Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANB 1.8 150 KM] Szarpanie, dlawienie sie przy dodaniu gazu

Silniki benzynowe
niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

[ANB 1.8 150 KM] Szarpanie, dlawienie sie przy dodaniu gazu

Post autor: niko94 » 27 cze 2017, 17:23

Witam. Problem z moim audi jest następujący. Auto po zagrzaniu sie zaczyna szarpać, gdy próbuje przyspieszyć auto sie dusi, jedzie dopiero od 3 tyś obrotów. Dziś pojechałem na kompa, auto wykaZało kilka błędów, skasowalismy je, przejechałem się, wróciłem i pokazal sie jeden:

16990 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora.

Dodatkowo pokazał błędy przy sprawdzianu immo:

Uszkodzony czujnik paliwa

Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany

Wiem że w aucie raz zablokował sie.immo i jakis magik to naprawil ale w jaki sposób to nie wiem.. czy błąd ten może mieć coś z tym szarpaniem? Co wgl on oznacza ?

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 27 cze 2017, 18:32

miałem całkiem niedawno bardzo podobne problemy.
1. Kiedy miałes ostatni przedląd instalacji i wtryskiwaczy?
2.Mi od razu wykazało uszkodzenie czujnika położenia wału, ale to nie wszytsko, choc było lepiej.
3. Sprawdż czy nie łapie "lewego powietrza" u mnie był poluzowany taki malutki wężyk co jest wczepiony do kolektora ssacego (uciąłem 0,5cm i na nowo obwadziłem i jeżdzi jak złoto)

Tak było u mnie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 cze 2017, 21:51

temat rzeka - bez logów to wróżenie z fusów

te błędy które skasowaliście raczej coś znaczyły , w pierwszej kolejności pojeździć na benzynie zakręcając gaz w butli i kasując błędy ( albo odpiąc AKU ) żeby skasować korekty , sprawdzić wszelkie nieszczelności , odmy itd.


no i bez własnego KKL z Vagiem ciężko będzie ci coś wykminić ;)

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 27 cze 2017, 23:22

16990 P0606 425E Sterownik ECM - wadliwe działanie procesora PCM
bendzji pisze:no i bez własnego KKL z Vagiem ciężko będzie ci coś wykminić
a to podstawa , kabel 30 zł a program mogę Ci wysłać na mejla
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 cze 2017, 09:06

no i jeszcze ktoś kto z logów dużo odczyta i zaproponuję co zrobić ;)

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 28 cze 2017, 23:50

bendzji pisze:no i jeszcze ktoś kto z logów dużo odczyta i zaproponuję co zrobić
Znam tu na forum takiego magika co widzi na odległość 300 kilometrów <rotfl> <rotfl> <okok> <okok>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 01 lip 2017, 19:03

Kabel zamówiony. Bedzie w poniedziałek. Dzisiaj natomiast zaobserwowalem parę rzeczy. Auto na benzynie jeździ lepiej, mniej szarpie. Slychac cykanie w silniku w tylniej jego części, patrząc pd przodu w poblizu ostatniej cewki. Cewki są przykrecone na jedną srube, wszystkie cztery, jest na to jakieś wytlumaczenie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lip 2017, 20:46

może łańcuch cyka

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 03 lip 2017, 21:28

Okej wykonałem logi, nie wiem czy poprawnie jak coś to mnie poprawcie, wstawiam link:

http://vaglog.pl/log-000_001_002_ARX01.html

Ponadto vag wykazał takie błędy:

4 Znalezione:
16990 - Internal Control Module: Processor Fault
P0606 - 35-00 - -
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lip 2017, 00:08

skasuj błędy , zrób log dynamiczny 002+033 , 003+020 , 115+118 - czyli 3 bieg i gaz do dechy ( bez kickdown )

Kod: Zaznacz cały

16990 - Internal Control Module&#58; Processor Fault 
P0606 - 35-00 - - 
albo ECU uszkodzone albo jakiś program wgrany?

Kod: Zaznacz cały

16795 - Secondary Air Injection System&#58; Incorrect Flow Detected 
P0411 - 35-00 - - 
sprawdziłbym przewód podciśnienia do zaworu na tyle głowicy , jak i przewody i elektrozawór sterujący pod kolektorem dolotowym

Kod: Zaznacz cały

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
P0300 - 35-10 - - - Intermittent 
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected 
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
cewka , świece , wtryski? zamień cewki miejscami z innym cylindrem i zobacz czy błąd powędruje

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 04 lip 2017, 20:54

zrobiłem tak jak mówiłeś, 3 bieg i podłoga, nie wiem czy te logi są dobrze zrobione, jeśli nie popraw mnie proszę bo pierwszy raz mam z VAGiem do czynienia i nie wszystko jeszcze robie poprawnie. Błedy skasowałem, zamieniłem cewki 1 i 2 cylindra, początkowo nie było żadnych błędów, potem ukazał się ten pierwszy, 16990. Zamieszczam logi:

http://vaglog.pl/log-002_003_115_PWghL.html

Jeśli to może na coś naprowadzić to niedawno miałem regenerowaną turbine, była też czyszczona odma, i wymieniany ten plastikowy kruciec, zatem kolektor był zdejmowany, i następnie pojechałem autem w trase, i jeśli dobrze kojarzę to w tej trasie pierwszy raz zacząłem odczuwać delikatne szarpania, ciężko mi powiedzieć coś na temat nieszczelności bo wydaje mi się że wszystkie przewody są na swoim miejscu, prawidłowo pozaciskane, żaden nie wydaje się być zniszczony.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lip 2017, 21:26

logi musisz zrobić po 2 grupy najlepiej tak jak napisałem , 3 i starasz się chociaż do ty 5800-6000 tys obr. podciągnąć

widac że turbo niedoładowuje tylko przez to że nie jest 115+118 to nie widać czy to kwestia pracy zaworu N75 czy coś innego , przepływka tez raczej za mało pokazuje

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 04 lip 2017, 21:35

Ahaa, teraz rozumiem, okej jutro wykonam te logi tak jak mówisz.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 04 lip 2017, 22:16

W pierwszej kolejności wyciąg zawór DV i sprawdź go wg instrukcji którą znajdziesz na forum, po turbinie tak wygląda że przepuszcza. Później przepływomierz. Czy za małe skazania przepływomierza mają wpływ na kąt °BTDC?

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 07 lip 2017, 18:12

Zrobiłem logi, niestety nie za każdym razem udało mi sie go dokręcić pod 6k obrotów bo nie mam w pobliżu takiej drogi żeby to zrobić, a mam wrażenie że samochód od 2tyś obrotów na 3 biegu rozpędza się wieczność...

http://vaglog.pl/log-003_020_79TPi.html

http://vaglog.pl/log-115_118_8oj08.html

http://vaglog.pl/log-002_033_Q68a79M.html

Coś jesteście w stanie z tego wyczytać ?

[ Dodano: 2017-07-07, 18:12 ]
Dodam jeszcze że zamieniłem cewki z pierwszego i drugiego cylindra i na razie ten błąd nie powrócił. Ani też nie wykazał błędu na 1-wszym cylindrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga