[ANB 1.8 150 KM] Szarpanie, dlawienie sie przy dodaniu gazu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Tak, przepływomierz mało mierzy, i turbina nie nabija zadanego ciśnienia. Sprawdź szczelność dolotu od filtra do kolektora ciśnieniowo, tak samo z wężykami podciśnienia. Wyciągnij zawór DV, znajduje się on z przodu samochodu, na dole po stronie pasażera-dobry dostęp od dołu. Wyciągasz go, i dmuchasz w każdy z 3 króćców-ma być szczelnie, dodatko jak wciśniesz tłoczek i zatkasz mały to ma podciśnie trzymać tłoczek. Jak układ będzie szczelny to robisz logi jeszcze raz, jak będzie dalej lipa ze wskazaniami to przepływomierz do wymiany. Można odpiąć wężyk od gruszki turbiny i zobaczyć czy przeładuje, tak sprawdzimy N75.
Miałem tak zawalony tydzień że nie miałem kiedy się tym zając, ale za chwilę zabieram się za wyciągniecie DV. Powiedz mi jak moge sprawdzić szczelność tych przewodów? I druga sprawa, dziś podłączyłem vaga i pokazało się coś nowego:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
Co to takiego ?
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
Co to takiego ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Okej, DVka do kosza, w środku pełno kawałków plastiku, podcisnienie nie trzyma tłoczka, ja dmuchać a drugim otworem leci. Kupić nowy czy używany?
I swoją drogą myślicie że uszkodzenie tego zaworu mogło powodować aż takie zawirowania w pracy silnika? Rozumiem słabsze doładowanie turbiny ale aż takie dlawienie się silnika przy próbie przyspieszenia?
I swoją drogą myślicie że uszkodzenie tego zaworu mogło powodować aż takie zawirowania w pracy silnika? Rozumiem słabsze doładowanie turbiny ale aż takie dlawienie się silnika przy próbie przyspieszenia?
A możecie mi jeszcze powiedzieć gdzie wpina się ten cienki wężyk który wchodzi w dv od góry? Przez przypadek go wyciągnąłem a nie widziałem gdzie był. Jedyne co widzę to koło kata idzie też taki wężyk tylko w otulinie i z niego wychodzi taki plastikowy Dziubek, wygląda jakby tam łączyły się te wężyki, mam rację?
Nie wiem jak ta DVka powinna prawidłowo wyglądać w środku ale wygląda to jakby te kawałki były z DVki. Zawór zamówiony, jak przyjdzie to poskładam i zdam relacje
[ Dodano: 2017-07-17, 19:22 ]
Zawór założony niestety auto szarpie nadal. Natomiast jadąc na benzynie tego szarpania prawie nie ma, minimalne szarpanie podczas próby przyspieszenia na obrotach poniżej 2k. Natomiast ma gazie szarpie nadal bardzo mocno. Dvke nie do końca pamiętam jak była ale założyłem tym wylotem na wprost tłoczka do rury wychodzącej z góry natomiast ten boczny do grubej rury która łączy się z metalową belka pod silnikiem. Odlaczylem aku, skasowalem błędy i po kilkunastu kilometrach jazdy pojawił się ten błąd co wcześniej czyli 16990 oraz nowy błąd 18010 - power supply terminal 30: voltage too low.. Co teraz mogę dalej robić?
[ Dodano: 2017-07-17, 19:22 ]
Zawór założony niestety auto szarpie nadal. Natomiast jadąc na benzynie tego szarpania prawie nie ma, minimalne szarpanie podczas próby przyspieszenia na obrotach poniżej 2k. Natomiast ma gazie szarpie nadal bardzo mocno. Dvke nie do końca pamiętam jak była ale założyłem tym wylotem na wprost tłoczka do rury wychodzącej z góry natomiast ten boczny do grubej rury która łączy się z metalową belka pod silnikiem. Odlaczylem aku, skasowalem błędy i po kilkunastu kilometrach jazdy pojawił się ten błąd co wcześniej czyli 16990 oraz nowy błąd 18010 - power supply terminal 30: voltage too low.. Co teraz mogę dalej robić?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Co do dvki to boczny króciec ma być wpięty za turbiną(co tak naprawdę przy pęknięciu membrany lub uszkodzeniu wężyka nie jest za zdrowe dla turbiny no ale). Co do szukania dalszych usterek to albo aku słaby, albo alternator nie ładuje albo gdzieś na kablach nie łączy. Szarpanie może być spowodowane przez kilka różnych nie związanych z sobą rzeczy, cewki, świece, nieszczelności. U ciebie po logu 118 widać że komputer nie chce wysterować turbiną, przy bucie ma być wypełnienie pod 100% i wraz ze wzrostem obrotów tak maleć żeby utrzymać zadane ciśnienie. Sam nie wiem czy to jest jakieś uszkodzenie sterownika czy tryb awaryjny. Przy takich logach auto napewno nie jedzie, 30g/s przy 2krpm to mało jak na 1.8T, tym bardziej niecałe 100g/s przy 5k. Pomijając już temat niedoładowywania.
Z tego co mówił sprzedający to na ten moment świece powinny mieć w granicach 10-15tys. Profilaktycznie zamówiłem nowe i jutro jeśli dotrą to je założę i wtedy zobaczę czy jest jakaś zmiana i zrobię nowe logi.
[ Dodano: 2017-07-20, 22:28 ]
Wczoraj wymieniłem filtry gazu, ten od fazy cieklej nie wiem ile nie był wymieniany ale śruba była zjechana a jest on w trudno dostępnym miejscu i poprzedni właściciel chyba to olał. Była lekka poprawa ale auto szarpalo dalej, dziś wymieniłem świece na ngk platyny i auto lata jak nowe. Wszystkie świece wyglądały tak samo, jasnoszary nalot ale jedna była delikatnie pęknieta i być może to była przyczyna.. Dziękuję wszystkim za pomoc, jutro trasa 600km w niedzielę powrót mam nadzieję bez komplikacji.
[ Dodano: 2017-07-20, 22:28 ]
Wczoraj wymieniłem filtry gazu, ten od fazy cieklej nie wiem ile nie był wymieniany ale śruba była zjechana a jest on w trudno dostępnym miejscu i poprzedni właściciel chyba to olał. Była lekka poprawa ale auto szarpalo dalej, dziś wymieniłem świece na ngk platyny i auto lata jak nowe. Wszystkie świece wyglądały tak samo, jasnoszary nalot ale jedna była delikatnie pęknieta i być może to była przyczyna.. Dziękuję wszystkim za pomoc, jutro trasa 600km w niedzielę powrót mam nadzieję bez komplikacji.