[APU 1.8 150 KM] ubywa oleju
[APU 1.8 150 KM] ubywa oleju
witam.1.8t przebieg ok.230 tys zaczal brac olej moze nie za duzo bo ok 150ml na 1000km ,ale wczesniej nie bral wogole.wyciekow nie widac,jak rozgrzany dymi z pod korka oleju i z bagnetu(czuc spaliny).z wydechu dymu nie widac moze jak zimny to bialy ale to moze raczej para(w anglii wilgotno troche jednak jest)poczytalem temat roche i moze to te odmy zatkalo .dodam ze jestem przed wymiana oleju juz prawie 15 tys przejechane na mobilu 5w50.oraz po wymianie cz. ukl odpowietrzania silnika takiej fajki pod zbornikiem z chlodziwem z boku bloku bo byla peknieta i olej z niej ciekl (moze dalej gdzies jest zatkane i cisnienie ja rozsadzilo).prosze o pomoc moze zaczac od przeczysczenia odm tylko czy to robota dla przecietnego kowlskieg czy dla meczanika no i gdzie ich szukac ?tak czy siak prosze o pomoc.dzieki.aha jeszce cos nie wiem czy ma to zwiazek ale kilka razy odpalil jakby na 3 cylindry (szapalo silnikiem)a raz dlugo trzeba bylo krecic zeby zaskoczyl ibujallo,szarpalo jak pompowalem gazem wkoncu odpalil na chwile jakby znow na 3 gary po krotkiej chwili doszedl do siebie.
kolego - odma jest dostępna pod kolektorem ssącym z prawej strony ją zobaczysz, a właściwie jej większą część. Jeżeli chcesz całą wyczyścić to będziesz miał trochę pracy. Znajdziesz dużo obrazków i schematów odmy w necie. Spalanie oleju w granicach 1,5 l na 10000km to żadna tragedia w sumie ale jak wcześniej nic nie brał to trzeba poszukać przyczyny. Zmień olej na 10w/40 przy tym przebiegu. Poza tym jak palił na 3 garki to zmień świece i sprawdź wypadanie zapłonów przez VAGA. Może jakaś cewka pada.
Motul to przereklamowany olej i wcale nie jest najlepszy na rynku, nie ma co dywagacji na temat smarowideł wszczynać lecz 10w/40 nie robi żadnej szkody dla turbiny i silnika co jest pewne jak amen w pacierzu więc proszę nie opowiadaj głupot.ÂŁukasz13 pisze:Z tą zmiana na 10w/40 to przegięcie, szkoda silnika i turbiny, zalej dobry olej 5W np. motul i wymiana troche cześciej niz 15 tyś, jak branie bedzie się zwiekszać to wtedy trzeba szukać przyczyny.
[ Dodano: 2013-10-24, 08:12 ]
jak na ciepłym odkręcę korek to też coś tam paruje i to raczej normalne, również zapach jest lekko spalinowy więc się nie przejmuj. Gdybyś miał zapchaną odmę to skutkowałoby nie tylko poborem oleju. Poszukaj gdzieś wycieku, może nie zauważyłeś a co najważniejsze, podłącz pod kompa i zrób porządną diagnostykę.napalm pisze:lukasz a u ciebie jak odkrecisz korek to tez tez smierdzi spalinami i dymi/paruje albo z bagnetu jak wyjmiesz przy wlaczonym silniku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
A gdzie ja napisałem że jest najlepszy na rynku? Ta najlepiej lać 10w bo silnik już stary, a jak przejedzie jeszcze troche to 15w to uszczelni wszystkie dziury bo jest gynsty i wycieków nie bedzie.atlas1977 pisze:Motul to przereklamowany olej i wcale nie jest najlepszy na rynku, nie ma co dywagacji na temat smarowideł wszczynać lecz 10w/40 nie robi żadnej szkody dla turbiny i silnika co jest pewne jak amen w pacierzu więc proszę nie opowiadaj głupot.ÂŁukasz13 pisze:Z tą zmiana na 10w/40 to przegięcie, szkoda silnika i turbiny, zalej dobry olej 5W np. motul i wymiana troche cześciej niz 15 tyś, jak branie bedzie się zwiekszać to wtedy trzeba szukać przyczyny.
[ Dodano: 2013-10-24, 08:12 ]jak na ciepłym odkręcę korek to też coś tam paruje i to raczej normalne, również zapach jest lekko spalinowy więc się nie przejmuj. Gdybyś miał zapchaną odmę to skutkowałoby nie tylko poborem oleju. Poszukaj gdzieś wycieku, może nie zauważyłeś a co najważniejsze, podłącz pod kompa i zrób porządną diagnostykę.napalm pisze:lukasz a u ciebie jak odkrecisz korek to tez tez smierdzi spalinami i dymi/paruje albo z bagnetu jak wyjmiesz przy wlaczonym silniku?

A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
no właśnie tego chciałem uniknąć, bezprzedmiotowej dyskusji na temat gęstości oleju. Ok, masz rację - ja tylko kilka lat pracowałem w olejach i nic nie wiem, przepraszamÂŁukasz13 pisze:A gdzie ja napisałem że jest najlepszy na rynku? Ta najlepiej lać 10w bo silnik już stary, a jak przejedzie jeszcze troche to 15w to uszczelni wszystkie dziury bo jest gynsty i wycieków nie bedzie.atlas1977 pisze:Motul to przereklamowany olej i wcale nie jest najlepszy na rynku, nie ma co dywagacji na temat smarowideł wszczynać lecz 10w/40 nie robi żadnej szkody dla turbiny i silnika co jest pewne jak amen w pacierzu więc proszę nie opowiadaj głupot.ÂŁukasz13 pisze:Z tą zmiana na 10w/40 to przegięcie, szkoda silnika i turbiny, zalej dobry olej 5W np. motul i wymiana troche cześciej niz 15 tyś, jak branie bedzie się zwiekszać to wtedy trzeba szukać przyczyny.
[ Dodano: 2013-10-24, 08:12 ]jak na ciepłym odkręcę korek to też coś tam paruje i to raczej normalne, również zapach jest lekko spalinowy więc się nie przejmuj. Gdybyś miał zapchaną odmę to skutkowałoby nie tylko poborem oleju. Poszukaj gdzieś wycieku, może nie zauważyłeś a co najważniejsze, podłącz pod kompa i zrób porządną diagnostykę.napalm pisze:lukasz a u ciebie jak odkrecisz korek to tez tez smierdzi spalinami i dymi/paruje albo z bagnetu jak wyjmiesz przy wlaczonym silniku?
ekspęrtę nie jestem, ale jaki widzisz sens zmiany oleju na 10W...
skoro jezdzi na 5W to niech jezdzi dalej, to nie stary jelcz,
a skoro nie bylo ubytków oleju wczesniej, to moze jakiś dobry człowiek z forum rzucił by pomysłem ze MOÂŻE trzeba było by zmienić uszczelniacze na zaworach? nie widze jakiegoś sensowniejszego powodu dlaczego miała by pobierać olej przy jednoczesnym braku widocznych wycieków?

skoro jezdzi na 5W to niech jezdzi dalej, to nie stary jelcz,
a skoro nie bylo ubytków oleju wczesniej, to moze jakiś dobry człowiek z forum rzucił by pomysłem ze MOÂŻE trzeba było by zmienić uszczelniacze na zaworach? nie widze jakiegoś sensowniejszego powodu dlaczego miała by pobierać olej przy jednoczesnym braku widocznych wycieków?
- NieTykalny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 81
- Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
- Lokalizacja: bb zmc
Jaceny pisze:Każdy silnik spalinowy ma ustalone przez producenta zużycie oleju i tak dla przykładu:
Audi dla silnika 2,0 TFSI 211 KM w zależności od warunków i sposobu jazdy dopuszcza zużycie 0,5 l oleju na 1000 km.
Uważasz że twój silnik nie ma prawa "brać" grama oleju ?
w tym przypadku wydaje mi sie ze producent podal takie ilosci bo jest to dosyc wyżylowana jednostka, jezeli koledze nie bral wogole oleju przy okreslonym trybie jazdy a teraz mu bierze to wydaje mi sie ze cos jest nie tak i nie powinien mu brac wogole, chyba ze jezdzil spokojnie a teraz daje po garach to nie ma co sie dziwic ze troche łyknie, jezeli tak samo jezdzi to znaczy ze cos nie tak, skoro odme mialbys zatkana to wywalalo by jakas uszczelka olej, i po odkreceniu korka oleju przykladajac kartke papieru powinna sie utrzymywac, jak ucieka to znaczy ze jest przypchana, u mnie np cieknie z tylu silnika bo uszczelke od nastawnika rozrzadu(czy jakos tak to sie nazywa )

bylem u majstra na przegladzie majster powiedzial ze moze brac stary olej i po wymianie moze sie uspokoi.zalany znow 5w50
filtra paliwa tylko nie zmienilem bo dali mi zly .
mech .mowil ze problemy z odpaleniem moga byc przez zapchany stary.nowy juz mam tylko zalozyc
zobaczymy co sie zdarzy.
pozdrawiam wszystkich.elo
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
filtra paliwa tylko nie zmienilem bo dali mi zly .
mech .mowil ze problemy z odpaleniem moga byc przez zapchany stary.nowy juz mam tylko zalozyc
zobaczymy co sie zdarzy.
pozdrawiam wszystkich.elo