Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Silnik AEB 150KM 1.8T kopci na niebiesko

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Adi Toruń
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2015, 19:29
Lokalizacja: Toruń

Silnik AEB 150KM 1.8T kopci na niebiesko

Post autor: Adi Toruń » 30 gru 2015, 15:39

Witam kolegów zakupiłem audi z 1999r autko fajne ale zauważyłem że bierze olej i kopci na niebiesko ale tylko na postoju.Trochę jestem zdziwiony bo autko śmiga super jest zrywne i pali przyzwoicie 10l/100km LPG więc uważam że jest ok tylko te kopcenie mnie wkurza.Na dodatek w aucie jest zamontowany końcowy tłumik firmy REMUS ale jest dedykowany temu autku.I teraz jest pytanie co mu dolega bo z informacji uzyskanych od mechanika może być to wina gumek uszczelniających zawory . może już ktoś z was miał taką sytuację proszę o sugestie. :)

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 30 gru 2015, 23:35

Równie dobrze może to być turbawka. Czy kopci zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku?

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 31 gru 2015, 01:25

Pioter211 pisze:Równie dobrze może to być turbawka.
Nie ma czekoś takiego jak turbawka.
To jest forum o tematyce Audi, a nie jakaś piaskownica pod blokiem, więc pisz jak na poważnego użytkownika przystało.

Ile tego oleju zużywa silnik i na jaki dystans?
Przyczyn może być wiele. Najczęściej winę za wzmożone zużycie oleju ponosi uszkodzona turbina. Generalnie producent informuje w instrukcji obsługi o zużyciu sięgającym nawet 0,5L/1000km, w zależności od stylu jazdy oraz obciążenia, np. holowanie przyczepy. Ale z faktu iż poprzedni właściciel zamontował końcówkę wydechu, można wywnioskować, że na pewno nie preferował on spokojnego stylu jazdy.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 31 gru 2015, 09:04

Moreno pisze:
Pioter211 pisze:Równie dobrze może to być turbawka.
Nie ma czekoś takiego jak turbawka.
To jest forum o tematyce Audi, a nie jakaś piaskownica pod blokiem, więc pisz jak na poważnego użytkownika przystało.
Moreno nudzisz się czy po prostu szukasz zaczepki? Jak ci nie pasuje to poszukaj innego forum albo ogranicz picie do rana. Koniec dyskusji.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 31 gru 2015, 09:53

Moreno pisze:
Pioter211 pisze:Równie dobrze może to być turbawka.
Nie ma czekoś takiego jak turbawka.
To jest forum o tematyce Audi, a nie jakaś piaskownica pod blokiem, więc pisz jak na poważnego użytkownika przystało.

Ile tego oleju zużywa silnik i na jaki dystans?
Przyczyn może być wiele. Najczęściej winę za wzmożone zużycie oleju ponosi uszkodzona turbina. Generalnie producent informuje w instrukcji obsługi o zużyciu sięgającym nawet 0,5L/1000km, w zależności od stylu jazdy oraz obciążenia, np. holowanie przyczepy. Ale z faktu iż poprzedni właściciel zamontował końcówkę wydechu, można wywnioskować, że na pewno nie preferował on spokojnego stylu jazdy.
jak jesteś taki poprawny to czemu w opisie swojego auta mówisz na nie "kółka" nie zaś jak na poważnego forumowicza przystało po prostu - auto
Czepialstwa się tu uprawiać nie powinno...turbawka i ok każdy zrozumiał więc po co to epatowanie poprawnościami

Adi Toruń
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2015, 19:29
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Adi Toruń » 31 gru 2015, 16:10

Turbina była regenerowana w Niemczech oraz został wymieniony rozrząd z potwierdzeniem wpis do książki serwisowej oraz faktury. Od tamtego czas auto zrobiło jakieś 26.000 km . Przypuszczam że auto żłopie olej w granicach 0,5l/1000km , a kopci tylko na postoju.Oleju jeszcze nie zmieniałem czekam do wiosny wtedy wymienię.Auto śmiga na oleju 5W30 ale nie wiem jakiej firmy. <mysli>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 31 gru 2015, 18:06

atlas1977 pisze: jak jesteś taki poprawny to czemu w opisie swojego auta mówisz na nie "kółka" nie zaś jak na poważnego forumowicza przystało po prostu - auto
Czepialstwa się tu uprawiać nie powinno...turbawka i ok każdy zrozumiał więc po co to epatowanie poprawnościami
Po pierwsze, napisałem w cudzysłowiu, a to akurat dużo zmienia.
Po drugie, słowo kółka jest zdrobnieniem od słowa koła, których w aucie są w liczbie 4+1 jako zapas.
Po trzecie, logo marki składa się z czterech pierścieni, potocznie kółek.
Po czwarte, jeśli użyłbyś słowa "turbinka", wtedy miałbyś jakieś podstawy czepiać się do mnie, że ci zwróciłem uwagę. A tak - nie masz żadnych podstaw.

PS.
Naucz się używać interpunkcji. <okok>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 31 gru 2015, 19:48

A po piąte lepiej nic już nie pisz bo wzbudzasz żal i wprowadzasz niepotrzebny zamęt. Administrację poprosze o przywołanie użytkownika Moreno do porządku. To jest watek o poprawności języka polskiego tylko o problemach kolegi Adi z samochodem. Howgh.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 31 gru 2015, 22:09

Panowie nie zachowujmy się jak dzieci <luzik> Koniec zbędnych przepychanek i powróćmy do meritum sprawy <okok>

Pzdr
Warsztat, naprawy Audi A6.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 02 sty 2016, 14:49

Moreno pisze:
atlas1977 pisze: jak jesteś taki poprawny to czemu w opisie swojego auta mówisz na nie "kółka" nie zaś jak na poważnego forumowicza przystało po prostu - auto
Czepialstwa się tu uprawiać nie powinno...turbawka i ok każdy zrozumiał więc po co to epatowanie poprawnościami
Po pierwsze, napisałem w cudzysłowiu, a to akurat dużo zmienia.
Po drugie, słowo kółka jest zdrobnieniem od słowa koła, których w aucie są w liczbie 4+1 jako zapas.
Po trzecie, logo marki składa się z czterech pierścieni, potocznie kółek.
Po czwarte, jeśli użyłbyś słowa "turbinka", wtedy miałbyś jakieś podstawy czepiać się do mnie, że ci zwróciłem uwagę. A tak - nie masz żadnych podstaw.

PS.
Naucz się używać interpunkcji. <okok>
czyżby elektorat PIS-u? :)
wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać.....obiecuję nie kontynuować wątku

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 02 sty 2016, 22:58

Stawiam na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę (nieszczelna). Turbina raczej odpada bo kopciłoby cały czas. Uszczelniacze zaworowe - raczej objawiają się niebieskim dymem zaraz po odpaleniu silnika (dopóki olej zgromadzony w komorze spalania się nie wypali).

Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie. Mokra - pewnie od oleju.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 04 sty 2016, 18:30

adamuus pisze:Stawiam na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę (nieszczelna). Turbina raczej odpada bo kopciłoby cały czas. Uszczelniacze zaworowe - raczej objawiają się niebieskim dymem zaraz po odpaleniu silnika (dopóki olej zgromadzony w komorze spalania się nie wypali).

Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie. Mokra - pewnie od oleju.
uszczelki pod głowicą w 1.8 t są bardzo dobrej jakości i są bardzo trwałe, chyba, że ktoś już tam kiedyś grzebał, zacznij od tego co kolega wyżej pisał, sprawdź czy świece nie są mokre a jak już odkręcisz to sprawdź ciśnienie na poszczególnych garach ( lub cylindrach dla tych bardziej upierdliwych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja