Witam!
To mój pierwszy post prosiłbym o wyrozumiałość:)
A teraz do rzeczy. Ostatnio w związku z wyciekiem oleju w samochodzie zostały wymienione uszczelki pod pokrywami zaworów. Niestety, jak się okazało, olej ucieka i to w dość poważnym stopniu spod obudowy czujnika zmiennych faz rozrządu - przynajmniej tak zdiagnozował to mój mechanik. Stwierdził on także, że aby wymontować ten element i wymienić metalową uszczelkę należy rozebrać rozrząd bo inaczej nie ma dostępu aby ów czujnik wykręcić. To znowu wiąże się z koniecznością zdemontowania całego pasa przedniego samochodu, a za to jak wiemy spece wołają niemało...
I teraz moje pytanie jakie kieruje do Was, bardziej doświadczonych - czy cała ta operacja jest naprawdę konieczna aby wymontować ten czujnik...? W załączeniu zdjęcie z zaznaczonym miejscem wycieku. Z góry dzięki!!
[ ALF 2.4 165 KM] Wyciek oleju spod czujnika faz rozrządu
[ ALF 2.4 165 KM] Wyciek oleju spod czujnika faz rozrządu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Nie jest to konieczne
musisz poszukac na forum gdzies bylo opisane jak to wymienic z drugiej strony. ja wymieniałem u siebie po obu stronach i rozrzadu nie demontowałem a z mechanika jeszcze 15 miesiecy temu nei mialem wogole styczności. Rok bedzie juz od wymiany i jest suchutko 
Tutaj jest to opisane na innym forum znalazłem: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-be ... -vt750.htm
Ja dodatkowo przed zalożeniem nowej uszczelki pod napinacz wstrzykiwalem benzyne i tam gdzie ma isc uszczelka puszczałem sprzędzone powietrze, zeby wymyć stary olej.
Poza tym warto sprawdzić odmy.


Tutaj jest to opisane na innym forum znalazłem: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-be ... -vt750.htm
Ja dodatkowo przed zalożeniem nowej uszczelki pod napinacz wstrzykiwalem benzyne i tam gdzie ma isc uszczelka puszczałem sprzędzone powietrze, zeby wymyć stary olej.

Poza tym warto sprawdzić odmy.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Z tego co pamiętam to ja tylko ściągałem osłonę od rozrządu na zatrzaskach i odkręcałem 2 albo 3 śrubki od osłony bo ciężko unieść napinać bo blokuje na lewej głowicy
Powiedz mu żeby najpierw sobie poluzował ta osłonę b jedna śrubka jest pod kołem rozrzadu tak jak widac na tym foto http://obrazki.elektroda.net/34_1250158624.jpg Wystarczy tylko poluzowac, nie jest to skomplikowane 

