Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 1.8t] Walki rozrządu - znaki?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 15 mar 2016, 20:37

No wlasnie to jaki jest sens przeplacac w ASO? Chyba tylko po to zeby miec podswiadomosc ze mam np odme z ASO :D

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 mar 2016, 21:54

są wyjątki niektóre części z rynku wtórnrgo nie mają takiej trwałóści jak ori
ale to nie dot rozrządu a bardziej elementów met-gumowych i osprzętu elektrycznego .amortyzatorów czy tarcz ham

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 mar 2016, 22:22

Luboniak pisze:Tylko że w ASO one kosztują cztery razy co normalnie...
No tak nie do końca z tymi cenami w ASO. Jak ja robiłam swój rozrząd (3 lata temu) to w IC 2200 bez zniżek, a w ASO za kompletny rozrząd do mojego wozidła 2500 (1900 + pompa wody 600). Za to wymiana rozrządu wtedy kosztowała w ASO 800zł.

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Wymiana łańcucha rozrządu 1.8T AEB 150KM

Post autor: pmjawor » 07 kwie 2016, 21:30

Witam, mam pytanie czy przy wymianie łańcucha rozrządu z napinaczem trzeba rozbierać cały pas przedni tak jak przy wymianie paska rozrządu ? Ile powinna kosztować tak wymiana ?

Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam :) :)

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 08 kwie 2016, 11:49

pmjawor pisze:Witam, mam pytanie czy przy wymianie łańcucha rozrządu z napinaczem
zerknij tu

18-t-wymiana-napinacza-i-lancucha-faz-r ... t60998.htm

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 08 kwie 2016, 21:57

camelllcamelll pisze:
pmjawor pisze:Witam, mam pytanie czy przy wymianie łańcucha rozrządu z napinaczem
zerknij tu

18-t-wymiana-napinacza-i-lancucha-faz-r ... t60998.htm
To jest inny silnik, nie ma różnicy ?

MBialy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 sty 2016, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MBialy » 11 kwie 2016, 15:10

zeby wymienic łancuch trzeba zdemontowac walek rozrzadu bo z tylu jest zebatka na ktorej pracuje lancuch ale z przodu jest kolo pasowe-tak to sie chyba zwie i trzeba je wykrecic, jezeli zaznaczysz znaki jak stoi i pozniej podwieszajac odkrecisz to wymienisz bez demontazu przodu bo walek uda sie od strony gordzi uniesc zeby z zebatki zdjac lancuch, poszukaj dobrze bo był temat jak ktos wymienial bez demontazu

Awatar użytkownika
zokolic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
Imię: Marek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

USTAWIENIE RZORZĄDU - 1.8 AEB

Post autor: zokolic » 08 gru 2016, 17:34

Mam pasek 153 zęby.
Zestaw Iny
530 0359 10

Góra ustawiona na cechy - koło zębate wałka.
Dół mam odchył w granicy zęba.

TO SĄ JAKIEŚ JAJA.

Wkręciłem w pierwszy gar przyrząd do sprawdzania martwego punktu. Mam martwy punkt.
(Chociaż koło dokręcane na 4 śruby do koła zębatego wału korbowego lata jak w Zaporożcu -kołek wyznaczający położenie) Koło wałka mi się nie zgadza.

Nie ma pompy na rozrządzie.

Ludzie pomóżcie mi, walczę od 12 godziny.
Wiem, że było przejście z 152 na 153 zęby. Co mam robić?
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 08 gru 2016, 19:33

zokolic pisze:Wiem, że było przejście z 152 na 153 zęby. Co mam robić?
http://www.cartel.biz.pl/pliki/TB_015_E13_VAG_1_8.pdf

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2016, 22:38

Podaj numer VIN, to napiszę Ci jakie powinieneś mieć części.

Awatar użytkownika
zokolic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
Imię: Marek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zokolic » 09 gru 2016, 12:07

WAUZZZ4BZWN159003

W Partslink wyskoczyły mi dwa zestawy.

Wałek rozrządu jest na klinie czy na stożku ?

Cechy nie są idealne.

Przy wymianie rozrządu trzeba luzować wałek ? - Górne koło.
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 09 gru 2016, 20:15

zokolic pisze:Cechy nie są idealne.
U mnie było podobnie, cechy nie zgadzały się idealnie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 gru 2016, 23:01

Do Twojego auta potrzebny jest taki zestaw rozrządu:
» 058 109 119 C (Z=153) - pasek rozrządu, koszt w ASO ok. 290 zł,
» 058 109 243 C lub z końcówką E - rolka napinająca, koszt w ASO ok. 465 zł,
» 058 109 479 B - napinacz, koszt w ASO ok. 850 zł,
» 058 109 244 lub z końcówką D - rolka odwracająca, koszt w ASO ok. 160 zł,
» N 010 332 4 - śruba M8X32, koszt w ASO ok. 6,50 zł.

Awatar użytkownika
zokolic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
Imię: Marek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zokolic » 10 gru 2016, 10:52

Dziękuję bardzo za pomoc.

Już po fakcie. Pierwszy raz miałem stres przed odpaleniem auta po wymianie rozrządu.

"Przewaga dzięki technice." No coś w tym jest. *śmiech*

To tak, cechy nie zgadzały się idealnie. Pływające koło pasowe - podwójne, - wału korbowego -pływa na kołku. Co znacznie utrudnia ustawienie rozrządu.

Opowiem na chłodno, jak ustaliłem co i jak.

Pierwsze - totalnie olewałem znaki na kołach.

Pokrywa wałka rozrządu została odkręcona.

Stojąc przed silnikiem - lewy wałek to wydech, prawey to ssący.

Krzywki z pierwszego cylindra - zarówno ssące ja i wydechowe muszą być ustawione do góry. muszą być uniesione.- to trzeba zobaczyć. Laik i tak nie zaczai o co chodzi.

Wkręciłem zegar w pierwszy cylinder i ustaliłem GMP - górny martwy punkt.

Tak ustawiłem wszystko i silnik odpalił.
Znaki to jakaś porażka. Takiego badziewie nie widziałem w innych nie-niemieckich autach.

Taką swoją gorycz dodam. Z każdego takiego gufna da się wyjść, ale to nieodpowiednie dopasowanie do nowego typu auta.
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 gru 2016, 18:45

Zokolic, byłeś tym przypadkiem 1 na 10000 co miał problem z wymianą rozrządu w 1.8T. Przestawienie ząb przód/tył nie poskutkuje kolizją a będzie do zobaczenia w jeździe lub vagu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl