[ ACK 2.8 193 KM] problem z czujnikami temperatury
[ ACK 2.8 193 KM] problem z czujnikami temperatury
Witam!Wymieniłem już 4 czujniki temperatury silnika w ciągu 2miesięcy.Dwa pierwsze przekłamywały na sterownik i auto miało problemy z rozruchem.Dwa następne dawały złe wskazania na zegar -temperatura w trasie nie przekraczała 80C.Dodam,że czujniki ORI,wymieniane na nowe na gwarancji.W akcie desperacji wymieniłem ostatnio termostat też na ORI i...padł mi czujnik! <szok> Kłopot z rozruchem!
Co mam robic?Poradźcie coś bo mechanicy chowają się w popłochu jak mnie widzą.
Twierdzą,że to wina czujników-że niby taki shit.Ale tyle sztuk pod rząd?I co, mam założyć zamiennik?Ale nie dostanę na niego gwarancji.A może wina leży gdzie indziej?Czy coś może uszkadzać ten czujnik w trakcie pracy?
-
Forum Audi A7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Pozostaje do sprawdzenia wiązka elektryczna lub może profilaktycznie ją wymienić bo jeśli czujnik pada po jakimś czasie to może jest gdzieś przywarcie do plusa, które może być ciężkie do wykrycia gdy tylko się pojawia w jakichś warunkach.
Warto sprawdzić czujnik, jakie wskazuje wartości rezystancji (30°C odpowiada wartości rezystancji od 1,5 do 2,0 kΩ,80°C odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 Ω.) bo może czujniki są sprawne a problem jest gdzie indziej.
Warto sprawdzić czujnik, jakie wskazuje wartości rezystancji (30°C odpowiada wartości rezystancji od 1,5 do 2,0 kΩ,80°C odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 Ω.) bo może czujniki są sprawne a problem jest gdzie indziej.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Czujniki do ECU i na tablicę mają inną charakterystykę, więc te rezystancje mogą się nieco różnić.
Co do tak częstej wymiany - jak radzi kolega wyżej, sprawdź wiązkę, a w szczególności wtyczkę od strony przewodów. Byś może pod gumową uszczelką "wykwitła" jakaś sól i zakłóca pomiary.
Co do tak częstej wymiany - jak radzi kolega wyżej, sprawdź wiązkę, a w szczególności wtyczkę od strony przewodów. Byś może pod gumową uszczelką "wykwitła" jakaś sól i zakłóca pomiary.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
No właśnie o to chodzi między innymi,że elektryk niezależny już to wszystko sprawdził.Tzn.te oporności,czy nie ma przebić i niczego nie znalazł.Już mi ręce opadają.Dzisiaj podjechałem do warsztatu i mówię,że mi wózek grzeje tylko do 75C,ale to nic,da się z tym żyć,ale źle zaczyna palić na zimno.A oni mi na to,że błędy nie wyskakują a różnica w pomiarach jest tylko 6C więc w granicach tolerancji.Zmierzyli to na gorącym silniku.Ja na to,że super tylko co proponują wymienić żeby fura śmigała jak należy?Odpowiedź:Termostat.A wymieniałem go kilka dni temu tyle,że nie u nich.
Jakieś jeszcze może pomysły macie?Plis! 









