Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ANB 1.8 150 KM] Szarpanie, dlawienie sie przy dodaniu gazu

Silniki benzynowe
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 lip 2017, 18:52

Tak, przepływomierz mało mierzy, i turbina nie nabija zadanego ciśnienia. Sprawdź szczelność dolotu od filtra do kolektora ciśnieniowo, tak samo z wężykami podciśnienia. Wyciągnij zawór DV, znajduje się on z przodu samochodu, na dole po stronie pasażera-dobry dostęp od dołu. Wyciągasz go, i dmuchasz w każdy z 3 króćców-ma być szczelnie, dodatko jak wciśniesz tłoczek i zatkasz mały to ma podciśnie trzymać tłoczek. Jak układ będzie szczelny to robisz logi jeszcze raz, jak będzie dalej lipa ze wskazaniami to przepływomierz do wymiany. Można odpiąć wężyk od gruszki turbiny i zobaczyć czy przeładuje, tak sprawdzimy N75.

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 08 lip 2017, 10:42

Zaobserwowałem dziś jeszcze jeden objaw który myślę że może być istotny. Po zgaszeniu auta po jeździe gdy jest mocno rozgrzany słychać syczenie z przodu od strony pasażera. Tak jakby gdzieś schodzilo powietrze. Może to świadczyć o jakieś nieszczelności albo uszkodzeniu tego zaworu DV?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 08 lip 2017, 15:40

I jak z tą szczelnością i DVką?

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 10 lip 2017, 18:49

Miałem tak zawalony tydzień że nie miałem kiedy się tym zając, ale za chwilę zabieram się za wyciągniecie DV. Powiedz mi jak moge sprawdzić szczelność tych przewodów? I druga sprawa, dziś podłączyłem vaga i pokazało się coś nowego:


16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent

Co to takiego ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lip 2017, 19:04

Układ odpowietrzania par paliwa. Zawór znajduje się na obudowie filtra powietrza.

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 10 lip 2017, 19:31

Okej, DVka do kosza, w środku pełno kawałków plastiku, podcisnienie nie trzyma tłoczka, ja dmuchać a drugim otworem leci. Kupić nowy czy używany?

I swoją drogą myślicie że uszkodzenie tego zaworu mogło powodować aż takie zawirowania w pracy silnika? Rozumiem słabsze doładowanie turbiny ale aż takie dlawienie się silnika przy próbie przyspieszenia?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 lip 2017, 20:32

niko94 pisze: Kupić nowy czy używany?
przecież masz używany, na co Ci drugi? Ciekawe skąd kawałki plastiku...
Jeszcze została przepływka.

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 10 lip 2017, 22:15

A możecie mi jeszcze powiedzieć gdzie wpina się ten cienki wężyk który wchodzi w dv od góry? Przez przypadek go wyciągnąłem a nie widziałem gdzie był. Jedyne co widzę to koło kata idzie też taki wężyk tylko w otulinie i z niego wychodzi taki plastikowy Dziubek, wygląda jakby tam łączyły się te wężyki, mam rację?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lip 2017, 22:42

kolega dobrze radzi kup nową w ASO ( 06A145710P około 160 zł ) , używka będzie pewno na śmietnik

no ciekawe skąd te kawałki plastiku , czy to z DV czy gdzieś z dolotu


wąż podciśnienia idze go góry , z przodu przed osłoną rozrządu i do zaworu N249 pod kolektorem ( ten bliżej przodu )

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 17 lip 2017, 19:22

Nie wiem jak ta DVka powinna prawidłowo wyglądać w środku ale wygląda to jakby te kawałki były z DVki. Zawór zamówiony, jak przyjdzie to poskładam i zdam relacje

[ Dodano: 2017-07-17, 19:22 ]
Zawór założony niestety auto szarpie nadal. Natomiast jadąc na benzynie tego szarpania prawie nie ma, minimalne szarpanie podczas próby przyspieszenia na obrotach poniżej 2k. Natomiast ma gazie szarpie nadal bardzo mocno. Dvke nie do końca pamiętam jak była ale założyłem tym wylotem na wprost tłoczka do rury wychodzącej z góry natomiast ten boczny do grubej rury która łączy się z metalową belka pod silnikiem. Odlaczylem aku, skasowalem błędy i po kilkunastu kilometrach jazdy pojawił się ten błąd co wcześniej czyli 16990 oraz nowy błąd 18010 - power supply terminal 30: voltage too low.. Co teraz mogę dalej robić? :/

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 17 lip 2017, 23:25

Co do dvki to boczny króciec ma być wpięty za turbiną(co tak naprawdę przy pęknięciu membrany lub uszkodzeniu wężyka nie jest za zdrowe dla turbiny no ale). Co do szukania dalszych usterek to albo aku słaby, albo alternator nie ładuje albo gdzieś na kablach nie łączy. Szarpanie może być spowodowane przez kilka różnych nie związanych z sobą rzeczy, cewki, świece, nieszczelności. U ciebie po logu 118 widać że komputer nie chce wysterować turbiną, przy bucie ma być wypełnienie pod 100% i wraz ze wzrostem obrotów tak maleć żeby utrzymać zadane ciśnienie. Sam nie wiem czy to jest jakieś uszkodzenie sterownika czy tryb awaryjny. Przy takich logach auto napewno nie jedzie, 30g/s przy 2krpm to mało jak na 1.8T, tym bardziej niecałe 100g/s przy 5k. Pomijając już temat niedoładowywania.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lip 2017, 09:17

a sprawdziłeś n75 tak jak kolega Ziomek radził wcześniej?

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 18 lip 2017, 09:43

A mógłbyś mi to tak jak laikowi wytłumaczyć, bo nie do końca wiem co rozumieć pod pojęciem "przeładuje". Jak dokładnie mam sprawdzić czy n75 jest sprawny?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 18 lip 2017, 12:19

Swiece jakie założone i kiedy wymieniane, zrób kolejne logi na pb po wymianie dv, przed logami skasuj błędy.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 20 lip 2017, 22:28

Z tego co mówił sprzedający to na ten moment świece powinny mieć w granicach 10-15tys. Profilaktycznie zamówiłem nowe i jutro jeśli dotrą to je założę i wtedy zobaczę czy jest jakaś zmiana i zrobię nowe logi.

[ Dodano: 2017-07-20, 22:28 ]
Wczoraj wymieniłem filtry gazu, ten od fazy cieklej nie wiem ile nie był wymieniany ale śruba była zjechana a jest on w trudno dostępnym miejscu i poprzedni właściciel chyba to olał. Była lekka poprawa ale auto szarpalo dalej, dziś wymieniłem świece na ngk platyny i auto lata jak nowe. Wszystkie świece wyglądały tak samo, jasnoszary nalot ale jedna była delikatnie pęknieta i być może to była przyczyna.. Dziękuję wszystkim za pomoc, jutro trasa 600km w niedzielę powrót mam nadzieję bez komplikacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl