Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem+podciśnienie w zaworze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Pawel_7

[AGA 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem+podciśnienie w zaworze

Post autor: Pawel_7 » 02 lip 2018, 13:13

Witam,
mam problem z odpalaniem mojego Audi A6 C5 2.4 V6 AGA 1997r.
Auto nie chce odpalać za pierwszym razem. Jak już odpali i przejadę jakiś odcinek drogi to potem odpala już bez problemu za każdym razem. Następnego dnia rano znów odpala za 5-10razem.

W załączniku dodałem błędy jakie były na silniku przed wszystkimi naprawami.

Pierwsza moja naprawa to usunięcie błędów i wymiana pompy paliwa na nową. Stara pompa często głośno "wyła" / "buczała". Niestety po wymianie auto nadal odpalało za 5-10razem. Ale nowa pompa sprawiła że na silniku nie ma już żadnych błędów a auto wydaję się "zwinniejsze", a już na pewno przestało szarpać autem po dodaniu gazu co wcześniej miało miejsce.

Druga naprawa to wymiana czujnika temperatury ponieważ stary czujnik na gorącym silniku wskazywał często 60-80' zamiast być pionowo na 90' Celsjusza. Niestety auto nadal nie odpalało za pierwszym razem. Wymiana czujnika spowodowała jednak, że na zegarze jest już właściwa temperatura, a nie tak jak wcześniej losowe wskazania wskazówki.

Trzecia naprawa to wymiana świec na nowe, który szczerze mówiąc przejechały w Audi aż 41tys km. Auto odpalało już za 2-3razem więc nadal problem był nierozwiązany. Ale na pewno był już czas na ich wymianę.

Czwartą wymianą był komplet nowych kabli zapłonowych. Tutaj trochę żałuję wymiany bo stare kable miały przejechane tyle co stare świece czyli 41tys km. Auto nadal nie odpala za pierwszy razem tylko 5-10. Mam nadal stare kable bo wydaje mi się że ta wymiana niestety nic nie wniosła.



Piąty trop dotyczy zaworu odpowietrzania baku. Usłyszałem że po rozgrzaniu silnika słychać szum powietrza z baku. Gdy odkręciłem korek baku okazało się że panuje w nim duże podciśnienie i po ponownym zakręceniu i odkręceniu korka baku podciśnienie nadal się generuje. Ciśnienie generowało się aż do momentu gdy odłączyłem kostkę od zaworu odpowietrzania baku (zawór nad filtrem powietrza).

Postanowiłem odpiąć węże od zaworu i je chwilowo zaślepić, nie wypinając przy tym koski tego zaworu. Auto nadal nie odpaliło za pierwszym razem więc po odpaleniu postanowiłem dalej eksperymentować.
Wyjąłem więc zaślepkę z jednego węża zaworku (tego węża idącego do przepustnicy) i okazało się, że w wężu jest duże podciśnienie. Widać to na filmie który umieszczam poniżej.



Gdy podłączam ten wąż (z dużym podciśnieniem) ponownie do zaworu odpowietrzającego okazuje się że to podciśnienie "przenoszone" jest na drugi koniec zaworu baku, co też widać na filmie. Tak jakby ten zawór nie był szczelnie zamknięty.

Wyjmując zawór z auta i dmuchając w niego siłą płuc, okazało się że powietrze gdzieś delikatnie ucieka więc zawór jest chyba nieszczelny.

PYTANIA:
*czy zawór jest uszkodzony skoro podłączając wąż z podciśnieniem, to podciśnienie jest na drugim końcu zaworu?? chyba zawór jest nieszczelny??
*czy powinno być podciśnienie na wężu (dochodzącym do przepustnicy)??
*czy ewentualne uszkodzenie zaworu powoduje mój problem z odpalaniem Audi?

Ponadto dodam że przy odpalaniu i po odpaleniu mocno czuć zapach benzyny, a auto dość mocna dymi. Na komputerze nie ma żadnych błędów.

Bardzo proszę o pomoc bo nie mam już sił, pomysłów i pieniędzy :]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2018, 18:18 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 02 lip 2018, 15:33

Nie znam się za dobrze na tym EVAPie całym, ale ponoć jego niesprawności towarzyszą problemy z bogatą mieszanką, a mieszkanka może powodować problemy z odpalenim. Aby to sprawdzić odpina się wejście EVAPu do dolotu i zaślepia żeby nie szło lewe powietrze do dolotu (a opary ida w kosmos). Najlepiej to zrobić podglądając przy okazji korekty.
Drugi trop tutaj bardzo możliwy to LPG o którym nie pisałeś. Bardzo czesto stary parownik puszcza gaz przez przewód podciśnienia do dolotu i to powduje problem z odpalniem. Należy zdjąć wężyk podcisnienia reduktora po jeździe i włożyć do kieliszka z wodą. Jak będą bombelki to puszcza gaz. Gaz może też rozregulowywać korekty, to też częste, lub puszczać gaz przez wtryskiwacze. Żeby to sprawdzić po prostu należy pojeździć chwile na Pb, wcześniej wyjeżdzająć całe LPG.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 03 lip 2018, 08:37

Zaślepienie zaworu nic nie zmieniło. Zamówiłem mimo to nowy zawór Boscha i jeszcze dziś go zamontuję. Sprawdzając stary zawór na "krótko" zauważyłem że często się zacinał i mimo podawaniu napięcia nie zawsze "klikał". a ponadto był nieco nieszczelny.

zwonko, wczoraj po południu zakręciłem butle z LPG i jeździłem aż wypaliłem resztki gazu i auto przełączyło się na benzynę. Dziś rano niestety auto nadal odpala za 10razem, mimo zakręconej butli na całą noc. Chyba zakręcenie butli na całą noc jednoznacznie wyklucza nieszczelność LPG ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 03 lip 2018, 11:52

No jak wyjezdziles do końca to już raczej nie miał skąd się tam wziąć gaz.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 03 lip 2018, 12:29

Wymieniłem zawór na nowy. Nowy zawór w SPAM do starego jest 100% szczelny i podejrzewam, że reaguje na każdy impuls napięciowy, bo stary zawór się zacinał. Mam nadzieję, że na zawsze wyeliminuje to niepożądane podciśnienie w baku.

Zaworek niestety nie naprawił problemu z odpalaniem auta.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 03 lip 2018, 13:34

Zrób jakieś logi może uda się coś wypatrzec

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 04 lip 2018, 07:24

Przed chwilą zrobiłem odczyt z temperatury na czujniku płynu chłodniczego. Odczyt na gorącym silniku. Jak silnik wystygnie zrobię odczyt temperatury na zimny silniku.

[ Dodano: 2018-07-03, 18:17 ]
Adaptacje przepustnicy robi się na wyłączonym silniku tak ???
Bo na odpalonym miałem ERROR a na zgaszonym udało się przeprowadzić adaptację.

[ Dodano: 2018-07-04, 07:24 ]
Auto po nocy na zakręconym LPG nie odpaliło! Wina nie leży po stronie LPG.

CHYBA ZNALAZŁEM PRZYCZYNĘ. VCDS pokazał, że czujnik temperatury na gorącym silniku ma te same wartości. Na zimnym silniku tak nie jest!!

G2/G62 pokazuje 19,5 oraz 30. Dodałem screeny w załączniku.


(Wrzucam też logi statyczne (na postoju) dla grupy 002 i 033)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 05 lip 2018, 16:31

To nie są logi. Próbowałeś odpiąc MAF?
Przypomniała mi się raz taka sytuacja kolegi, który maił problem z odpalaniem. Okazało się że ktoś zrobił jakieś odcięcie pompy żeby nie chodziła na LPG. Przypadkiem na to natrafił i jak wymontował, to jak ręka odjął. Od dawna masz te problem?

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 05 lip 2018, 19:16

Odpinałem czujnik przepływomierza i nic...

Problem mam już od jakiegoś czasu, z tym że radziłem sobie z tym poprzez zatankowanie paliwa do pełna, co z tego co pamiętam pomagało. Ale byłem pewny, że to pompa paliwa więc jeździłem z problemem po to aby opróżnić bak i wymienić pompę paliwa. Jednak nowa pompa paliwa nie pomogła...

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 06 lip 2018, 09:05

od jakiegoś czasu... jeśli miałbyś to samo co kumpel, to musiałbyś to mieć od kiedy masz auto lub od kiedy masz gaz... jest to możliwe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja