Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] swap silnika z 2.4 na 2.7 biturbo

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 14 cze 2009, 23:49

Detail pisze:to zeby bylo sprawiedliwie to 2.7T 250KM po chipie ma 300-305KM i w dalszym ciaglu 2.5 TDI nie ma szans,
jak wiadomo dyskusja może trać wieki, dlatego nie chce mi się opisywać wszystkiego
każdy z tych silników ma swoje plusy i minusy
jeszcze nie miałem okazji polatać 2.7t, ale potrafię sobie wyobrazić, że się ładnie zbiera
za to miałem okazję śmigać nowym a4 3.0tdi q, powiem jedno - pocisk
co do klekotu diesla to nie można się z tym zgodzić w V6, (co innego v4) bo V6 to już jest przyjemność dla ucha
z częściami też nie jest jakiś straszny problem, od kiedy mamy złodziejskie allegro, na tym dobrze wychodzą posiadacze pb i on :lol:
tyle ;-)

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 15 cze 2009, 14:44

cena czesci jest wyzsza dla diesla. ale tu jeszcze takie cos podrzuce w katowicach mamy co tydzien spoty :) jak wiadomo z zreszta. i byla tam okazja przetestowac 2,7 bi z 3.0tdi w a4 wlasnie i a4 dalo dupy bez dwóch zdań. Ja mam 280 KM i 2,7 bi co obejchalo a4 też objechałem:) ale z zatrzymanego z rolki bylo ciezko 2,7 bi ma wczesniej lapie. moje 2.2t wysoko niestety.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 18 cze 2009, 09:42

dziq111 pisze:byla tam okazja przetestowac 2,7 bi z 3.0tdi w a4 wlasnie i a4 dalo dupy bez dwóch zdań
pewnie kobieta była za kołem w tym A4
albo ten 2.7bi był kręcony, bo 3.0tdi ma 7.4 do paczki, więc nie wiem jakim "cudem" miałby "dać dupy bez dwóch zdań"

Detail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lip 2008, 17:02
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Detail » 18 cze 2009, 10:34

chociazby z tego powodu, ze A6 2.7T sedan 250KM bez tuningu ma 6.8s do setki, po tuningu samym chipem moze miec okolo 1s mniej. wyniki wskazuja, ze nawet a6 z 2.7T objezdza a4 z 3.0TDI, ktore jest jednak mniejszym samochodem.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 18 cze 2009, 14:57

własnie :) a on ma 265 KM w seri .

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 18 cze 2009, 14:58

Detail pisze:chociazby z tego powodu, ze A6 2.7T sedan 250KM bez tuningu ma 6.8s do setki, po tuningu samym chipem moze miec okolo 1s mniej. wyniki wskazuja, ze nawet a6 z 2.7T objezdza a4 z 3.0TDI, ktore jest jednak mniejszym samochodem.
wszystko zależy jaki 2.7bi, a jaki 3.0tdi bo są różne, te w wartościach nominalnych, o których sam pisałeś
Detail pisze: A6 2.7T limuzyna FWD 230KM (przed liftingiem) ma 7.5s do 100 lub 7.1s
czyli 2.7bit Q 7.1
a4 3.0tdi Q 7.4
nie wiedzę tu taj jakiegoś objazdu do setki
co do "mniejszości" to A4 3,0tdiQ waży ok 1660kg

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 19 cze 2009, 22:51

widze ze sporo jest tutaj teoretyków, a w praktyce powiem tylko tyle... mam delikatnie jak narazie dłubniete 2,7T (wg hamowni inercyjnej V-TECH 314KM i 462Nm, wg obciązeniówki MAHA przy padnietych sondach za katami 287KM i 421Nm)z manualną skrzynką, quattro, avant i co chwila na CB RADIU słysze text "co ty masz pod maską w tej A6?"

2,7T jak sie dłubnie to zapier... jak 3ba i prosze nie mówić:
goly191 pisze:pewnie kobieta była za kołem w tym A4
albo ten 2.7bi był kręcony, bo 3.0tdi ma 7.4 do paczki, więc nie wiem jakim "cudem" miałby "dać dupy bez dwóch zdań"
bo diesel jedzie w zakresie obrotów 2-4tys, a 2,7T dzieki 2xturbo zaczyna od ok 2500 a końcu na odcince :D, zreszta zobaczcie sobei na wykresy przebiegów mocy i momentu w nawet seryjnym 2,7T

a co do mocy silnika 2,7T w róznych odmianach to:
- a6 2,7T przed liftem - 230KM
- a6 2,7T po lifcie i allroad - 250KM
- s4 2,7T - 265KM
- RS4 2,7T - 380KM
- ostro nadłubane 2,7T na przykładzie S4 KILLER - ponad 1045KM :D:D:D

no i tyle...

/pozdrawiam

[ Dodano: 2009-06-19, 22:53 ]
a odnosnie spalania to w moim przypadku rozpietosc jest ogromna czyli 8-20L/100km :D:D:D ale średnio mieszcze sie w 12-13L
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
Bart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 23 mar 2008, 12:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Bart » 24 cze 2009, 20:23

radek-s4 nigdy nie odzyskasz włożonych pieniędzy , ale koledzy dobrze radzą lepiej kupić 2.7 niż przekładać silnik , a co do pojedynku ,,diesel,, kontra ,,benzyniak,, to każdy ma plusy i minusy , pozdrawiam

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 24 cze 2009, 22:10

Bart pisze:radek-s4 nigdy nie odzyskasz włożonych pieniędzy , ale koledzy dobrze radzą lepiej kupić 2.7 niż przekładać silnik , a co do pojedynku ,,diesel,, kontra ,,benzyniak,, to każdy ma plusy i minusy , pozdrawiam
z


co do pojedynku to sa 2 rodzaje :)
dystans na baku
przyspieszenie:)

robert_mar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2009, 17:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: robert_mar » 24 cze 2009, 22:27

posti pisze:bo diesel jedzie w zakresie obrotów 2-4tys, a 2,7T dzieki 2xturbo zaczyna od ok 2500 a końcu na odcince
Zgadzam się. Benzyna daje dużo więcej możliwości niż diesel i przy dobrym rasowaniu ten drugi odpada.

D4vid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:46
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Opole/Brzeg

Post autor: D4vid » 17 lip 2013, 09:34

witam wszystkich forumowiczy ;)

Szukam odpowiedzi na swoje pytanie

Czy opłaca sie swap z 2,8 Q na 2,7 Q i miał bym całego anglika 2,7 Q na czesci ?
Modzenie Audi w Trakcie :D

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 lip 2013, 11:49

Ma drugie auto i chce ci się w to bawić to się baw.

hadeseth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 24 mar 2012, 14:49
Lokalizacja: Ruda

Post autor: hadeseth » 22 lip 2013, 17:32

A jak jest z swapem 2.4 na 3.0 ? jest taka mozliwosc? droga sprawa?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 22 lip 2013, 18:15

Ze swapami jest zawsze tak samo. Oprócz silnika trzeba zmienić wiele rzeczy. To nie jest karta graficzna w komputerze, że montujesz, instalujesz sterowniki i można grać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl