Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
waldemark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sie 2012, 08:21
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: waldemark » 03 wrz 2016, 21:44

Witam Wszystkich.
Dzisiaj dokonałem przerubki w silniku 2.4 BDV z 2001. Rezultat jak najbardziej pozytywny.
Auto przestało przerywać szczególnie na gazie i nabrało wigoru. Wzrosła dynamika i kultura pracy. Co prawda u mnie mimo wymiany kabli samochód zaczął przerywać po 3 miesiacach od zmiany ale dynamika samochodu nawet na początku była gorsza niż teraz. Wieć jak na 40 km zrobione dzisiaj po przeróbce wad nie widać.
Ale od początku
Cewki zasotowane to 06e905115e( rocznik 2015 z Audi Q7 ) ze znanego serwisu niestetety nie po 8 zł ale działają.

Gumkę cewki musiałem przyciąć ok 5 mm dwa kołnierze + małe wypusty.
Zdjęcie cewki przed modyfikacją
http://images75.fotosik.pl/864/f2cbed067c07850b.jpg

Zdjęcie po modyfikacji ( 1 min roboty / cewke )
http://images75.fotosik.pl/864/356f026bedfd4345.jpg

Faktycznie żeby umieścić cewki namiejscu wymagane było przechylenie zbiorniczka z płynem ( dzięki bendzji za radę ). Ja jeszcze z lewej strony pozbyłem sie obudowy filtra powietrza ( rónież odgięta ) żeby ułatwić montaż cewki na 1 cylindrze.


Cąłość wykanana na wiązce od rek1n82 ( wielkie dzieki za pomoc ) robota pierwsza klasa.
Efekt końcowy już na samochodze.
http://images77.fotosik.pl/865/38a4e2598dfa087e.jpg
Lew Strona
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/bbd99ebc11329b92
Prawa Strona
http://images76.fotosik.pl/865/8a4b062b3e90151e.jpg

Całość kosztowałą mnie ok 380 zł. Wiem ze wiecej niż innych ale wiazkę zamówiłem a cewki były dosć drgie. Wszystkie tanie zostały już wykupione pewnie przez użytkowników tego forum :) Ale i tak sie opłącało za tyle to mozna kupić ewenutalnie kable do tych samochodów :)

Zaznaczam ze jestem mocnym laikiem w dziedzinie rezania i był to mój pierwszy raz kiedy cokolwiek robiłem przy silniku. ( przy okazji odma poszła do czyszczenia ). Operacja zajęła mi 3 godziny z zastanawianiem sie, spacerkiem do piwnicy po klucze, docinaniem pierwszej gumku w cewce itp.
Drugi raz pewnie da sie to zrobić w godzinę z piwkiem w ręku. :)

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 04 wrz 2016, 06:47

Mam takie cewki na sprzedanie 8 szt w dziale sprzedam jest ogłoszenie.

hapa999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 wrz 2016, 18:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: hapa999 » 25 wrz 2016, 17:18

Witam. Możecie mi Panowie napisać gdzie kupiliście wtyczki do cewkek pojedynczych i na jakim przekroju kabla zrobiliście wiazke. Oczywiście jaka izolacja? Przymierzam sie do przeróbki w moim 2.4 ARJ. DZIĘKI

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 wrz 2016, 20:04

przewody zasilające i masowe 2,5 mm , sygnałowy może być 0,5-1 mm

Gość.

Post autor: Gość. » 25 wrz 2016, 20:19

Wieta pany że cewki w głowicy mają o wiele cięższą pracę bo termika im nie pomaga niż cewki dalej umieszczone?

hapa999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 wrz 2016, 18:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: hapa999 » 25 wrz 2016, 20:46

Apophis pisze:Wieta pany że cewki w głowicy mają o wiele cięższą pracę bo termika im nie pomaga niż cewki dalej umieszczone?
Więc co to oznacza?

Gość.

Post autor: Gość. » 26 wrz 2016, 06:06

Ano to że do zwykłego uzytkowania cewki umieszczone poza głowica maja lżejsza prace.

marbaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 28 wrz 2016, 12:05

hapa999, Gniazdo główne >>TU<<
wtyczki do cewek pojedynczych >>TU<<
Kable, izolacje, peszle nawet zagniatarkę do końcówek też tam kupiłem i wszystko pasowało.

hapa999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 wrz 2016, 18:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: hapa999 » 07 paź 2016, 20:47

Dzięki wielkie za linki. Zgniatarke do konektor&#242;w posiadam kablownie i peszle również. Brakowało mi tylko gniazd. Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-10-07, 20:47 ]
Witam panowie. Skompletowalem wszystko prócz cewek jutro moze rusze z lepieniem tego. Moje pytanko panowie gdzie w swoim silniku mam szukać masy na bloku? Nie mam bladego pojęcia z której strony jest. Dziękuję

marcin75m1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: marcin75m1 » 07 paź 2016, 21:52

Witam ,bez jaj w 2.4 tylko z kolektora :) przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać ale jak ktoś zabiera się za takie coś to ma chyba podstawy elektryki !
a6 2.8 manual
a6 4.2 auto

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 paź 2016, 21:55

możesz wziąć z jakiejkolwiek śrubki np.pokrywy zaworów , miernik w dłoń i szukasz czy jest przejście do masy

hapa999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 wrz 2016, 18:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: hapa999 » 08 paź 2016, 09:28

Wiedziałem ze poprawię Wam humor tym pytaniem. Tak sie składa ze jestem elektrykiem i juz nie jedna wiązka za mną. Do tego auta nigdy nie robiłem. Chodziło mi o to czy moze jest coś orginalnie masowane do bloku żeby rzeźby nie robić. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 paź 2016, 09:32

jest ale jeśli dobrze pamiętam to z góry niedostępne tak łatwo , przy lewej podłuznicy i chyba przy alternatorze

marcin75m1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: marcin75m1 » 08 paź 2016, 09:57

Witam ,dokręć się do mocowania starej cewki ,wystarczy ja tak mam zrobione .
pozdrawiam
a6 2.8 manual
a6 4.2 auto

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 paź 2016, 10:11

no ja też tak samo <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga