Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ANK 4.2 340 KM] s6c5 wywala check

Silniki benzynowe
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 paź 2013, 20:22

Spory rozjazd na bankach, na samej pb podobny??
Mnożnik trochę za niski, można by było zejść z ciśnieniem na reduktorze. Chyba że monter tak poszedł w dól z mnożnikiem, bo za wydajne wtryski.
Masz porobione korekty od obrotów, temperatury i ciśnienia ?? Daj screeny z tych ustawień.
wisniaplc pisze: mapa niby nie musi się pokrywać tak twierdza....

Nie musi.
Może pojeździj na samej pb, aby sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok i czy nie ma błędów. ÂŻeby nie ustawić lpg gdy na pb problemy.

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 10 paź 2013, 20:48

tkamicki5 pisze:kto to teraz ustawiał?
no jak to kto tak w egp tak ustawili.....
Sondy lambda w jakim są stanie
no właśnie jak je sprawdzić?? podobno przy padniętej sondzie możliwy jest rozjazd bankow?? ogólnie jakie mogą być jeszcze przyczyny takich różnic??
Masz porobione korekty od obrotów, temperatury i ciśnienia ?? Daj screeny z tych ustawień.
no właśnie o tym zapomniałem, na sobotę to ogarnę bo jutro mnie cały dzień w domu nie ma....
Może pojeździj na samej pb, aby sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok i czy nie ma błędów. ÂŻeby nie ustawić lpg gdy na pb problemy.
wcześniej jeździłem na samej pb i było ok zero błędów.... check zaczął się pokazywać po instalacji lpg

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2013, 20:57

grzemo pisze:Spory rozjazd na bankach, na samej pb podobny??
Oczywiście, że będzie, bo rozrząd jest w dupie :(
wisniaplc pisze:no właśnie jak je sprawdzić?? podobno przy padniętej sondzie możliwy jest rozjazd bankow?? ogólnie jakie mogą być jeszcze przyczyny takich różnic??
Może, ale nie ma się co łudzić, wałki powinny stać w 0, niestety są minięte o 8 i 4 * st - i to powoduje rozjazd.
Na Pb było dobrze, bo sterownik silnika obrabia każdą czwórkę jak "oddzielny" silnik, niestety STAG 300-8 tego nie potrafi.
Powinno się zrobić porządek z rozrządem, potem dopiero ogarniać LPG.
Wszystko da się ogarnąć, spokojnie - ale ani to tanie, ani szybkie i łatwe rozwiązanie :( - możliwości jest sporo :(
Jak miałem gorszy rozjazd, bo o ok, 0,8, więc jak na 1 banku miałem 2,6ms, to na 2 było 3,4 - ale jak mówię - miałem.

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 10 paź 2013, 21:34

Zagór pisze:Może, ale nie ma się co łudzić, wałki powinny stać w 0, niestety są minięte o 8 i 4 * st - i to powoduje rozjazd.
Na Pb było dobrze, bo sterownik silnika obrabia każdą czwórkę jak "oddzielny" silnik, niestety STAG 300-8 tego nie potrafi.
Powinno się zrobić porządek z rozrządem, potem dopiero ogarniać LPG.
Wszystko da się ogarnąć, spokojnie - ale ani to tanie, ani szybkie i łatwe rozwiązanie :( - możliwości jest sporo :(
Jak miałem gorszy rozjazd, bo o ok, 0,8, więc jak na 1 banku miałem 2,6ms, to na 2 było 3,4 - ale jak mówię - miałem.
o kurcze.... z tego co kojarzę to w tym moim audi rozrząd był robiony w tamtym roku od nowa bo podobno coś się z nim działo (jak dopytywałem o ta furę ludzi to mówili ze gościowi 2 lata po kupnie pasek strzelił ale ile w tym prawdy nikt nie wie)..... macie kogoś ogarniętego w okolicach wawy co by się temu przyjrzał i zrobiłby to od nowa tak jak należy??
Zagór pisze:Jak miałem gorszy rozjazd, bo o ok, 0,8, więc jak na 1 banku miałem 2,6ms, to na 2 było 3,4 - ale jak mówię - miałem.
opisz co było u ciebie i jak to ogarnąłeś....

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2013, 21:42

Generalnie - należy to dalej zdiagnozować - co z tymi wałkami się dzieje - bo możliwości jest kilka, od takich przy których człowiek nadal spokojnie oddycha, po takie przy których łapiesz bezdechy, po wersję przy która zwala z nóg :(
Rozpisywał się nie będę - bo to trzeba w każdym przypadku zbadać - a można posługując się blokami.

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 10 paź 2013, 21:52

Zagór pisze:eneralnie - należy to dalej zdiagnozować - co z tymi wałkami się dzieje - bo możliwości jest kilka, od takich przy których człowiek nadal spokojnie oddycha, po takie przy których łapiesz bezdechy, po wersję przy która zwala z nóg :(
Rozpisywał się nie będę - bo to trzeba w każdym przypadku zbadać - a można posługując się blokami.
no ok a znasz kogoś takiego co potrafi to ogarnąć?? można wiedzieć co było u Ciebie??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2013, 22:02

U mnie skończyło się na poprawkach rozrządu (pasek, rolka, napinacz)

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 10 paź 2013, 22:12

jak można zdiagnozować w czym jest problem??

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 10 paź 2013, 22:19

Zagór, więc co jest w bloku 90? Nie w nim jest ustawienie wałków?
A w kanale 93 wartość wyuczona/zaadaptowana którą wprowadził sterownik wskutek innych danych z czujników tak aby silnik pracował równo ?

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 10 paź 2013, 23:21

tkamicki5 pisze:Zagór, więc co jest w bloku 90? Nie w nim jest ustawienie wałków?
A w kanale 93 wartość wyuczona/zaadaptowana którą wprowadził sterownik wskutek innych danych z czujników tak aby silnik pracował równo ?
yyyyyyy to jak to w końcu jest?? kurcze już się gubię :D

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 paź 2013, 09:00

90 - odpracowana wartość przestawienia fazy rozrządu
93 - pozycja wałków

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 11 paź 2013, 09:42

Zagór pisze:90 - odpracowana wartość przestawienia fazy rozrządu
93 - pozycja wałków
zeby sprawdzic co jest zle trzeba zwalac rozrzad czy jest inny sposob??

dalsza jazda z takim przestawieniem moze do czegos zlego doprowadzic??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 paź 2013, 10:45

ÂŻeby określić zakres rozbierania, trzeba to zlogować - te dwie grupy dynamicznie - po logowaniu, można przystąpić do dalszej części, w zależności od tego co wyjdzie, a i to nie daje gwarancji, że uda się wyłowić z tych logów co go boli i gdzie w 100% :(
Potem jeśli już się zdecydujesz na rozbieranie to
- do sprawdzenia ustawienia rozrządu
- zajrzeć do wałków/łańcuchów/fazatorów.

Jaki masz tam olej zalany??

Jeździc jakiś czas z tym możesz, bo jak widzisz, na Pb jest OK, trzeba tylko umiejętnie ogarnąć strojenie sterownika LPG, żeby na LPG nie sypał błędami -> Jarek

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 11 paź 2013, 11:51

Zagór pisze:ÂŻeby określić zakres rozbierania, trzeba to zlogować - te dwie grupy dynamicznie - po logowaniu, można przystąpić do dalszej części, w zależności od tego co wyjdzie, a i to nie daje gwarancji, że uda się wyłowić z tych logów co go boli i gdzie w 100%

ok logowac obie grupy na raz?? na jakim biegu najlepiej czy poprostu jechac od 1 do konca max butem??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 paź 2013, 12:00

Procedurę logowania masz opisaną na forum.
3-ci bieg, z niskich rpm do odcinki, jak nie masz takiego kawałka prostej, to na drugim biegu.
Skrzynia w tiptronic, i bez kickdown'a.
Tak te dwie grupy wystarczą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja