Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Udało się komuś usunąć drgania na jałowym?

Silniki benzynowe
Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 sty 2012, 18:40

grzeslhr pisze:Witam serdecznie ,panowie szarpanie przy ruszaniu to nie jest wina dwumasu tylko kończącego się sprzęgła dwumas powinien stukac tak sąsiad miał w golfie :( ja tak miałem dwumas idealny a szarpanie było tarcza i docisk do wymiany :( odma jak będzie zapchana telepanie będzie ale i silnik będzie brał większe ilości oleju :( w moim przypadku przyczyna telepania była wina cewki zapłonowej która kulała na jednym garze :( Zapytam sie jesli można jeszcze mam problem mianowicie z wydechu wydobywa mi sie nie naturalna ilość pary jak z lokomotywy aż ciężko za mna jechac bo nic nie widacć pary mówie bo jest bezwonna rano jedynie mocno śmierdzi benzyną auto odpala i jeżdzi bezproblemowo oprucz tego szczegółu.
kompletne sprzęgło mam zmienione (oprócz dwumasy) cewkęmam zmienioną łącnzie z kablami WN i świecami (2x).

TO ze ci się wydobywa ilość pary w duzej ilości z wydechu to norma przy tych tremperaturach i wilgotności powietrza. chyba zę ci płyn chłodniczy pobiera, to wtedy uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 13 sty 2012, 19:26

--RaDeK-- pisze:
19Maaarcin89 pisze:
--RaDeK-- pisze: Właśnie z tego co czytałem, to dwumas objawia się różnymi dolegliwościami. Od cyklicznego walenia na postoju, przez ciężkie ruszanie z miejsca, aż do drgań, przenoszonych na karoserię. U mnie na sprzęgle nie czuć ÂŻADNYCH czy to drgań, stukań itp itd.
To raczej nie masz co sie martwic ze masz dwumas rozwalony. Jak by mi mechanik powiedzial ze mam dwumas wymienic to bym chyba juz ten samochod sprzedał bo wydatek 2 tysiecy za dwumas to troche duzo jak na ten samochod. Lepiej zainwestować to w zawieszenie ;)
wymieniając dwumas skłaniałbym sięku ori używce z pewnego źródła. wtedy wydatek to około 300 400 pln, więc nie tak strasznie. Mam do ciebie prośbę. Mógłbyś, jak bedziesz ruszał, spróbować ruszyć totalnie bez gazu?? Zwróć uwagę jak zachowuje się sprzęgło i silnik. DZisiaj tak się bawiłem i ruszając delikatnie bez gazu, wiadomo obroty troszkę spadają, i własnie odczułem takie stukanie/szarpanie ale delikatne sprzęgła. Jeśli to nei problem, to sprawdź i napisz mi. Z góry dzięki.
Tak jak prosiłes sprawdziłem dzisiaj te ruszanie 1 biegu bez gazu. Wogole nie dawalem gazu i delikatnie puszczalem sprzedło, obroty zeszły troche na doł ale samochod powoli ruszyl bez zadnego szarpania i stukania. Tylko mowie ze ja wymieniałem miesiac temu sprzegło na nowe. Gdzies czytałem zeby sprawdzic dwumas to trzeba otworzyc drzwi i jak wyłaczy sie silnik a zatrzesie drzwiami to dwumas do wymiany i wydaje mi sie ze tak mozna to sprawdzic ale nie jestem pewien bo to tylko gdzies indziej na forum czytałem

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 13 sty 2012, 19:48

--RaDeK-- to rozkładam ręce ja osobiście nie stawial bym na dwumas ale niewiarygodne staje się prawdziwe a martwe złosliwe :(
19Maaarcin89 moim zdaniem tak nie sprawdzisz dwumasu bo samochód zatelepie się siłą rzeczy :( dziwne to wszystko no jesli zapłon wymieniony ktos wymienial przepływomierz sondy czyscil przepustnice to musi chodzić a może któryś cylinder niedomaga może korekty krótkoterminowe sie rozjechały podlewa wtryskiwacz nie wiem :(

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 13 sty 2012, 20:12

grzeslhr pisze:--RaDeK-- to rozkładam ręce ja osobiście nie stawial bym na dwumas ale niewiarygodne staje się prawdziwe a martwe złosliwe :(
19Maaarcin89 moim zdaniem tak nie sprawdzisz dwumasu bo samochód zatelepie się siłą rzeczy :( dziwne to wszystko no jesli zapłon wymieniony ktos wymienial przepływomierz sondy czyscil przepustnice to musi chodzić a może któryś cylinder niedomaga może korekty krótkoterminowe sie rozjechały podlewa wtryskiwacz nie wiem :(
Nie masz racji bo przy wylaczeniu silnika nie powinno sie nic trząść a ty piszesz ze sie zatelepie siła rzeczy a to nie prawda bo u mnie tak nie jest i napewno w innych a6 tez nie jest. Diesle moze tak maja w standardzie ze przy wylaczaniu je zatelepie ale nie benzyna. własnie czytalem ze takie cos sie dzieje przy rozwalonym dwumasie w benzynie ale nie wiem ile w tym jest prawdy bo nie mam jak tego sprawdzic pozniewaz ja mam dwumas dobry , przynajmniej mi tak mechanik powiedzial

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 sty 2012, 20:17

19Maaarcin89 pisze:
--RaDeK-- pisze:
19Maaarcin89 pisze: To raczej nie masz co sie martwic ze masz dwumas rozwalony. Jak by mi mechanik powiedzial ze mam dwumas wymienic to bym chyba juz ten samochod sprzedał bo wydatek 2 tysiecy za dwumas to troche duzo jak na ten samochod. Lepiej zainwestować to w zawieszenie ;)
wymieniając dwumas skłaniałbym sięku ori używce z pewnego źródła. wtedy wydatek to około 300 400 pln, więc nie tak strasznie. Mam do ciebie prośbę. Mógłbyś, jak bedziesz ruszał, spróbować ruszyć totalnie bez gazu?? Zwróć uwagę jak zachowuje się sprzęgło i silnik. DZisiaj tak się bawiłem i ruszając delikatnie bez gazu, wiadomo obroty troszkę spadają, i własnie odczułem takie stukanie/szarpanie ale delikatne sprzęgła. Jeśli to nei problem, to sprawdź i napisz mi. Z góry dzięki.
Tak jak prosiłes sprawdziłem dzisiaj te ruszanie 1 biegu bez gazu. Wogole nie dawalem gazu i delikatnie puszczalem sprzedło, obroty zeszły troche na doł ale samochod powoli ruszyl bez zadnego szarpania i stukania. Tylko mowie ze ja wymieniałem miesiac temu sprzegło na nowe. Gdzies czytałem zeby sprawdzic dwumas to trzeba otworzyc drzwi i jak wyłaczy sie silnik a zatrzesie drzwiami to dwumas do wymiany i wydaje mi sie ze tak mozna to sprawdzic ale nie jestem pewien bo to tylko gdzies indziej na forum czytałem
U mnie też on rusza bez problemów, tylko drgaqnia się nieznacznie nasilają do momentu aż auto ruszy na pełnym sprzęgle. JA również sprzęgło wymieniałem niecały miesiąc temu na nowe kompletne.
Niestety, to o czym piszemy na forum, a w zasadzie nasze odczucia co do drgań szarpań są bardziej subiektywne i ciężko nawet ocenić o czym mówimy. Niestety takie realia. Najlepiej by było spotkać się i porównać. No ale to jest generalnie niemożliwe. Nawet jak byłem na urodzinach, to nikt Ci nie powie ze coś z jego autem jest nie tak. Tylko ja jak wariat szukałem kogoś kto pożyczy mi cewkęna wymianę. Fakt faktem Mad Max użyczył mi swojej bez zadnego problemu, ale każdy patrzył się na mnie jak na jakiegoś ufoludka. Niestety...

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 13 sty 2012, 20:22

To ze sa lekkie drgania przy ruszaniu bez gazu to chyba normalne bo spadaja obroty ale te drgnia sa minimalne. Ja własnie tez bym chcial od kogos pozyczyc cewke i zobaczy czy czasami nie mam jej uszkodzonej ale za bardzo od kogo. Bym kupił nowa jak by kosztowała 200-300zl ale niestety na cewke trzeba liczyc okolo 700zl a jak mam dobra to szkoda tyle w błoto wydac a ty jak pozyczyles to dało to cos?? Kolega mial lepsza czy to jednak nie byla cewka?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 sty 2012, 20:40

19Maaarcin89 pisze:To ze sa lekkie drgania przy ruszaniu bez gazu to chyba normalne bo spadaja obroty ale te drgnia sa minimalne. Ja własnie tez bym chcial od kogos pozyczyc cewke i zobaczy czy czasami nie mam jej uszkodzonej ale za bardzo od kogo. Bym kupił nowa jak by kosztowała 200-300zl ale niestety na cewke trzeba liczyc okolo 700zl a jak mam dobra to szkoda tyle w błoto wydac a ty jak pozyczyles to dało to cos?? Kolega mial lepsza czy to jednak nie byla cewka?
Wydawało mi się ze jest lepiej. ALe tylko mi się wydawało. Mimo to kupiłem kolejną cewkę z przewodami od auta które miało 75 tys przebiegu z anglika oczywiście. Założyłem i tak na niej jeżdzę po dzisiejszy dzień i nic, kompletnie nic się nie zmieniło. Nie mam żadnych przebić itd, a auto jak drgało, tak drga.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 13 sty 2012, 20:49

Jak ja kupiłem samochod to byla tragedia ale to bylo moje pierwsze audi to sprzedajacy mi wcisnol ze przewody tylko trzeba wymienic a auto nie dosc ze drgalo i to dosc mocno to jeszcze obroty szalały. Wymienilem juz dosc duzo rzeczy razem wlasnie z tymi kablami. Samochod mam juz jakies 3 miesiace i narazie dotarłem do tego ze obroty stoja w miejscu co jest duzym sukcesem a drgania troche ustały (jak wysiade z samochodu to juz sie nie trzese pol godziny ;) ) jednak samochod jeszcze troche drga ale jestem dobrej wiary bo mam jeszcze 3 opcje co musze zrobic i powinno dzialac.
Jeszcze nie wymienilem ezektora, cewki i nie czysciłem przepustnicy bo za bardzo nie wiem jak mam zrobic adaptacje to sie nie bralem ale mysle ze jutro z tym powalcze

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 sty 2012, 20:56

19Maaarcin89 pisze:Jak ja kupiłem samochod to byla tragedia ale to bylo moje pierwsze audi to sprzedajacy mi wcisnol ze przewody tylko trzeba wymienic a auto nie dosc ze drgalo i to dosc mocno to jeszcze obroty szalały. Wymienilem juz dosc duzo rzeczy razem wlasnie z tymi kablami. Samochod mam juz jakies 3 miesiace i narazie dotarłem do tego ze obroty stoja w miejscu co jest duzym sukcesem a drgania troche ustały (jak wysiade z samochodu to juz sie nie trzese pol godziny ;) ) jednak samochod jeszcze troche drga ale jestem dobrej wiary bo mam jeszcze 3 opcje co musze zrobic i powinno dzialac.
Jeszcze nie wymienilem ezektora, cewki i nie czysciłem przepustnicy bo za bardzo nie wiem jak mam zrobic adaptacje to sie nie bralem ale mysle ze jutro z tym powalcze
adaptacja to 5 mninut roboty. Wchodzisz w 01 engine później basic settings wpisujesz grupę 098 klikasz ok, następnie switsch to..... czekasz 10 sekund. W ostatniej kratce bedzie pisało adaptation run a póxniej bedzie OK.
warunki to: brak błedów w silniku, i silnik min 80 stopni oczywiście wyłączony. Włączony ma być tylko zapłon.
Swoją drogą jak kupywałem swoją audikę, to poprzedni właściciel też powiedział mi że 90% świece bo już mają 35 tys nalatane. Poza tym było to klubowicz (moderator), może jest nadal, ale odkąd kupiłem samochód nie ma go na forum.

