Witam, mam pewien problem. Auto nie dogrzewa mi sięc wymieniałem 3 razy termostat i za każdym razem to samo, nie wiem co oprócz termostatu mogłoby być przyczyną. Na postoju temperatura dochodzi do 90 stopni, po trasie wskazowka ciagle na 70 stopni.
Druga sprawa, jak stoje w korku temperatura pokazuje 90 a na komputerze 102-103. Dlaczego wskazowka na zegarze nie przekracza powyzej 90 stopni?
Trzecia sprawa, nie załącza mi się wentylator, wymieniany czujnik wentylatora. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi
[2.0] Temperatura silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2021, 16:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łomża
-
Onlinebendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Re: Temperatura silnika
wskazówka na zegarach pokazuje 90 w zakresie temperatury 82-105 stopni
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2021, 16:41
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łomża
Re: [2.0] Temperatura silnika
Bardzo słabe forum, nie można niczego się tu dowiedzieć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.0] Temperatura silnika
Prosisz o darmową pomoc i jeszcze narzekasz, że nikt nic nie podpowiada. Na forach jest zawsze więcej pytających niż znających odpowiedzi. Jeśli nie odpowiada Ci forum, a chcesz szybko rozwiązać problem, to odwiedź mechanika albo napisz na innym forum .
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Czasami jak nie pomaga wymiana części, to uwalony jest sterownik silnika, który źle interpretuje wskazania z czujników.
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Czasami jak nie pomaga wymiana części, to uwalony jest sterownik silnika, który źle interpretuje wskazania z czujników.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 168
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [2.0] Temperatura silnika
Podnieśmy trochę poziom tego wątku na słabym? forum (przepraszam, że wszystkiego nie wytłumaczę łopatologicznie, ale słabe forum -- twoje słowa -- to słaby poziom -- a to już logiczne wnioski -- więc nie ma co i tłumaczyć, nie?).
Czujnik temperatury płynu to dwa czujniki w jednej obudowie, mierzą to samo w tym samym miejscu ale jeden wysyła sygnał do zegarów [17] a drugi do ECU [01], wartości z ECU są precyzyjniej przetwarzane i prezentowane, zegary prezentują informacje dla tzw. typowego kierowcy czyli tak po prawdzie: niewiele diagnostyki.
Podłącz się przez OBD do silnika [01] a już najlepiej zrób logi statyczne rozgrzewania od zimnego do ciepłego i dynamiczne, gdzie widać zjawisko. Przy braku błędów wiele parametrów mówi o stanie silnika i jego osprzętu. VCDS i typowy zielony kabel od Viakena załatwi sprawe aż nadto. Kierując nie obsługuj komputera, logi zapiszą się same a szkoda auta na zabawy z laptopem na fotelu pasażera.
Minimum działań jest wymagane (nawet na słabym technicznie forum, czyli gdzieś indziej, a nie tu -- ale to moja opinia) bo tak masz wróżenie z kuli z ruskiego bazaru = pudrowanie objawów a nie leczenie przyczyn.
Czujnik temperatury płynu to dwa czujniki w jednej obudowie, mierzą to samo w tym samym miejscu ale jeden wysyła sygnał do zegarów [17] a drugi do ECU [01], wartości z ECU są precyzyjniej przetwarzane i prezentowane, zegary prezentują informacje dla tzw. typowego kierowcy czyli tak po prawdzie: niewiele diagnostyki.
Podłącz się przez OBD do silnika [01] a już najlepiej zrób logi statyczne rozgrzewania od zimnego do ciepłego i dynamiczne, gdzie widać zjawisko. Przy braku błędów wiele parametrów mówi o stanie silnika i jego osprzętu. VCDS i typowy zielony kabel od Viakena załatwi sprawe aż nadto. Kierując nie obsługuj komputera, logi zapiszą się same a szkoda auta na zabawy z laptopem na fotelu pasażera.
Minimum działań jest wymagane (nawet na słabym technicznie forum, czyli gdzieś indziej, a nie tu -- ale to moja opinia) bo tak masz wróżenie z kuli z ruskiego bazaru = pudrowanie objawów a nie leczenie przyczyn.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga