Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Udało się komuś usunąć drgania na jałowym?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 22 gru 2011, 22:00

Witam ja mam również drgania na jałowym i walcze z tym od poczatku jak mam samochod ;(
Wymienilem kable na NGK i swiece na Bosch i dalej to samo
Pozniej wymienilem przepływomierz i nie pomoglo
Odma wyczyszczona ale jeszcze musze wymienic ezektor i jak juz to nie pomoze to wydaje mi sie ze moze cewka jest wadliwa bo czytalem ze paru osobom to pomoglo ale troche szkoda wydawac pare stowek na nowa cewke jesli u mnie nie pomoze...

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 sty 2012, 16:03

I jak tam panowie?? Coś się komuś ruszyło w tym temacie??

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 sty 2012, 20:31

A na wolnych obrotach vag w grupie 006, pozycja druga i trzecia co wykazuje.
Czy czasem nie przylewa. Wtedy wskazania oscylują na minusie.

Bardzo często leją wtryski lpg gdy już są rozkalibrowane lub zużyte bądź gdy nie ma ustawionej korekty od temp gazu. Wtedy i na pb również będą złe korekty bo zaadoptowane od lejącego lpg.
Dlatego warto podejrzeć jak zachowują się korekty na jałowym.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 04 sty 2012, 13:17

witam ostatnio wyczytałem kilka ciekawych rzeczy na innych forach odnośnie drgań na biegu jałowym może być to problem brudnej przepustnicy , całego dolotu lub tez złej adaptacji przepustnicy <tzn źle ona pracuje nierówno otwiera dolot> warto to sprawdzić koszty prawie żadne a może pomoc , jedyny wydatek to podłączenie pod vag-a i zrobienie adaptacji po czyszczeniu samej przepustnicy gdzieś nawet znalazłem instrukcje jak zrobić adaptacje samemu za pomocą vag-a
ja sam jestem w trakcie zabiegu wymiany odmy ezektora , rurki odpowietrzającej czyszczenia przepustnicy i dolotu , jeśli już wszystko poskłada dam znac jak wyszło :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 04 sty 2012, 16:41

grzemo pisze:A na wolnych obrotach vag w grupie 006, pozycja druga i trzecia co wykazuje.
Czy czasem nie przylewa. Wtedy wskazania oscylują na minusie.

Bardzo często leją wtryski lpg gdy już są rozkalibrowane lub zużyte bądź gdy nie ma ustawionej korekty od temp gazu. Wtedy i na pb również będą złe korekty bo zaadoptowane od lejącego lpg.
Dlatego warto podejrzeć jak zachowują się korekty na jałowym.
Vaga będe miał dopiero jutro to napiszę co i jak. Ostatnio pojeździłem z odłąćzonymi sondami i dalej było tak samo. Kasowanie błedów, i dalej to samo. Sam już nie wiem. POdłaczyłem sondy al eni ekasowałem jeszcze błędów. Jutro to zrobię. Napewno mam LPG do regulacji bo mam za bogato chyba. korekta jedna to -17 druga -24

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 sty 2012, 17:47

--RaDeK-- pisze: korekta jedna to -17 druga -24
To sporo za bogato, prawie na granicy wyrzucenia błędu w ecu. Najlepiej jakby mieściło się w przedziale +/-5

Fontesen

Post autor: Fontesen » 04 sty 2012, 17:51

grzemo pisze:
--RaDeK-- pisze: korekta jedna to -17 druga -24
To sporo za bogato, prawie na granicy wyrzucenia błędu w ecu. Najlepiej jakby mieściło się w przedziale +/-5
Wiem wiem. NA dniach podskoczę do gazownika, ale najpierw muszę znaleść jakiegośkumatego w Olsztynie, bo u mnie to lipa straszna. Strach oddac nawet na wymianę oleju.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 11 sty 2012, 15:58

Witam
może kogos zainteresuje to co napisz

otóż 2 miesiace temu kupiłem audi a6 , z początku po kupnie wszystko było ok po paru dniach zaczęło falować na obrotach na postoju , czasami nawet potrafił gasnąc wchodził na obroty falował aż zgasł , wiec przewertowałem forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu wyczytałem na forum ze główna przyczyna jest zapchana odma(u mnie połamana i poskejana) i ezektor (nie był drozny tak jak powinien) , wiec wymieniałem obie czesci na nowe z ASO (wymieniłem również ta rurkę co wchodzi pod przepustnice również na nową wydaje mi sie ze jej wymiana jest kluczowa) dodam ze wymieniłem jeszcze filtr powietrza plus wyczyściłem przepływomierz oraz przepustnice , rezultat jest taki ze auto chodzi jak szwajcarski zegarek zero falowaĂą drgan nawet najmniejszych, odpala na dotyk i UWAGA co najważniejsze w ogolę juz nie cieknie olej bynajmniej na razie :) odpukać, miałem problem z wyciekami z pod dekla kapało na kolektor i śmierdziało olejem , po zamontowaniu nowych części wyczyściłem silnik z oleju i jak na razie ani kropli na podłodze w garażu , ale myślę żeby profilaktycznie za jakiś czas wymienić napinacze łaĂącucha rozrządu i wszystkie uszczelnienia dekli :) ,
a wyczytałem tez ze łatwo sprawdzić czy ciśnienie w silniku jest dobre podczas pracy silnika odkręcamy wlew oleju i przykładamy kartkę , powinno ja lekko zasysać u mnie właśnie tak jest , przy czym przed naprawami wręcz ją wypychało

pozdrawiam

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 sty 2012, 21:49

raftor pisze:Witam
może kogos zainteresuje to co napisz

otóż 2 miesiace temu kupiłem audi a6 , z początku po kupnie wszystko było ok po paru dniach zaczęło falować na obrotach na postoju , czasami nawet potrafił gasnąc wchodził na obroty falował aż zgasł , wiec przewertowałem forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu wyczytałem na forum ze główna przyczyna jest zapchana odma(u mnie połamana i poskejana) i ezektor (nie był drozny tak jak powinien) , wiec wymieniałem obie czesci na nowe z ASO (wymieniłem również ta rurkę co wchodzi pod przepustnice również na nową wydaje mi sie ze jej wymiana jest kluczowa) dodam ze wymieniłem jeszcze filtr powietrza plus wyczyściłem przepływomierz oraz przepustnice , rezultat jest taki ze auto chodzi jak szwajcarski zegarek zero falowaĂą drgan nawet najmniejszych, odpala na dotyk i UWAGA co najważniejsze w ogolę juz nie cieknie olej bynajmniej na razie :) odpukać, miałem problem z wyciekami z pod dekla kapało na kolektor i śmierdziało olejem , po zamontowaniu nowych części wyczyściłem silnik z oleju i jak na razie ani kropli na podłodze w garażu , ale myślę żeby profilaktycznie za jakiś czas wymienić napinacze łaĂącucha rozrządu i wszystkie uszczelnienia dekli :) ,
a wyczytałem tez ze łatwo sprawdzić czy ciśnienie w silniku jest dobre podczas pracy silnika odkręcamy wlew oleju i przykładamy kartkę , powinno ja lekko zasysać u mnie właśnie tak jest , przy czym przed naprawami wręcz ją wypychało

pozdrawiam
Bardzo fajnie że Ci się udało rozwiązać problem. U mnie wszystko to zastosowałem, ezektor nowy ASO, odma uszczelniona,nigdzie nie ma przedmuchu. Adaptacja i czyszczenie robione klika razy, i falowania nie mam żadnego. trochę na gazie bo mam teraz filtry do wymiany i koniecznie dobra regulacja. na benzynie jest idealnie wszystko. Tylko mam te cholerne drgania na jałowym biegu. po przewertowaniu kilkuktornym internetu i godziny na forum, stwierdzam, że u nie 90% to walnięty dwumas( drgania gałki zmiany biegów, wydechu, a po otworzeniu drzwi równiez widać wyraźną pracę drzwi (drgania) mimo to autem rusza się normalnie, nie szarpie, nie stuka. Głupi jestem bo wymieniałem miesiac temu sprzęgło, i niby kazałem im sprawdzic dwumas, ale dam sobie rękę uciąć, że nawet na niego nei spojrzeli.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 11 sty 2012, 21:59

ja jestem przed wymiana ezektora, odmy i czyszczenia przepustnicy ale jak narazie to wlasnie mam tak jak kolega wyżej pisal ze są drgania. Ja wlasnie tez nie dawno wymienialem sprzegło i moj mechanik powiedzial mi ze dwumas jest w bardzo dobrym stanie a drgania jednak mam to mi sie wydaje ze to musi byc wina czegos innego a nie dwumasu. Przy rozwalonym dwumasie to wydaje mi sie ze są małę problemy z ruszaniem tzn nie idzie płynnie ruszyc tylko szarpie

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 sty 2012, 16:12

19Maaarcin89 pisze:ja jestem przed wymiana ezektora, odmy i czyszczenia przepustnicy ale jak narazie to wlasnie mam tak jak kolega wyżej pisal ze są drgania. Ja wlasnie tez nie dawno wymienialem sprzegło i moj mechanik powiedzial mi ze dwumas jest w bardzo dobrym stanie a drgania jednak mam to mi sie wydaje ze to musi byc wina czegos innego a nie dwumasu. Przy rozwalonym dwumasie to wydaje mi sie ze są małę problemy z ruszaniem tzn nie idzie płynnie ruszyc tylko szarpie
Właśnie z tego co czytałem, to dwumas objawia się różnymi dolegliwościami. Od cyklicznego walenia na postoju, przez ciężkie ruszanie z miejsca, aż do drgaĂą, przenoszonych na karoserię. U mnie na sprzęgle nie czuć ÂŻADNYCH czy to drgaĂą, stukaĂą itp itd.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 12 sty 2012, 20:11

