Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARE 2.7 250 KM] prosze o nazwanie elementu i opis działani

Silniki benzynowe
robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

[ ARE 2.7 250 KM] prosze o nazwanie elementu i opis działani

Post autor: robertukf » 16 paź 2012, 13:33

Koledzy tak jak w temacie. Co to jest i do czego służy? Zaznaczone czerwonym okręgiem na zdjęciu

Obrazek

[ Dodano: 2012-10-16, 22:30 ]
podbijam

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 17 paź 2012, 13:37

Element odmy, jak przyciśniesz i robi się większy "przeciąg" w tej rurze "Y", do której jest dołączony, to zmniejsza swój przekrój i zapobiega zwiększonemu wysysaniu oleju z głowic i skrzyni korbowej.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 17 paź 2012, 16:49

A co jeśli zostanie odłączony od rury "Y" ?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 17 paź 2012, 16:56

"Y" trzeba by zaślepić, a zamiast tego "diwajsa" założyć jakiś oil catch tank - ale to nieekologiczne ;) .
A po co właściwie chcesz się tego pozbywać?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 18 paź 2012, 10:46

U siebie mam to założone, ale ostatnio widziałem u znajomego że jeździ z odczepionym od rury "Y" jak to nazwałeś "diwajsem" :) i się zastanawiam czy zrobił to specjalnie i czy chce coś tym osiągnąć..
Dodam że rurę "Y" ma nie zaślepioną...

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 18 paź 2012, 11:53

Pozostawioną w "Y" dziurą dostaje się niefiltrowane i nieopomiarowane przez przepływkę powietrze, więc nie bardzo widzę plusy takiego rozwiązania. Pozostawienie odmy z wyjściem do atmosfery teoretycznie jest możliwe i stosowane - pewnie wtedy mniej się zbiera oleju w dolocie (poszukaj sobie postów, ile się potrafi wylać oleju z dolnego króćca intercoolera w naszych BiT ;) ).
Ale najlepiej zapytaj tego znajomego, co chciał osiągnąć odłączając ten "diwajs".
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 paź 2012, 13:08

Koledze chyba chodziło o to, że nie ma założonego catch tanka na odmie, a sama rura Y jest zaślepiona. Ale to tylko moje przypuszczenia...
Swoją drogą bez odmy podpiętej do Y silnik chyba ma trochę "lżej", raczej osprzęt silnika.. <lol>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 18 paź 2012, 13:20

metyoo pisze:Swoją drogą bez odmy podpiętej do Y silnik chyba ma trochę "lżej", raczej osprzęt silnika.. <lol>
Taka odma to działa jak EGR, szczególnie przy sporych przedmuchach do skrzyni korbowej, więc jej odpięcie i wpuszczenie tamtędy świeżego powietrza dodatkowo podnosi też moc <lol>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 paź 2012, 13:48

Trzeba by pomyśleć o takim rozwiązaniu i nie chodzi tutaj o moc, bo i tak chipsa dostanie, ale o utrzymanie w czystości osprzętu (IC, kolektor, turbawki)...
Znalazłem ciekawy artykuł: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... it-2-7T-A6

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 18 paź 2012, 14:37

Takie coś (pomijając estetykę ;) ) to ma sens - wyłapuje olej, ale nie zmienia przepływów gazów w silniku.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 18 paź 2012, 14:57

Ten patent to coś na zasadzie dodatkowego filtra/osuszacza- nie wiem jak to nazwać ?? <mysli> No mój znajomy na bank takiego ustrojstwa nie ma pod maską <lol>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 paź 2012, 15:10

Na jebaju UK taki szajs można wyrwać za 20 funtów z przesyłką i chyba sobie takie coś sprezentuję...

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 18 paź 2012, 15:22

metyoo, nowe? dasz linka? :p

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 18 paź 2012, 16:33

Ja bym jednak nie ryzykował, bo odma w BiT potrafi w zimę zamarznąć, a ta puszka to dodatkowe potencjalne miejsce, gdzie taki lodowy korek może się uformować.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 paź 2012, 00:24

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40

Jakby co... ;)
A gdyby tak dać większą średnicę wężyków? W którym dokładnie miejscu ta odma przymarza i jakie są mniej więcej objawy? To moja pierwsza zima z BiT, więc wolę się przygotować na różne scenariusze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja