[ ASN 3.0 220 KM] Spalanie oleju silnikowego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[ ASN 3.0 220 KM] Spalanie oleju silnikowego
Witam wszystkich,
Jestem szczęśliwym posiadaczem audi A6 3.0 quattro silnik ASN Avant, chciałem się dowiedzieć jakie jest w waszych samochodach spalanie oleju silnikowego? U mnie spalił 0,9l na 2000 km czy to nie za dużo? Mam zalany olej mobil super 2000 10W-40.
Jestem szczęśliwym posiadaczem audi A6 3.0 quattro silnik ASN Avant, chciałem się dowiedzieć jakie jest w waszych samochodach spalanie oleju silnikowego? U mnie spalił 0,9l na 2000 km czy to nie za dużo? Mam zalany olej mobil super 2000 10W-40.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 10:53 przez dzidzius25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Zacząłbym od zalania lepszego oleju. Jeśli chcesz pozostać przy półsyntetyku polecam Valvoline Maxlife 10W40. Jeśli wybierzesz syntetyk, to polecam mobil 5W50. Na valvoline zużycie powinno Ci sporo spaść. Na 5W50 spadek powinien być mniejszy, ale i tak odczuwalny. Oczywiście wykluczamy poważniejsze wycieki 

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Witam
Ja kolego mam zalanego Castrola i od wymiany do wymiany moze byc dolewka, ale max 150ml u ciebie jest zdecydowanie za duzo.
Nie wiem do konca jak jest z tymi olejami i spalaniem, ale mam ciekawy przyklad.
Ojciec ma od nowosci c6 2.4 benzyna manual bez Q
Olej jest wymieniany dokladnie ze wskazaniami komputera i od wymiany do wymiany zawsze dolewa prawie 1L (przebieg auta to 100 tys km)
Ja kolego mam zalanego Castrola i od wymiany do wymiany moze byc dolewka, ale max 150ml u ciebie jest zdecydowanie za duzo.
Nie wiem do konca jak jest z tymi olejami i spalaniem, ale mam ciekawy przyklad.
Ojciec ma od nowosci c6 2.4 benzyna manual bez Q
Olej jest wymieniany dokladnie ze wskazaniami komputera i od wymiany do wymiany zawsze dolewa prawie 1L (przebieg auta to 100 tys km)
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
Ja mam mobil1 5-40 na 8 tys(tylko tyle przejechałem jak ją posiadam) i nie dolewałem jeszcze oleju, zagazowana, ale przebieg mam malutki 125tys.
Być może Twoja "szóstka" stała z rok , uszczelniacze stwardniały, a że jest ich 30, to ma czym uciekać.Z kolei mój znajomy miał 2.8 i "super świece brisk" jedna pękła, kawałek porcelany zrobił rysę na jednym cylindrze, od tego czasu mówił, że olej łykała ostro.
Nie wydaje mi sie by zmiana oleju miałaby duży wpływ na zmniejszenie brania. Kolega pisze przecież , że bierze mu 0.9 na 2 tyś , a to jest już bardzo dużo. Mniej brały nawet te stare 2 zaworowe 2.8, które były uważane za olejowe pijawki!!
Być może Twoja "szóstka" stała z rok , uszczelniacze stwardniały, a że jest ich 30, to ma czym uciekać.Z kolei mój znajomy miał 2.8 i "super świece brisk" jedna pękła, kawałek porcelany zrobił rysę na jednym cylindrze, od tego czasu mówił, że olej łykała ostro.
Nie wydaje mi sie by zmiana oleju miałaby duży wpływ na zmniejszenie brania. Kolega pisze przecież , że bierze mu 0.9 na 2 tyś , a to jest już bardzo dużo. Mniej brały nawet te stare 2 zaworowe 2.8, które były uważane za olejowe pijawki!!
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Powinien być 5W30 ale do starszych silników (zużytych) warto zalać 10W40 ponieważ zużycie oleju spadnie. Osobiście nie polecam olejów Castrola to przerklamowane gówno (bardzo dużo go piją silniki) taki typ oleju. Jak już ktoś chce kupować olej tzn. masowej produkcji i popularny to chociaż Mobil. Polecam Valvoline i Motul
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Tak się akurat składa że przez kilka ładnych lat sprawdzałem różnice między olejami różnych producentów i to nie na samochodzie audi ale także na innych. Także nikt mi nie wciśnie takiej bzdury że marka oleju, jego lepkość oraz specyfikacja full czy półsyntetyk nie mają znaczenia na zużycie. A także dodam że olej castrol wypadł najgorzej w moich testach w każdym aucie spalał się. Oleje Statoil, Shell, Orlenu i elfa to także nie porozumienie. Takie coś to wlewam tylko do kosiarki spalinowej. Najlepiej natomiast wypadł olej Valvoline MaxLife nie wymagał żadnej dolewki. Nie testowałem Motula osobiście ale jest bardzo zachwalany przez profesjonalistów.
Osobiście nie bede tu nikogo namawiał i przekonywał ale chciałem się podzielić moją wiedzą i doświadczeniami w temacie oleju. Jak ktoś chce to przecież może i zalać Castrola.
Osobiście nie bede tu nikogo namawiał i przekonywał ale chciałem się podzielić moją wiedzą i doświadczeniami w temacie oleju. Jak ktoś chce to przecież może i zalać Castrola.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 20:32 przez piotrek24dm, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sty 2012, 18:51
- Lokalizacja: lodz
witam mam 3,0 gaz i jezdze na mobilu 5w50 i tez bierze okolo 1 1/5 na 10000 tak wiec olej nie ma znaczenia bylem w serwisie i powiedzieli mi ze v-ki tak moga miec - uszczelniacze zaworow doradzali aby wlac cos gestszego ale olewam ich wole dolac niz jezdzic na byle czym aha n o i oczywiscie marudzili gaz wyszsza temeratura spalania itp jakos mialem kilka fur zagazowanych i oleju wiecej mi nie braly
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Co Wy z tym "gęstszy" to ja nie wiem. 5W40 Magnatec i 10W40 Maxlife mają w temperaturze roboczej podobną lepkość. Inne właściwości olejów sprawiają, że magnateca ubywa szybciej. Sprawdziłem to też na sobie przy czym magnatec też był 10W40. No i nie miał najmniejszych szans przy valvoline.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker