Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ACK 2.8 193 KM] Temperatura cieczy 110 stopni

Silniki benzynowe
adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

[ ACK 2.8 193 KM] Temperatura cieczy 110 stopni

Post autor: adrian1234792 » 28 wrz 2012, 23:28

Witam od paru dni temperatura płynu osiąga 110 stopni muszę włączać ogrzewanie aby temp spadła, sprawdzałem temperature w vagu i pokazuje to samo <uoee> , dodam że po otwarciu maski wentylator po stronie kierowcy kręci się a po włączeniu klimy wspomaga go drugi. W czym może tkwić problem boje się, że zagotuje się płyn w układzie :( Prosze o pomoc koledzy

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 28 wrz 2012, 23:33

Termostat nie puszcza na duży obieg.

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 28 wrz 2012, 23:44

Czy można to jakoś sprawdzić?

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 29 wrz 2012, 09:36

mozna recznie . trzymaj reka gruba rure z ciecza ktora dochodzi do chlodnicy a 2 osoba niech rozgrzewa silnik jak Ci powie ze juz jest 90 stopni a ty jeszcze nie poczules ciepla to termostat .

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 29 wrz 2012, 10:45

Do sprawdzenie to aż dwie osoby nie są potrzebne ;) Tak jak kolega wyżej pisze sprawdzasz wąż i chłodnice czy są cieple, gorące. Wąż nagrzewa się trochę, dlatego lepiej chłodnice na wejściu górnego węza sprawdzić. Wiskozę ręką można zatrzymać jak się nie boisz.

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 29 wrz 2012, 15:33

No więc tak wąż który przychodzi od góry chłodnicy jest ciepły i chłodnica również, ale martwi mnie jedno napisałem, że oba wiatraki się kręcą tyle że ten po stronie kierowcy kręci się od odpalenia samochodu ale wyczytałem że tak ma być on włącza się od razu tyle,że powinien mi się on włączyć na 2 bieg gdy temperatura przekroczy dozwoloną wartość a u mnie on kręci się cały czas tak samo kiedyś było słychać jak mocno wył teraz już nie :( czy mam do wymiany wiatrak?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 29 wrz 2012, 17:30

On się zawsze kreci bo jest podłączony do silnika, jest na sprzęgle wiskotycznym, jak się robi gorąco olej gęstnieje i zaczyna się kręcić szybciej. Chłodnica jest ciepła czy gorąca, oparzyłeś się? ;) cała czy tylko przy wężu?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2012, 20:49

adrian1234792 pisze:No więc tak wąż który przychodzi od góry chłodnicy jest ciepły i chłodnica również, ale martwi mnie jedno napisałem, że oba wiatraki się kręcą tyle że ten po stronie kierowcy kręci się od odpalenia samochodu ale wyczytałem że tak ma być on włącza się od razu tyle,że powinien mi się on włączyć na 2 bieg gdy temperatura przekroczy dozwoloną wartość a u mnie on kręci się cały czas tak samo kiedyś było słychać jak mocno wył teraz już nie :( czy mam do wymiany wiatrak?
VAG jest?, można zrobić test elementów wykonawczych w klimie, jest 1 i 2 biegu wentylatora.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 wrz 2012, 21:53

adrian1234792,
Może już wiskoza nie spina odpowiednio do wzrostu temperatury.
Jeśli na rozgrzanym silniku możesz ją przytrzymać bez oporu to masz możliwą przyczynę.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2012, 22:37

Stawiam na termostat :(, dam miałem to samo, po kilku dniach jazdy szło w okolice 120st.
Czy jak kręcisz silnik na wyższe rpm jest lepiej?
Miałem WAHLER - czy coś takiego, założyłem ori z ASO, i spokój.

grzechog83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2012, 22:13
Lokalizacja: skoczów

Post autor: grzechog83 » 29 wrz 2012, 22:53

albo uszczelka pod głowica
witam;

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 29 wrz 2012, 23:43

no więc tak sprawdziłem chłodnice czy jest ciepła tak jak radził kazio234, no i góra chłodnicy jest gorąca,że się oparzyłem i czym niżej tym chłodniejsza a dół całkiem zimny

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 30 wrz 2012, 09:15

Jeśli termostat się otwiera, ale nie całkowicie to tak właśnie się dzieje. Ale jeszcze dla pewności sprawdź vagiem. Bo może być ze czujnik padł, jak w vagu pokazuje tez 120*C to wymiana, co się wiąże z rozebraniem/wymiana rozrządu.
Jak ja kupiłem audi to termostat był cały czas otwarty i nawet do 60*C w czasie jazdy nie mógł się nagrzać.

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 30 wrz 2012, 12:09

Czy wymiana rozrządu jest konieczna? czytałem,że po rozebraniu przodu bez demontażu rozrządu można sobie poradzić z wymianą termostatu

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 30 wrz 2012, 12:31

Zależy kiedy robiłeś i czy jest sens zostawiać stare graty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl