrotem w rame, kupując silnik za 2-3 tys nie mamy pewności że jest on ok nie znamy jego przeszłości. A jak się odbuduje silnik wsadzi dobre nowe części przynajmniej wiadomo co mamy pod maską.
Wiem z własnego doświadczenia (czyt sam się zdecydowałem na to)

Po co szukać na siłę AQD skoro jest sporo ACK na przykład a silniki są bliźniacze w budowie i parametrach. Przełożyć jedynie cały słupek z głowicami a osprzęt z AQD i po sprawie.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Tak tylko dodam, ja tam bym wolał rozebrać ten stary silnik i zobaczyć co mu jest w ogóle jak nic poważnego to zreanimować go i włożyć z powrotem w rame, kupując silnik za 2-3 tys nie mamy pewności że jest on ok nie znamy jego przeszłości. A jak się odbuduje silnik wsadzi dobre nowe części przynajmniej wiadomo co mamy pod maską.

Wiem z własnego doświadczenia (czyt sam się zdecydowałem na to)
Ale jak kolega pisał, jest laikiem, więc teoretycznie ciężej będzie mu rozebrać silnik, ogarnąć go i dobrze złożyć do kupy, a jeśli da to komuś do zrobienia to zostawi górę pieniędzy, a efekt może być dwojaki. W jego sytuacji też bym się brał po prostu za wymianę silnika.
Sam temat ogarniam i jak w AEB padła mi panewka, to po rozebraniu silnika, podliczeniu kosztów remontu, opłacało się kupić cały drugi silnik, nowe sprzęgło i rozrząd i wyszło to taniej niż sam remont. Lecz jadąc po silnik wiedziałem na co zwrócić uwagę, żeby nie kupić kolejnego zajechanego
Sam temat ogarniam i jak w AEB padła mi panewka, to po rozebraniu silnika, podliczeniu kosztów remontu, opłacało się kupić cały drugi silnik, nowe sprzęgło i rozrząd i wyszło to taniej niż sam remont. Lecz jadąc po silnik wiedziałem na co zwrócić uwagę, żeby nie kupić kolejnego zajechanego

Generalnie nie wiem jak to jest przy wolno-ssakach, ale np. zobacz czy odma nie jest od oliwy, tzn czy nie ma dużego osadu, ew. odkręć korek od oleju i zobacz jak wygląda w środku, możesz też zwrócić uwagę na stan uszczelek pod pokrywami zaworów, zobacz czy miska nie była ściągana. Takie ogólne oględziny, nie idzie do koĂąca sprawdzić jakości silnika niestety. Możesz też zobaczyć, jeśli silnik będzie miał oliwę, czy po kilku zakręceniach walu kompresja rośnie.
Nie wiem czy ta się sprawdzić ciśnienie na nie zapalonym silniku?
Jeśli tak, to warto to też sprawdzić.
Najlepiej kupić silnik, który jest jeszcze w aucie i jest możliwość zapalenia, ew przejechania się. Wtedy zobacz też czy wydech nie jest zbyt okopcony.

Nie wiem czy ta się sprawdzić ciśnienie na nie zapalonym silniku?

Najlepiej kupić silnik, który jest jeszcze w aucie i jest możliwość zapalenia, ew przejechania się. Wtedy zobacz też czy wydech nie jest zbyt okopcony.
