
Silnik AEB 150KM 1.8T kopci na niebiesko
Silnik AEB 150KM 1.8T kopci na niebiesko
Witam kolegów zakupiłem audi z 1999r autko fajne ale zauważyłem że bierze olej i kopci na niebiesko ale tylko na postoju.Trochę jestem zdziwiony bo autko śmiga super jest zrywne i pali przyzwoicie 10l/100km LPG więc uważam że jest ok tylko te kopcenie mnie wkurza.Na dodatek w aucie jest zamontowany końcowy tłumik firmy REMUS ale jest dedykowany temu autku.I teraz jest pytanie co mu dolega bo z informacji uzyskanych od mechanika może być to wina gumek uszczelniających zawory . może już ktoś z was miał taką sytuację proszę o sugestie. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Nie ma czekoś takiego jak turbawka.Pioter211 pisze:Równie dobrze może to być turbawka.
To jest forum o tematyce Audi, a nie jakaś piaskownica pod blokiem, więc pisz jak na poważnego użytkownika przystało.
Ile tego oleju zużywa silnik i na jaki dystans?
Przyczyn może być wiele. Najczęściej winę za wzmożone zużycie oleju ponosi uszkodzona turbina. Generalnie producent informuje w instrukcji obsługi o zużyciu sięgającym nawet 0,5L/1000km, w zależności od stylu jazdy oraz obciążenia, np. holowanie przyczepy. Ale z faktu iż poprzedni właściciel zamontował końcówkę wydechu, można wywnioskować, że na pewno nie preferował on spokojnego stylu jazdy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Moreno nudzisz się czy po prostu szukasz zaczepki? Jak ci nie pasuje to poszukaj innego forum albo ogranicz picie do rana. Koniec dyskusji.Moreno pisze:Nie ma czekoś takiego jak turbawka.Pioter211 pisze:Równie dobrze może to być turbawka.
To jest forum o tematyce Audi, a nie jakaś piaskownica pod blokiem, więc pisz jak na poważnego użytkownika przystało.
jak jesteś taki poprawny to czemu w opisie swojego auta mówisz na nie "kółka" nie zaś jak na poważnego forumowicza przystało po prostu - autoMoreno pisze:Nie ma czekoś takiego jak turbawka.Pioter211 pisze:Równie dobrze może to być turbawka.
To jest forum o tematyce Audi, a nie jakaś piaskownica pod blokiem, więc pisz jak na poważnego użytkownika przystało.
Ile tego oleju zużywa silnik i na jaki dystans?
Przyczyn może być wiele. Najczęściej winę za wzmożone zużycie oleju ponosi uszkodzona turbina. Generalnie producent informuje w instrukcji obsługi o zużyciu sięgającym nawet 0,5L/1000km, w zależności od stylu jazdy oraz obciążenia, np. holowanie przyczepy. Ale z faktu iż poprzedni właściciel zamontował końcówkę wydechu, można wywnioskować, że na pewno nie preferował on spokojnego stylu jazdy.
Czepialstwa się tu uprawiać nie powinno...turbawka i ok każdy zrozumiał więc po co to epatowanie poprawnościami
Turbina była regenerowana w Niemczech oraz został wymieniony rozrząd z potwierdzeniem wpis do książki serwisowej oraz faktury. Od tamtego czas auto zrobiło jakieś 26.000 km . Przypuszczam że auto żłopie olej w granicach 0,5l/1000km , a kopci tylko na postoju.Oleju jeszcze nie zmieniałem czekam do wiosny wtedy wymienię.Auto śmiga na oleju 5W30 ale nie wiem jakiej firmy. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Po pierwsze, napisałem w cudzysłowiu, a to akurat dużo zmienia.atlas1977 pisze: jak jesteś taki poprawny to czemu w opisie swojego auta mówisz na nie "kółka" nie zaś jak na poważnego forumowicza przystało po prostu - auto
Czepialstwa się tu uprawiać nie powinno...turbawka i ok każdy zrozumiał więc po co to epatowanie poprawnościami
Po drugie, słowo kółka jest zdrobnieniem od słowa koła, których w aucie są w liczbie 4+1 jako zapas.
Po trzecie, logo marki składa się z czterech pierścieni, potocznie kółek.
Po czwarte, jeśli użyłbyś słowa "turbinka", wtedy miałbyś jakieś podstawy czepiać się do mnie, że ci zwróciłem uwagę. A tak - nie masz żadnych podstaw.
PS.
Naucz się używać interpunkcji.

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
czyżby elektorat PIS-u?Moreno pisze:Po pierwsze, napisałem w cudzysłowiu, a to akurat dużo zmienia.atlas1977 pisze: jak jesteś taki poprawny to czemu w opisie swojego auta mówisz na nie "kółka" nie zaś jak na poważnego forumowicza przystało po prostu - auto
Czepialstwa się tu uprawiać nie powinno...turbawka i ok każdy zrozumiał więc po co to epatowanie poprawnościami
Po drugie, słowo kółka jest zdrobnieniem od słowa koła, których w aucie są w liczbie 4+1 jako zapas.
Po trzecie, logo marki składa się z czterech pierścieni, potocznie kółek.
Po czwarte, jeśli użyłbyś słowa "turbinka", wtedy miałbyś jakieś podstawy czepiać się do mnie, że ci zwróciłem uwagę. A tak - nie masz żadnych podstaw.
PS.
Naucz się używać interpunkcji.

wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać.....obiecuję nie kontynuować wątku
Stawiam na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę (nieszczelna). Turbina raczej odpada bo kopciłoby cały czas. Uszczelniacze zaworowe - raczej objawiają się niebieskim dymem zaraz po odpaleniu silnika (dopóki olej zgromadzony w komorze spalania się nie wypali).
Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie. Mokra - pewnie od oleju.
Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie. Mokra - pewnie od oleju.
uszczelki pod głowicą w 1.8 t są bardzo dobrej jakości i są bardzo trwałe, chyba, że ktoś już tam kiedyś grzebał, zacznij od tego co kolega wyżej pisał, sprawdź czy świece nie są mokre a jak już odkręcisz to sprawdź ciśnienie na poszczególnych garach ( lub cylindrach dla tych bardziej upierdliwych )adamuus pisze:Stawiam na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę (nieszczelna). Turbina raczej odpada bo kopciłoby cały czas. Uszczelniacze zaworowe - raczej objawiają się niebieskim dymem zaraz po odpaleniu silnika (dopóki olej zgromadzony w komorze spalania się nie wypali).
Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie. Mokra - pewnie od oleju.