Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Prośba o diagnozę Audi A6 C5 2.8

Silniki benzynowe
mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 08 cze 2015, 22:01

Swoją drogą, gdzie we Wrocławiu byłeś u gazownika?

domo285
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 cze 2015, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: domo285 » 08 cze 2015, 22:17

1.A tak mi się przypomniało, że najbardziej auto gaśnie i nim trzęsie na zimnym a nie na ciepłym, chodź na ciepłym też potrafi. Jakiś czas temu było ta, że jak osiągnął 90 stopni to w ogóle nie gasł chociaż dalej nim trzęsło, ale to akurat mi tak nie przeszkadza..

2.Czujnik cieczy chłodzącej jest ok bo kilka razy sprawdzałem i pokrywały się wartości w VAGu z tymi na desce.

3. A co do czujki temp zasysanego powietrza, dzisiaj przy temp zew około 18 stopni pokazywał około 28 niezależnie czy temperatura cieczy roboczej wynosiła 40 czy robocze 90. A wczoraj jak na dworze było koło 30 i auto było rozgrzane to pokazywał coś pod 60, czy te wartości są ok?

4.Co do gazowników to byłem w almie przy grabiszyńskiej.

5.A i mam trochę inne pytanie. Jak mam pod maską podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa to wiem że po ściągnięciu wężyka nie ma prawa tam być paliwa i nie ma, a czy przy odpalonym ma tam być podciśnienie?? Coś mi świta, że tam nic nie było jak ściągałem ale nie pamiętam czy na odpalonym to robiłem, jutro sprawdzę. Ogólnie podciśnienie w aucie działa,dolot się skraca.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 09 cze 2015, 00:44

mrporpoise pisze:sebool12, Z tym lutowaniem to bym nie przesadzał. Skoro mogą być wtyczki, to tym bardziej mogą być lutowane, byle było to wykonane zgodnie ze sztuką...

Wtyczki od sond masz za rurą od dolotu na ścianie między silnikiem a kabiną pasażerską. Dostęp jest dość łatwy.

I oczywiście, że gazownicy poprzedni mogli coś spaprać :P Każdy kto grzebał mógł coś spaprać :))
Męczyłem temat z sondami dość długo. Poszperaj na elektrodzie, zobaczysz ile głupi lut na kablu może spowodować zamieszania. Przez luty zwiększa się oporność, a przez to odczyty są zupełnie inne i ECU głupieje. Nawet długość kabla powinna być zachowana bo ECU też mierzy czas w milisekundach.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 09 cze 2015, 05:44

dokładnie żadnego lutowania <okok>

domo285
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 cze 2015, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: domo285 » 09 cze 2015, 07:14

W pierwszej wolnej chwili zajrzę pod maskę i dam znać co tam namotali pseudo gaziarze, bo coś dziwnie czuje że to z tym ma to związek i ze złym podpięciem lambd. I wtedy dam znać, na razie Panowie jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 09 cze 2015, 13:29

sebool12, Zgodnie ze sztuką, znaczy przy zastosowaniu odpowiedniego spoiwa i sprawdzeniu jaką powinien mieć rezystancje przewód itd. Wszystko da się zrobić ;) Zgoda, lutownica transformatorowa i lutowanie pod maską odpada :P

domo285
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 cze 2015, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: domo285 » 09 cze 2015, 17:48

Jeszcze mam Panowie jedno pytanie odnośnie czasów wtrysku. Gdy podpinam kompa i przełączam z LPG to zmieniają się wartości czasów wtrysku, na gazie jest coś koło 1,4 ms a na benzynie 2 x więcej. Rozumiem, że to źle i czy możliwe że to przez te sondy tak rozjeżdza?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 10 cze 2015, 21:27

Wyłacz gaz calkowicie, najlepiej to zakrec zawor w bagazniku, skasuj bledy - wtedy skasuja sie korekty dlugoterminowe. Od tej pory autem jezdzij tylko na benzynie, zobacz wtedy jak sie zachowuja lambdy i jakie korekcje zrobi, najpierw ogarnij bezyne, czy wszystko jest ok. A pozniej gaz, mozliwe ze gaz Ci tak rozjezdza wszystko. Skoro masz roznice czasu wtrysku ( o ile dobrze patzysz) 100% powinno w ogole sie nie zmieniac. Taki sam czas wtrsku na benzynie jak i na lpg. Mowie oczasie wtrysku dla benzyny, maja sie praktynie nie roznic.

domo285
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 cze 2015, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: domo285 » 24 cze 2015, 19:48

OK. Zrobię jak mówisz i wtedy wrzucę logi z korektami lambd do oceny.

[ Dodano: 2015-06-24, 19:48 ]
Jestem po kilku spostrzeżeniach:

Przejrzałem dokładnie sondy lambda, kable idące od nich są całe i wszystko wygląda ok.

Przejrzałem instalację podciśnienia i znalazłem urwany przewód od jednego zaworu wtórnego powietrza (taka srebrna pucha), wymieniłem wszystkie przewody jednak auto dalej gasło. Po zmianie przewodów skasowałem błędy i korekty jednak nic to nie dało dalej gasło auto.

Potem zakręciłem gaz i pojeździłem kilka dni na samej PB, auto tak jak wcześniej na benzynie w ogóle nie gaśnie, tylko delikatnie falują obroty i trzęsie budą ale to na tyle nie mocno że da się żyć. Niżej wrzucam logi z jazdy na PB. Mi się wydaje że wartości są w porządku i o niebo lepsze jak w przypadku logów na LPG z pierwszego postu, może ktoś to ocenić??

http://vaglog.pl/log_222538.html blok 1
http://vaglog.pl/log_222538.html blok 2
http://vaglog.pl/log_222540.html blok 3
http://vaglog.pl/log_222541.html blok 6
http://vaglog.pl/log_222542.html blok 7
http://vaglog.pl/log_222543.html blok 8
http://vaglog.pl/log_222544.html blok 9

Po jeździe na PB dalej pokazuje błędy sporadyczne sond lambda. Co teraz powinienem zrobić czy faktycznie jest coś nie tak z instalacją LPG, czy może jakiś feler silnika ujawnia się tylko na lpg?? I Proszę o porady.

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 24 cze 2015, 23:02

A możesz wrzucić fotkę jak masz zrobione wkrętki w kolektor ssący ?

domo285
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 cze 2015, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: domo285 » 25 cze 2015, 08:44

Wieczorem podrzucę, chociaż wydaje mi się że nie ma tragedii, widziałem gorzej pomontowane... Co jest chyba nie tak to wkrętka od podciśnienia ponoć powinna być wkręcona koło przepustnicy, a u mnie jest po przeciwnej stronie, ale żeby to miało aż taki wpływ to nie sądze.

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 25 cze 2015, 10:25

U mnie temat gaśnięcia przy wysprzęglaniu był mocno związany z wkrętkami od lpg. Były za wysoko i wkrętka od podciśnienia była po przeciwnej stronie. Poprawiłem to i auto przestało przygasać

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 cze 2015, 11:02

Co do wkrętek - też miałem jazdy. Niby mapy OK, korekty też, ale po hamowaniu silnikiem lub lekkim podbiciu gazu na wolnych potrafił niemal przygasnąć. Okazało się, że wkrętki były zamontowane niemal poziomo - ładowały część gazu w kanały od zmiany długości dolotu, co miało losowy wpływ na pracę silnika. Po poprawieniu (skierowane w dół podobnie do wtrysków benzynowych) ten temat definitywnie został zamknięty <lol>

Co do innych problemów - do sprawdzenia jeszcze rozrząd, skracanie dolotu, praca napinaczy łańcuchów i szczelność oraz poprawność podłączenia podciśnień. I najlepiej najpierw doprowadzić do ładu benzynę, a potem uruchamiać gaz.

Korekty na benzynie się unormowały, choć też nie są idealne (ale w normie -5% --- +5%).

Zapodaj jeszcze logi z pracy sond (w voltach 0 - 1V, nie pamiętam grupy w ALG). Z zasłyszanych opinii sondy stosunkowo często padają po założeniu lpg, a poza tym nie są wieczne i na gazie oscylują wolniej.
Pozdrawiam,
Krisker

domo285
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 cze 2015, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: domo285 » 25 cze 2015, 16:02

Niżej przesyłam zdjęcia instalacji. Proszę o ocenę. Co do napięć sond są one w bloku 9 i zostały zamieszczone w poście wyżej. I skracanie dolotu normalnie działa.


http://obrazki.elektroda.pl/7821997600_1435240623.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/5834744600_1435240626.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/5608877400_1435240629.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/7543586500_1435240632.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/8544257800_1435240635.jpg


Wiem że jest to partacko zrobione, pytanie na ile partacko i czy może powodować gaśnięcie auta na jałowym. I jeszcze jedno, czy wtryski mogą tak leżeć, czy powinny być zwrócone w drugą stronę, tutaj wygląda jakby gaz miał pod górkę podczas wtrysku.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 19:36

O matko.... Podjedź do ogarniętego gazownika, niech zrobi ład pod maską. Tak jak jest teraz to nie ma prawa dobrze działać na gazie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja