[A6 C5]Stukanie zaworow!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[A6 C5]Stukanie zaworow!
Albo raczej szum, poniewaz 30 zaworow silnika 2.8 raczej szumi niz stuka. Otoz przy rozruchu zimnego silnika - nie zawsze, 3 na 5 rozruchow slysze sekundowy, czasami 2 sekundowy stuk zaworow. Przeczytalem kilka opini na podobny temat i pojechalem do mechanika ze swoja teoria: jakoby pompa olejowa nie podawala potrzebnego cisnienia lub smog w misce nie pobieral oliwki jak potrzeba. Otoz mechanik powiedzial ze prawdopodobnie powodem stuku zaworow jest zebranie tzw: "syfu" w przewodach olejowych i jest w stanie mi pomoc wlewajac plyn do czyszczenia silnika... a nastepnie wymiana oleju. Olej bez przerwy mam swiezy poniewaz dolewam po pol litra raz na 500 km, wiec nie bedzie to problem starego, stezalego oleju.
Obawiam sie czy taka operacja nie wyplucze nagaru w silniku a co za tym idzie zwiekszenie spalania oleju!
Aktualny przebieg 180 tys km, auto mam od niedawna dlatego tez jestem w trakcie testowania wszelkich przypadlosci.
Z gory dziekuje za pomoc
Nazywaj poprawnie tematy. :!:
Obawiam sie czy taka operacja nie wyplucze nagaru w silniku a co za tym idzie zwiekszenie spalania oleju!
Aktualny przebieg 180 tys km, auto mam od niedawna dlatego tez jestem w trakcie testowania wszelkich przypadlosci.
Z gory dziekuje za pomoc
Nazywaj poprawnie tematy. :!:
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2008, 18:45 przez misiak78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
pół litra na 500km??? To koszmarnie dużo jak na mój gust!
Obym się mylił, ale jak na mój gust to chyba masz trochę zużyty silnik ... w takim przypadku te tak zwane "kasowniki luzu" mogą nie dostawać w pierwszym momencie ciśnienia, które rozchodzi się gdzieś po panewka itp...
Poza tym odgłosem nie słyszysz żadnych innych?
Na jakim oleju śmigasz?
Pozdrawiam
Obym się mylił, ale jak na mój gust to chyba masz trochę zużyty silnik ... w takim przypadku te tak zwane "kasowniki luzu" mogą nie dostawać w pierwszym momencie ciśnienia, które rozchodzi się gdzieś po panewka itp...
Poza tym odgłosem nie słyszysz żadnych innych?
Na jakim oleju śmigasz?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Auto kupilem miesiac temu z pelna historia serwisowa, niby oleje lane filtry wymieniane itd. W rachunkach nawrzucane dosc duzo kaski, wiec silnik nie wyglada na zaniedbany.
Olej ktorego dolewam to jakis anglieski Multivec 10W/40... Kosztuje tle co mobil Super S a podobo ma lepsza specyfikacje... Nie wiem... Oleju dolewam co 3, 4 dzien tak po 50, 100 mililitrow aby ocenic jak szybko i kiedy schodzi...
Zadnych innych odglosow nie slysze, slinik czy cielply czy zimy chodzi cicho, gladko i bez szrpania.
Jakies sugestie? Moze zmiana oleju? Moze plukanka?
Nie wiem czy brazc sie za uszczelniacze jesli nie wiem jeszcze co jest grane.
Dziex
Olej ktorego dolewam to jakis anglieski Multivec 10W/40... Kosztuje tle co mobil Super S a podobo ma lepsza specyfikacje... Nie wiem... Oleju dolewam co 3, 4 dzien tak po 50, 100 mililitrow aby ocenic jak szybko i kiedy schodzi...
Zadnych innych odglosow nie slysze, slinik czy cielply czy zimy chodzi cicho, gladko i bez szrpania.
Jakies sugestie? Moze zmiana oleju? Moze plukanka?
Nie wiem czy brazc sie za uszczelniacze jesli nie wiem jeszcze co jest grane.
Dziex
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Panowie, nastapilo delikatne nieporozumienie... Z silnika nie dochodza zadne stuki, puki... Tylko przy odpaleniu slychac stukot klawiatury przez 1 moze 2 sekundy, poza tym silniczek mialczy jak mlody kot.
Co do brania oleju to przebieg mam udokumentowany w kilkunastu kolejnych egzemplarzach M.O.T (przegladu technicznego) wiec nie obawiam sie o przekrecony przebieg. Martwi mnie nastomiast dosc wysokie pobieranie oleju, pomimo braku wyciekow na zewnatrz, wewnatrz silnika, brak dymienia na niebiesko, lub czarno...
Czy jesli pierscionyki lub uszczelaniacze wymagaja wymiany nie powinno dymic na niebiesko lub puszczac innego koloru chmurek pod obciazeniem???
Pozdrawiam Audi maniakow.
Co do brania oleju to przebieg mam udokumentowany w kilkunastu kolejnych egzemplarzach M.O.T (przegladu technicznego) wiec nie obawiam sie o przekrecony przebieg. Martwi mnie nastomiast dosc wysokie pobieranie oleju, pomimo braku wyciekow na zewnatrz, wewnatrz silnika, brak dymienia na niebiesko, lub czarno...
Czy jesli pierscionyki lub uszczelaniacze wymagaja wymiany nie powinno dymic na niebiesko lub puszczac innego koloru chmurek pod obciazeniem???
Pozdrawiam Audi maniakow.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
misiak78, pali Ci zdecydowanie za dużo oliwy.
Na pierwszy rzut wymien uszczelniacze i badaj dalej zużycie.
Auto może mieć mały przebieg, ale gdy było rzadko odpalane z długimi przerwami, uszczelniacze mogły sparcieć.
Druga opcja, to zdecydowanie większy przebieg. Te silniki jednak nie sa podatne na umieranie szybko, więc nie panikuj i zacznij od uszczelniaczy.
Na pierwszy rzut wymien uszczelniacze i badaj dalej zużycie.
Auto może mieć mały przebieg, ale gdy było rzadko odpalane z długimi przerwami, uszczelniacze mogły sparcieć.
Druga opcja, to zdecydowanie większy przebieg. Te silniki jednak nie sa podatne na umieranie szybko, więc nie panikuj i zacznij od uszczelniaczy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
ja w swojej beczce po 500 tys wymienilem uszczelniacze i problem zniknal ze zjadaniem oleju , dalej wymienilem pompe oleju i panewki i stukot tez zniknol przy rozruchu
ja mam inny problem nie wiem jaki olej zalac po 300 tys do silnika 2.8 ma ktos jakoms propozycje
?nie wiem co bylo wczesniej lane ja zalalem jakis 10/w 40 narazie ale nie wiem czy nie zalac mineralnego bo chyba nieraz podstukuje jakis zawor czy cos
ja mam inny problem nie wiem jaki olej zalac po 300 tys do silnika 2.8 ma ktos jakoms propozycje

moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
Kolego,w kazdym samochodzie z hydropopychaczami po odpaleniu zimniego silnika bedzie schychac przez moment cykanie.Moim zdaniem przy takim przebiegu powinienes lać full syntetyka,a co do ubytkow oleju to sprawdz uszczelniacze zaworowe i uszczelke po delkem klawiatury bo te silniczki potrafia sie tam pocić :mrgreen: .
Wiele serc,jedno bicie,TDI ponad życie:)
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
ze klawiature słychać to nic nie szkodzi!! nie przejmój się tym to normalne!! poprostu cisnie oleju schodzi. nie szkodliwe to jest. olej zmien na polsyntetyk powinno pomóc. uszczelniacze raczej do wymiany jak koledzy piszą. polsyntetyk lejem do aut powyzej przebiegu 80 tyś km tak robi serwis 

a8team.pl to też dobre.
ja zalałem po zakupie mojej A6 z przebiegiem 198 kkm full syntetykiem, 0w30 Castrol Edge, oliwki nie dolewam, bo samochód nie chce. Nie zgodzę się że istnieją przedziały kiedy przejść na półsyntetyk a potem na mineralny. Zależy to od eksploatacji silnika. Faktycznie jak zaczyna brać olej należy poszukać przyczyny. Jak coś stuka też najpierw warto zastanowić się nad przyczyną. Gęstsze oleje lać trzeba, gdy koszty usunięcia przyczyn utraty ciśnienia oleju lub wchłaniania syntetyku przekroczą zdrowy rozsądek. Kupując nowe auta (ten jest moim pierwszym "urzywańcem") producent wlewał olej mineralny na potrzebę ułożenia silnika. Po 5-10 kkm, wymiana na syntetyk. Mam nadal POLO które kupiłem w salonie VW w 2001 roku. Obecny przebieg to niespełna 200 kkm silnik 1.4 16V, i nadal lata na syntetyku Mobil 1, 5W40. Zaczął troszkę oleju pobierać - w granicach 0,5 - 0,8 litra na 15 kkm. Zauważyłem też że zimą zużycie oleju nieco wzrasta - domniemam że z przyczyny zimnych rozruchów, i długiego czasu nagrzewania w czasie gdy skrobią mu się szyby
.

Pozdrawiam, Quick.