--RaDeK-- pisze:
19Maaarcin89 pisze:ja jestem przed wymiana ezektora, odmy i czyszczenia przepustnicy ale jak narazie to wlasnie mam tak jak kolega wyżej pisal ze są drgania. Ja wlasnie tez nie dawno wymienialem sprzegło i moj mechanik powiedzial mi ze dwumas jest w bardzo dobrym stanie a drgania jednak mam to mi sie wydaje ze to musi byc wina czegos innego a nie dwumasu. Przy rozwalonym dwumasie to wydaje mi sie ze są małę problemy z ruszaniem tzn nie idzie płynnie ruszyc tylko szarpie
Właśnie z tego co czytałem, to dwumas objawia się różnymi dolegliwościami. Od cyklicznego walenia na postoju, przez ciężkie ruszanie z miejsca, aż do drgań, przenoszonych na karoserię. U mnie na sprzęgle nie czuć ÂŻADNYCH czy to drgań, stukań itp itd.
To raczej nie masz co sie martwic ze masz dwumas rozwalony. Jak by mi mechanik powiedzial ze mam dwumas wymienic to bym chyba juz ten samochod sprzedał bo wydatek 2 tysiecy za dwumas to troche duzo jak na ten samochod. Lepiej zainwestować to w zawieszenie ;)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 sty 2012, 22:05

19Maaarcin89 pisze:
--RaDeK-- pisze:
19Maaarcin89 pisze:ja jestem przed wymiana ezektora, odmy i czyszczenia przepustnicy ale jak narazie to wlasnie mam tak jak kolega wyżej pisal ze są drgania. Ja wlasnie tez nie dawno wymienialem sprzegło i moj mechanik powiedzial mi ze dwumas jest w bardzo dobrym stanie a drgania jednak mam to mi sie wydaje ze to musi byc wina czegos innego a nie dwumasu. Przy rozwalonym dwumasie to wydaje mi sie ze są małę problemy z ruszaniem tzn nie idzie płynnie ruszyc tylko szarpie
Właśnie z tego co czytałem, to dwumas objawia się różnymi dolegliwościami. Od cyklicznego walenia na postoju, przez ciężkie ruszanie z miejsca, aż do drgań, przenoszonych na karoserię. U mnie na sprzęgle nie czuć ÂŻADNYCH czy to drgań, stukań itp itd.
To raczej nie masz co sie martwic ze masz dwumas rozwalony. Jak by mi mechanik powiedzial ze mam dwumas wymienic to bym chyba juz ten samochod sprzedał bo wydatek 2 tysiecy za dwumas to troche duzo jak na ten samochod. Lepiej zainwestować to w zawieszenie ;)
wymieniając dwumas skłaniałbym sięku ori używce z pewnego źródła. wtedy wydatek to około 300 400 pln, więc nie tak strasznie. Mam do ciebie prośbę. Mógłbyś, jak bedziesz ruszał, spróbować ruszyć totalnie bez gazu?? Zwróć uwagę jak zachowuje się sprzęgło i silnik. DZisiaj tak się bawiłem i ruszając delikatnie bez gazu, wiadomo obroty troszkę spadają, i własnie odczułem takie stukanie/szarpanie ale delikatne sprzęgła. Jeśli to nei problem, to sprawdź i napisz mi. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 12 sty 2012, 22:10

Ok jutro jak nie zapomne to sprawdze i dam ci znac ale od razu moge ci dzisiaj napisac ze dzisiaj sprawdzałem czy bedzie szarpac jak włacze 5 bieg i bede mial 1000 obrotow i nic nie szarpie a samochod normalnie jedzie. Jutro sprawdze z tym ruszaniem na 1 biegu i dam ci znac

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 13 sty 2012, 18:38

Witam serdecznie ,panowie szarpanie przy ruszaniu to nie jest wina dwumasu tylko kończącego się sprzęgła dwumas powinien stukac tak sąsiad miał w golfie :( ja tak miałem dwumas idealny a szarpanie było tarcza i docisk do wymiany :( odma jak będzie zapchana telepanie będzie ale i silnik będzie brał większe ilości oleju :( w moim przypadku przyczyna telepania była wina cewki zapłonowej która kulała na jednym garze :( Zapytam sie jesli można jeszcze mam problem mianowicie z wydechu wydobywa mi sie nie naturalna ilość pary jak z lokomotywy aż ciężko za mna jechac bo nic nie widacć pary mówie bo jest bezwonna rano jedynie mocno śmierdzi benzyną auto odpala i jeżdzi bezproblemowo oprucz tego szczegółu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja