[a6 c5 1.8t] Walki rozrządu - znaki?
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No tak nie do końca z tymi cenami w ASO. Jak ja robiłam swój rozrząd (3 lata temu) to w IC 2200 bez zniżek, a w ASO za kompletny rozrząd do mojego wozidła 2500 (1900 + pompa wody 600). Za to wymiana rozrządu wtedy kosztowała w ASO 800zł.Luboniak pisze:Tylko że w ASO one kosztują cztery razy co normalnie...
Wymiana łańcucha rozrządu 1.8T AEB 150KM
Witam, mam pytanie czy przy wymianie łańcucha rozrządu z napinaczem trzeba rozbierać cały pas przedni tak jak przy wymianie paska rozrządu ? Ile powinna kosztować tak wymiana ?
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam

Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
zerknij tupmjawor pisze:Witam, mam pytanie czy przy wymianie łańcucha rozrządu z napinaczem
18-t-wymiana-napinacza-i-lancucha-faz-r ... t60998.htm
To jest inny silnik, nie ma różnicy ?camelllcamelll pisze:zerknij tupmjawor pisze:Witam, mam pytanie czy przy wymianie łańcucha rozrządu z napinaczem
18-t-wymiana-napinacza-i-lancucha-faz-r ... t60998.htm
zeby wymienic łancuch trzeba zdemontowac walek rozrzadu bo z tylu jest zebatka na ktorej pracuje lancuch ale z przodu jest kolo pasowe-tak to sie chyba zwie i trzeba je wykrecic, jezeli zaznaczysz znaki jak stoi i pozniej podwieszajac odkrecisz to wymienisz bez demontazu przodu bo walek uda sie od strony gordzi uniesc zeby z zebatki zdjac lancuch, poszukaj dobrze bo był temat jak ktos wymienial bez demontazu
- zokolic
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
- Imię: Marek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
USTAWIENIE RZORZĄDU - 1.8 AEB
Mam pasek 153 zęby.
Zestaw Iny
530 0359 10
Góra ustawiona na cechy - koło zębate wałka.
Dół mam odchył w granicy zęba.
TO SĄ JAKIEŚ JAJA.
Wkręciłem w pierwszy gar przyrząd do sprawdzania martwego punktu. Mam martwy punkt.
(Chociaż koło dokręcane na 4 śruby do koła zębatego wału korbowego lata jak w Zaporożcu -kołek wyznaczający położenie) Koło wałka mi się nie zgadza.
Nie ma pompy na rozrządzie.
Ludzie pomóżcie mi, walczę od 12 godziny.
Wiem, że było przejście z 152 na 153 zęby. Co mam robić?
Zestaw Iny
530 0359 10
Góra ustawiona na cechy - koło zębate wałka.
Dół mam odchył w granicy zęba.
TO SĄ JAKIEŚ JAJA.
Wkręciłem w pierwszy gar przyrząd do sprawdzania martwego punktu. Mam martwy punkt.
(Chociaż koło dokręcane na 4 śruby do koła zębatego wału korbowego lata jak w Zaporożcu -kołek wyznaczający położenie) Koło wałka mi się nie zgadza.
Nie ma pompy na rozrządzie.
Ludzie pomóżcie mi, walczę od 12 godziny.
Wiem, że było przejście z 152 na 153 zęby. Co mam robić?
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
http://www.cartel.biz.pl/pliki/TB_015_E13_VAG_1_8.pdfzokolic pisze:Wiem, że było przejście z 152 na 153 zęby. Co mam robić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do Twojego auta potrzebny jest taki zestaw rozrządu:
» 058 109 119 C (Z=153) - pasek rozrządu, koszt w ASO ok. 290 zł,
» 058 109 243 C lub z końcówką E - rolka napinająca, koszt w ASO ok. 465 zł,
» 058 109 479 B - napinacz, koszt w ASO ok. 850 zł,
» 058 109 244 lub z końcówką D - rolka odwracająca, koszt w ASO ok. 160 zł,
» N 010 332 4 - śruba M8X32, koszt w ASO ok. 6,50 zł.
» 058 109 119 C (Z=153) - pasek rozrządu, koszt w ASO ok. 290 zł,
» 058 109 243 C lub z końcówką E - rolka napinająca, koszt w ASO ok. 465 zł,
» 058 109 479 B - napinacz, koszt w ASO ok. 850 zł,
» 058 109 244 lub z końcówką D - rolka odwracająca, koszt w ASO ok. 160 zł,
» N 010 332 4 - śruba M8X32, koszt w ASO ok. 6,50 zł.
- zokolic
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
- Imię: Marek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dziękuję bardzo za pomoc.
Już po fakcie. Pierwszy raz miałem stres przed odpaleniem auta po wymianie rozrządu.
"Przewaga dzięki technice." No coś w tym jest. *śmiech*
To tak, cechy nie zgadzały się idealnie. Pływające koło pasowe - podwójne, - wału korbowego -pływa na kołku. Co znacznie utrudnia ustawienie rozrządu.
Opowiem na chłodno, jak ustaliłem co i jak.
Pierwsze - totalnie olewałem znaki na kołach.
Pokrywa wałka rozrządu została odkręcona.
Stojąc przed silnikiem - lewy wałek to wydech, prawey to ssący.
Krzywki z pierwszego cylindra - zarówno ssące ja i wydechowe muszą być ustawione do góry. muszą być uniesione.- to trzeba zobaczyć. Laik i tak nie zaczai o co chodzi.
Wkręciłem zegar w pierwszy cylinder i ustaliłem GMP - górny martwy punkt.
Tak ustawiłem wszystko i silnik odpalił.
Znaki to jakaś porażka. Takiego badziewie nie widziałem w innych nie-niemieckich autach.
Taką swoją gorycz dodam. Z każdego takiego gufna da się wyjść, ale to nieodpowiednie dopasowanie do nowego typu auta.
Już po fakcie. Pierwszy raz miałem stres przed odpaleniem auta po wymianie rozrządu.
"Przewaga dzięki technice." No coś w tym jest. *śmiech*
To tak, cechy nie zgadzały się idealnie. Pływające koło pasowe - podwójne, - wału korbowego -pływa na kołku. Co znacznie utrudnia ustawienie rozrządu.
Opowiem na chłodno, jak ustaliłem co i jak.
Pierwsze - totalnie olewałem znaki na kołach.
Pokrywa wałka rozrządu została odkręcona.
Stojąc przed silnikiem - lewy wałek to wydech, prawey to ssący.
Krzywki z pierwszego cylindra - zarówno ssące ja i wydechowe muszą być ustawione do góry. muszą być uniesione.- to trzeba zobaczyć. Laik i tak nie zaczai o co chodzi.
Wkręciłem zegar w pierwszy cylinder i ustaliłem GMP - górny martwy punkt.
Tak ustawiłem wszystko i silnik odpalił.
Znaki to jakaś porażka. Takiego badziewie nie widziałem w innych nie-niemieckich autach.
Taką swoją gorycz dodam. Z każdego takiego gufna da się wyjść, ale to nieodpowiednie dopasowanie do nowego typu auta.
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.