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 13 sty 2012, 21:02

Procedury robienia adaptacji znajdziesz na stronie ADAKO :) za cewka jedz na szrot ja tak zrobiłem poprosiłem czy moge na chwile podmienić do sprawdzenia i nie bylo żadnego problemu :) Własnie ja mialem problem z cewka drgał jak cholera wymieniłem i git majonez zero drgań.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 13 sty 2012, 21:05

To jak sie robi adaptacje to ja wiem ale trzeba byc zalogowany w vagu tak? Bo jak wpisuje grupe 098 to wyskakuje mi wlasnie komunikat jakis zwiazany z logowaniem juz nie pamietam ale nie moge tego zrobic i nie wiem dlaczege. Teraz jak bym kupowal ten samochod to bym juz wiedzial o co chodzi i nikt by mi kitu nie wcisnol.
Ja nie mam za bardzo w okolicy szrotu z czesciami od audi. Chcialem na allegro zamowic ale jak nie kupie nowej na allegro to nie wiadomo czy uzywka bedzie dzialac czy nie
Mam takie male pytanie. Jak bede robil adaptacje a mam jeden bład to nie mozna tak?? Co sie stanie jak zrobie adaptacje z błedem?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 sty 2012, 21:13

19Maaarcin89 pisze:To jak sie robi adaptacje to ja wiem ale trzeba byc zalogowany w vagu tak? Bo jak wpisuje grupe 098 to wyskakuje mi wlasnie komunikat jakis zwiazany z logowaniem juz nie pamietam ale nie moge tego zrobic i nie wiem dlaczege. Teraz jak bym kupowal ten samochod to bym juz wiedzial o co chodzi i nikt by mi kitu nie wcisnol.
Ja nie mam za bardzo w okolicy szrotu z czesciami od audi. Chcialem na allegro zamowic ale jak nie kupie nowej na allegro to nie wiadomo czy uzywka bedzie dzialac czy nie
Mam takie male pytanie. Jak bede robil adaptacje a mam jeden bład to nie mozna tak?? Co sie stanie jak zrobie adaptacje z błedem?
Po 1. Pełna aktywacja vag-a
po 2 adaptacji nie zrobisz. wywali komunikat.

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 13 sty 2012, 21:16

No to jednym słowem lipa w ciemno kupić :( szkoda że nie mieszkasz bliżej udostępnił bym ci caly samochód a vaga pewnie masz okrojona wersje dlatego musisz zassać pełna wersje a jakiego używasz kabelka

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 13 sty 2012, 21:22

No to lipa adaptacji nie zrobie bo mam jeden blad ktorego nie moge usunąć a konkretnie 17800.
Kabelek kupilem na allegro jakis za 120zl razem z programem
Pelna aktywacja vaga?? Tzn co musze zrobic zeby w pelni go aktywowac?
Z samochodem mi sie normalnie łaczy

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 13 sty 2012, 22:16

Tak wlasnie trzeba go w pełni aktywowac bo masz okrojona wersje i działaja tylko funkcje podstawowe najlepiej ściągnąć wersje 311 + crak nie jest po polsku ale pelna wersja lub szukać 4,9 pl + crak

błąd

17800 camshaft position sensor open circ B2 short to B+

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic604453.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja