Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[1.8T awt] uszkodzona turbina

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

[1.8T awt] uszkodzona turbina

Post autor: Delfor » 10 wrz 2015, 20:49

Nie znalazłem nic podobnego żeby się podpiąć więc zacznę nowy temat. Turbo regenerowane w czerwcu tego roku a na dzień dzisiejszy tak wygląda

Obrazek

Obrazek


Nie mam pojęcia co mi tak załatwiło te łopatki. Może coś poradzicie bo nie chcę oddać turbiny jeszcze raz żeby znowu ją coś zniczyło. Od strony filtra na pewno wszystko całe i szczelne. Jedyne co to może odmą jakiś nagar wpada. Na tą chwilę jest odłączona i będę obserwował. Czekam na jakieś propozycje.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 10 wrz 2015, 21:24

Piszesz, że od strony filtra i dolotu wszystko szczelne, ale ewidentnie widać, że na łopatki trafiło ciało obce, i regeneracja nie ma tu nic do tego. Sprawdz, czy coś nie oderwało się z dolotu, filtra itp.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 wrz 2015, 21:31

Jeśli z dolotu na pewno nic nie wpadło, to może z silnika jakiś kawałek ślizgu czy coś?

P.S. Programu nie robiłeś jakiegoś? Kiedyś czytałam, że przyczyną uszkodzenia łopatek mogą być lejące wtryski lub zbyt wysoka temperatura. - ja mam wolnossaka, więc tylko głośno myślę <mysli>

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 10 wrz 2015, 22:56

Właśnie nie wiem co. Od strony silnika to tylko przewodem odmy mogłoby coś się dostać. Program jest ale to raczej nie jest przyczyną.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 wrz 2015, 07:30

nie ma możliwości żeby lejące wtryski były przyczyna uszkodzenia tego typu, jest to definitywnie uszkodzenie mechaniczne i bardziej martwiłbym się tym gdzie teraz jest to co tą turbinę popsuło.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 wrz 2015, 18:22

Właśnie ja nie wiem jak wygląda uszkodzony wirnik przez lejące wtryski <uoee> Choć tutaj też kłaniałabym się, że coś wpadło i podmieliło.

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 11 wrz 2015, 19:05

Tylko co.... <mysli> Zamalowałem na razie te uszkodzenia. Zobaczymy czy będą nowe po odpięciu odmy.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 12 wrz 2015, 17:42

Jeśli nie znalazłeś reszty to poszukaj w IC..

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 13 wrz 2015, 08:48

Kolego rwij szybko tąturbawke i do gościa od regeneracji. Bo za chwile całą zregenerujesz a tak to kolo Ci wymieni jedynie koło kompresji. Teraz jest niewyważona i uszkodzą się łożyska. Jeżeli jesteś na 100% pewnien ,.że filtr i wszystkie węże do turbiny są sprawne i szczelne to koniczne miska olejowa w dół płukanie silnika i wymiana całej odmy na nową!
Pomogłem? Kliknij

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 13 wrz 2015, 21:17

z grzybka odmy nic się nie oderwało ?
i jak daw2 pisze wywalaj śmigło bo wirnik nie wyważony i posypie się reszta

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 13 wrz 2015, 22:42

krzysiekml pisze:z grzybka odmy nic się nie oderwało ?
Właśnie nie. Ten zawór nawet działa jak powinien. Ale tak jak pisałem odma odłączona. Jeśli nie będzie dalszych uszkodzeń to dopiero wyciągam turbinę. Sprawdzę jeszcze jedną rzecz. Może krąży coś między wejściem z turbo a wejściem przez zawór dv. To już ostatnia rzecz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl