u mnie jest tak samo. jak postoi przez noc to zdarzy się ale nie za każdym razem że przez 1s lub przez 2s zaklekocze. Mialem wczesniej olej mobil 1 półsyntetyk a teraz zalałem Millers Oil półsyntetyk i tak samo tyka rano. przebieg 200tyś.
Witam. Wyskoczylo mi dziwne stukanie na garku 5. Nie wazne czy silnik zimny czy rozgrzany. klika dosyc glosno.Prawdopodobnie hydraulika.Mam 2.4 Przebieg 125kkm. Wymienilem olej i jezdze na 10/40. Znacie jakis moze sposob na to? Moja jest z 99 i pompy olejowej nie wymienialem.
125 kkm i cos ci stuka hmm , mozliwe ze jaks wada ale ja uwazam ze msuisz dodac do przebiegu jeszcze tyle samo kilometrow , a spsob mysle ze jest tylko jeden do mechanika i naprawic , nie baw sie w jakies motodoktory itd bo to na krotka mete jest tylko , u ciebie luyzy same sie powinny regulowac wiec cos jest uszkodzone a nie rozregulowane (ale jest tu wielu co sie na tym dobrze zna to ci napewno pomoga )
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
Witam mam to samo ok 1sek klepanie nie przejmuj się ja mam przebieg 173tyś mil ok280tyś kilometrów i co 20 tyś mil wymiana oleju pełny syntetyk leje to co serwis leje
Koledzy, wymieniałem wczoraj olej.
W poprzednim aucie było tak, że chwilę zanim zaciągnął nowego oleju to klekotał głośniej niż zwykle :-P (Mondeo 1,8 TD co prawda )
A w 2.4 V6 nic nie słychać, tzn od razu praktycznie po zapaleniu odgłos silnika jest w miarę normalny. Nie ma żadnych odgłosów klekotania ani innych świadczących o niesmarowaniu.
Tak jakby nowy olej momentalnie docierał do góry.
Zmierzam do tego, że jednak chyba klekotanie w silnikach benzynowych V6 nie jest czymś normalnym.
Qrczę a może to wina smoka zaciągającego olej z miski. Czy ktoś już to sprawdzał może?
Nie wiem tylko co może się tam poluzować. Po bliskim spotkaniu z asfaltem mam kilka zdjęć silnika bez miski. Wrzucam, może się komuś przydadzą
tak dokladnie morfeusz to ten nalot powstaje z oparow oleju a nie jego samego:) gdyby bylo jak mowisz to znaczy ze samochod jezdzil do gory kolami:)
ale kierunek dobry olejowe opary przeczyna sa tego nalotu. pozdro
Silnik nie zaklekotał bo są zabezpieczone przed odpłynięciem oleju z głowic zaworami zwrotnymi ciśnieniowymi są one zlokalizowane pod deklem który znajduje się pod kolektorem ssącym.Audi zabezpieczyło silniki w ten sposób żeby nie grzechotały przy odpaleniu zanim ciśnienie nie dotrze po magistrali do samo regulatorów luzów zaworowych.
panowie to samo stukanie i mnie dopadlo a dopiero co auto kupilem. Widze ze wszyscy pisza uszczelniacze albo syf w silniku-czyli nie tak zle. obawialem sie gorszych rzeczy. No chyba ze w przypadku 1.8 T moze to jednak byc spowodowane czyms innym?
POZDRO
mi ostatnio stukały nawet juz na ciepłym silniku po wymianie oleju na liqui moly i płukance silnika przed problem zniknął :-D teraz już przy rozruchu na zimnym jest ciszej i elastyczniej :-P
w halfordsie firmy / wynns Engine Flush / jak bedziesz odkrecal śrube od oleju przy misce to uważaj bo po tym jak woda leci i ma duże ciśnienie ja bałaganu troche narobiłem :lol: