Prośba o diagnozę Audi A6 C5 2.8
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Przedstawię kilka nowych faktów z walki z moim problemem gaśnięcia na lpg, braku mocy i nierównej pracy i drżeniem silnika. Na razie dałem sobie spokój z tym gaśnięciem na lpg bo faktycznie możliwe, że przy rozjeździe między bankami na benzynie ciężko wyregulować instalke i to jest powodem. Także najpierw benzyna. Jak wcześniej pisałem wyskakiwały na VAgu błędy obu sond w różnych konfiguracjach (brak aktywności, przerwa w obwodzie). Zakupiłem sondę na razie na jedną stronę i po 200 km odczytałem błędy i nie pokazało sond tylko taki nowy błąd:
Mixture Control Adaptation 2 01088
12-10 Adaptation LIMIT MUL Exceeded - Intermittent
Możecie mi podpowiedzieć o czym on mówi?
I druga sprawa, po skasowaniu błędów i przejechaniu 200 km zrobiłem logi:
grupa 6,7,9
http://vaglog.pl/log_227427.html
Pierwsze 3 pomiary na benzynie ostatni 4 na lpg. Dodam, że sondę zmieniałem na banku 2 (strona kierowcy). Czy dobrze widzę, że pierwszy bank cały czas pokazuje za duże wartości na plus (ubogo czy bogato??), a na banku drugim na benzynie w normie a na gazie następuję rozjazd? czyli by to znaczyło że wymiana sondy dała rezultat i teraz trzeba też zmienić 2 sondę na banku 1 i wyregulować instalkę?
grupy 26,27
http://vaglog.pl/log_227426.html
Tutaj wrzucam loga z pracy nastawników, na postoju przy rozgrzanym silniku, czy u mnie pracują jak są same zera?, Ostatnio jak robiłem logi to też były zera,ale czasem wskakiwało na +/-3 a dzisiaj nic. I chciałem zobaczyć ustawienie rozrządu, wie ktoś jaka grupa w silniku ALG? Gdzies przeczytałem że nie można w tym silniku tego obejrzeć ja również takiej grupy nie znalazłem...
Mixture Control Adaptation 2 01088
12-10 Adaptation LIMIT MUL Exceeded - Intermittent
Możecie mi podpowiedzieć o czym on mówi?
I druga sprawa, po skasowaniu błędów i przejechaniu 200 km zrobiłem logi:
grupa 6,7,9
http://vaglog.pl/log_227427.html
Pierwsze 3 pomiary na benzynie ostatni 4 na lpg. Dodam, że sondę zmieniałem na banku 2 (strona kierowcy). Czy dobrze widzę, że pierwszy bank cały czas pokazuje za duże wartości na plus (ubogo czy bogato??), a na banku drugim na benzynie w normie a na gazie następuję rozjazd? czyli by to znaczyło że wymiana sondy dała rezultat i teraz trzeba też zmienić 2 sondę na banku 1 i wyregulować instalkę?
grupy 26,27
http://vaglog.pl/log_227426.html
Tutaj wrzucam loga z pracy nastawników, na postoju przy rozgrzanym silniku, czy u mnie pracują jak są same zera?, Ostatnio jak robiłem logi to też były zera,ale czasem wskakiwało na +/-3 a dzisiaj nic. I chciałem zobaczyć ustawienie rozrządu, wie ktoś jaka grupa w silniku ALG? Gdzies przeczytałem że nie można w tym silniku tego obejrzeć ja również takiej grupy nie znalazłem...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Sporadyczny błąd mieszanki.domo285 pisze:Mixture Control Adaptation 2 01088
12-10 Adaptation LIMIT MUL Exceeded - Intermittent
Możecie mi podpowiedzieć o czym on mówi?
ubogodomo285 pisze:za duże wartości na plus (ubogo czy bogato??)
Jeśli to są grupy od nastawników w Twoi silniku to wrzuć logi dynamiczne, bo ze statyków to sobie można......domo285 pisze:Tutaj wrzucam loga z pracy nastawników
Dzięki za odpowiedź,w wolnej chwili podjadę zrobić dynamiczne z tych nastawników, a mógłby się ktoś wypowiedzieć odnośnie korekt sond. Co należałoby teraz sprawdzić, zmienić? Czy na ich podstawie widać z którą głowicą prędzej może być problem? Czy może z obiema i przyczyny należy szukać wspólnej dla obu głowic?
I ponawiam pytanie, czy zna ktoś grupę w której można sprawdzić ustawienie rozrządu w silniku ALG?
I w końcu jakbym już się poddał, to czy ktoś zna dobrego mechanika diagnostyka od audi we Wrocławiu ? Człowiek by zapłacił i miał spokój, tylko żeby ktoś dobrze diagnozę postawił...
[ Dodano: 2015-08-08, 14:42 ]
Pomoże ktoś
? Najbardziej zależy mi na bloku w którym zobaczę ustawienie rozrządu. Ktoś namierzył w silniku ALG? I czy jak podjadę na komputer specjalistyczny na diagnostykę to mi pokaże czy rozrząd jest dobrze ustawiony , czy w tym silniku po prostu trzeba rozebrać i zobaczyć??? Trochę nie chce mi się wierzyć że w tym jedynym silniku podgląd jest niemożliwy, ale kto wie...
I ponawiam pytanie, czy zna ktoś grupę w której można sprawdzić ustawienie rozrządu w silniku ALG?
I w końcu jakbym już się poddał, to czy ktoś zna dobrego mechanika diagnostyka od audi we Wrocławiu ? Człowiek by zapłacił i miał spokój, tylko żeby ktoś dobrze diagnozę postawił...
[ Dodano: 2015-08-08, 14:42 ]
Pomoże ktoś

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Patrz po kolei po blokach pomiarowych.domo285 pisze:Najbardziej zależy mi na bloku w którym zobaczę ustawienie rozrządu
domo285 pisze:czy jak podjadę na komputer specjalistyczny na diagnostykę to mi pokaże czy rozrząd jest dobrze ustawiony
Co masz na myśli "specjalistyczny komputer" ? Na zwykłym Boschu na SKP nie.
Dzisiaj ponownie byłem odczytać korekty jedna strona silnika na bogato, druga na ubogo na benzynie. Czy lewe powietrze może powodować takie objawy? Wtedy chyba cały silnik powinien iść na ubogo. Sondy zmieniłem obie i niestety taki rozjazd silnika może powodować tylko przestawiony rozrząd chyba...
I jeszcze mam pytanie z innej beczki zauważyłem że czas wtrysku na benzynie i lpg się nie zmienia i wynosi jakieś 2,5 ms, co oznacza mnożnik 1. Czy Valteki mogą działać na takim czasie wtrysku? Tak pomyślałem, że to może być przyczyną gaśnięcia na jałowym na gazie przy dojezdzie do świateł. Tak mi gazownicy ustawili twierdząc że tak musi być.
I jeszcze mam pytanie z innej beczki zauważyłem że czas wtrysku na benzynie i lpg się nie zmienia i wynosi jakieś 2,5 ms, co oznacza mnożnik 1. Czy Valteki mogą działać na takim czasie wtrysku? Tak pomyślałem, że to może być przyczyną gaśnięcia na jałowym na gazie przy dojezdzie do świateł. Tak mi gazownicy ustawili twierdząc że tak musi być.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Witam po przerwie, niestety dalej walczę z opisywanym w wątku problemem. Jestem po wymianie 2 sond, ich błędy już nie wyskakują, niestety problemu gaśnięcia i nierównej pracy to nie rozwiązało.
Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się wskazaniom przepustnicy i gdy sprawdzam w Vag przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu pokazuje kąt otwarcia 79 stopni, i part throttle, a nie full. Full nie pokazuje w ogóle... Czy to normalne wartości czy jest tutaj coś nie w porządku? Dodam, że przepustnica była czyszczona i adoptowana jednak nie osobiście przeze mnie, tylko w warsztacie, więc nie wiem do końca jak to było zrobione.
Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się wskazaniom przepustnicy i gdy sprawdzam w Vag przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu pokazuje kąt otwarcia 79 stopni, i part throttle, a nie full. Full nie pokazuje w ogóle... Czy to normalne wartości czy jest tutaj coś nie w porządku? Dodam, że przepustnica była czyszczona i adoptowana jednak nie osobiście przeze mnie, tylko w warsztacie, więc nie wiem do końca jak to było zrobione.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy