[ ARJ 2.4 165 KM] Problem po wymianie czujnika temperatury
[ ARJ 2.4 165 KM] Problem po wymianie czujnika temperatury
Witam wszystkich,
jeżeli temat się pojawił to przepraszam, ale w wyszukanych podobnego problemu nie znalazłem.
Otóż wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury (ten, który daje sygnał na zegary oraz do ECU) wg opisu kol. tomciar. LINK. Jedyna różnica to taka, że śrubkę łączącą część dolotu z przepustnicą wykręciłem częściowo, tak by ten plastik lekko się odchylił. Po złożeniu i odpaleniu wszystko było OK. Poczekałem, aż obroty opadną i ruszyłem. Ujechałem 10m i samochód zgasł. Ponowny zapłon i odpala, ale podnosi obroty do 1400 i znowu gaśnie.
Czy mogłem coś uszkodzić? Czy da się sprawę zbadać domowymi metodami (bez potrzeby VAG)?
jeżeli temat się pojawił to przepraszam, ale w wyszukanych podobnego problemu nie znalazłem.
Otóż wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury (ten, który daje sygnał na zegary oraz do ECU) wg opisu kol. tomciar. LINK. Jedyna różnica to taka, że śrubkę łączącą część dolotu z przepustnicą wykręciłem częściowo, tak by ten plastik lekko się odchylił. Po złożeniu i odpaleniu wszystko było OK. Poczekałem, aż obroty opadną i ruszyłem. Ujechałem 10m i samochód zgasł. Ponowny zapłon i odpala, ale podnosi obroty do 1400 i znowu gaśnie.
Czy mogłem coś uszkodzić? Czy da się sprawę zbadać domowymi metodami (bez potrzeby VAG)?
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Gdybyś podłączył pod VAGa łatwiej by było zdiagnozować problem. Ale skoro przed rozkręcaniem było dobrze, to sprawdź dokładnie jeszcze raz czy wszystko jest na swoim miejscu i czy powpinałeś wszystkie wtyczki i czy wpięte są prawidłowo. Sprawdź czy dobrze dokręciłeś dolot do przepustnicy, być może zasysa lewe powietrze. Jesli nic nie znajdziesz to znajdź kogoś z VAGiem i od razu będziesz wiedział co go boli.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 30 paź 2012, 10:38
- Lokalizacja: Poznan
Przepraszam, że dopiero dziś odpisuję, ale nie dostałem informacji o nowych odpowiedziach.
Bardzo dziękuję forumowiczom za zainteresowanie.
xoslox - żadnych wtyczek nie wypinałem, ale sprawdziłem je dla pewności. Co do VAGa to dopiero dziś udało się go aktywować i oto rezultaty:
Zakładam, że nic nie dotyczy mnie - przynajmniej narazie...
piwko28 - czujnik ORI (w końcu informuje ECU co i jak
). Jedyne co mnie zdziwiło, to że mój czujnik był niebieski (nr 078 919 501 B), a dostałem zielony (nr 059 919 501). Pani w ASO oświadczyła, że to są nowsze, a tamtych już nie produkują.
tomekpoznan - mam zamiar zdemontować wszystko razem z przepustnicą. Są w sumie 2 obiekcje:
![Obrazek]()
Co to za gumowe przewody w wełnianych(?) oplotach? Czy jeśli je rozłączę, to czy będę w stanie złożyć to wszystko do kupy?
![Obrazek]()
Wcześniej wykręcałem śrubę 1, ale równocześnie wykręcał się element 2. Czy powinienem wykręcać element 1, trzymając kluczem element 2?
Wybaczcie za pytania, ale nie chcę pogorszyć sytuacji
.
Bardzo dziękuję forumowiczom za zainteresowanie.
xoslox - żadnych wtyczek nie wypinałem, ale sprawdziłem je dla pewności. Co do VAGa to dopiero dziś udało się go aktywować i oto rezultaty:
Kod: Zaznacz cały
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 P
Note: Excessive Comm Errors
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D32
Coding: 04673
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
piwko28 - czujnik ORI (w końcu informuje ECU co i jak

tomekpoznan - mam zamiar zdemontować wszystko razem z przepustnicą. Są w sumie 2 obiekcje:
Co to za gumowe przewody w wełnianych(?) oplotach? Czy jeśli je rozłączę, to czy będę w stanie złożyć to wszystko do kupy?
Wcześniej wykręcałem śrubę 1, ale równocześnie wykręcał się element 2. Czy powinienem wykręcać element 1, trzymając kluczem element 2?
Wybaczcie za pytania, ale nie chcę pogorszyć sytuacji

- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Co do czujnika - niebieski już wycofany, teraz tylko zielony.
Te przewody to przewody od podciśnienia + zawory zwrotne, możesz je wymienić, być może są stare i sparciałe.
Dokręć najpierw śrubę 2 dobrze, a dopiero potem do tego dokręć dolot, zwróć uwagę na dobre spasowanie dolotu do przepustnicy, tak żeby nie było potem zasysane lewe powietrze.
Te przewody to przewody od podciśnienia + zawory zwrotne, możesz je wymienić, być może są stare i sparciałe.
Dokręć najpierw śrubę 2 dobrze, a dopiero potem do tego dokręć dolot, zwróć uwagę na dobre spasowanie dolotu do przepustnicy, tak żeby nie było potem zasysane lewe powietrze.
Co mnie podkusiło, żeby ten czujnik ruszać
.
Cały dolot zdemontowałem, wyczyściłem i zmontowałem, po 3 razy sprawdzając wszelakie połączenia i wtyczki. Przepustnicę tylko dokręciłem, bo przewody z cieczą chłodzącą skutecznie mnie odstraszyły.
Wsiadam, próbuję zapalić i nic... Rozrusznik ledwie raz zakręcił. OK - aku rozładowany (~11 V), bo się lapkiem bawiłem. No to wyjmujemy i do ładowania. Dziś miałem chwilę wolnego, więc podpinam aku i rozrusznik troszeczkę lepiej kręci, ale nie tak jak powinien. No to na VAGę i mam tylko taki komunikat:
Po skasowaniu permanentnie wraca, więc nie można wykonać adaptacji. Spróbuję jutro podmienić akumulator, ale zaczyna mi brakować pomysłów...
PS
Nawet nie chcę myśleć, że coś nie tak z rozrusznikiem

Cały dolot zdemontowałem, wyczyściłem i zmontowałem, po 3 razy sprawdzając wszelakie połączenia i wtyczki. Przepustnicę tylko dokręciłem, bo przewody z cieczą chłodzącą skutecznie mnie odstraszyły.
Wsiadam, próbuję zapalić i nic... Rozrusznik ledwie raz zakręcił. OK - aku rozładowany (~11 V), bo się lapkiem bawiłem. No to wyjmujemy i do ładowania. Dziś miałem chwilę wolnego, więc podpinam aku i rozrusznik troszeczkę lepiej kręci, ale nie tak jak powinien. No to na VAGę i mam tylko taki komunikat:
Kod: Zaznacz cały
Control Module Part Number: 3B0 907 552 J
Component and/or Version: 2.4L V6/5V 0001
Software Coding: 05502
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
P1579 - 35-00 - -
PS
Nawet nie chcę myśleć, że coś nie tak z rozrusznikiem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
kolego nie cackaj sie tylko zdejmij cały dolot łacznie z filtrem powietrza zobacz czy nie ma w nim oleju na sciankach z odmy powrotnej lusterkiem zobacz jak wyglada przepustnica jesli jest usyfiona to potrzebny Ci bedzie albo środek do przepustnic albo benzyna ekstrakcyjna robisz myju myju , sprawdzasz te przewody podcisnienia czy sa dobrze podłączone , sprawdzasz gruche od przepustnicy ten siłownik sterujacy przepustnica , nastpenie składasz wszystko i powinno byc ok nic wiecej tutaj nie mozna wyczarowac skoro było ok , poskładaj starannie
[ Dodano: 2013-02-24, 01:39 ]
aha no i opisz problem jakos szerzej , jak wyglada odpalanie ,czy obroty faluja jak sie wkreca na obroty
[ Dodano: 2013-02-24, 01:39 ]
aha no i opisz problem jakos szerzej , jak wyglada odpalanie ,czy obroty faluja jak sie wkreca na obroty
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
17987 4643 Zespół przepustnicy - ustawienia podstawowe - wykonać adaptację !
Kolego bierzesz lapka + VAG i robisz adaptację przepustnicy. I módl się, żeby się udała bo jak nie to czekają Cię spore koszty
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
• Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
• Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
• Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
• Przepustnica czysta!
• Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
• Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNÂĄ LINKÂĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
Wybór
[01 - Silnik] (Engine)
[Bloki pomiarowe - 08] (Measures Blocks)
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!] (Go)
[Przełącz na Nastawy - 04] (Switch to Basic Settings)
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY
!
Kolego bierzesz lapka + VAG i robisz adaptację przepustnicy. I módl się, żeby się udała bo jak nie to czekają Cię spore koszty

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
• Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
• Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
• Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
• Przepustnica czysta!
• Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
• Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNÂĄ LINKÂĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
Wybór
[01 - Silnik] (Engine)
[Bloki pomiarowe - 08] (Measures Blocks)
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!] (Go)
[Przełącz na Nastawy - 04] (Switch to Basic Settings)
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY

Witam ponownie,
podmiana akumulatora nic nie dała. Autko w dalszym ciągu nie pali. Jak znajdę czas w tygodniu to zdemontuję cały dolot razem z przepustnicą, eżektorem i skrupulatnie wszystko wyczyszczę.
raftor co dokładnie chcesz wiedzieć w związku z odpalaniem? Rozrusznik kręci jakby akumulator ledwie żył a auto nie pali w ogóle. Jeśli jeszcze mógłbym czymś CIę naprowadzić, to proszę napisz, a ja postaram się to sprawdzić.
xoslox fajny opis procedury adaptacji, ale ja mam 3 linki... miedziane w izolacji z polwinitu
(wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać). Przepis na adaptację a'la ROSS-TECH (przepustnica DBW/protokół KWP-1281) próbowałem, ale jak napisałem w poprzednim poście, pojawia się błąd (17987) i nijak mogę go skasować - a to poważna przeszkoda. Gdzieś natknąłem się na post o problemie z adaptacją z powodu niekasowalnego błędu, ale nie mogę znaleźć teraz tego tematu i nie wiem jak przygoda się zakończyła...
Zastanawia mnie czy temperatura otoczenia niższa niż 5°C, rzeczywiście uniemożliwia poprawną adaptację
Po wykonaniu zalecanych czynności, obiecuję zdać relację. I jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie
.
podmiana akumulatora nic nie dała. Autko w dalszym ciągu nie pali. Jak znajdę czas w tygodniu to zdemontuję cały dolot razem z przepustnicą, eżektorem i skrupulatnie wszystko wyczyszczę.
raftor co dokładnie chcesz wiedzieć w związku z odpalaniem? Rozrusznik kręci jakby akumulator ledwie żył a auto nie pali w ogóle. Jeśli jeszcze mógłbym czymś CIę naprowadzić, to proszę napisz, a ja postaram się to sprawdzić.
xoslox fajny opis procedury adaptacji, ale ja mam 3 linki... miedziane w izolacji z polwinitu

Zastanawia mnie czy temperatura otoczenia niższa niż 5°C, rzeczywiście uniemożliwia poprawną adaptację

Po wykonaniu zalecanych czynności, obiecuję zdać relację. I jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
czyli co teraz auto w ogóle nie odpala? , a na na maxsa naładowanym aku rozrusznik ledwo co kreci i nie jest w stanie pobudzic auta do zycia ?
jesli tak jest to napewno nie wina przepustnicy , a rozrusznika , jesli rozrusznik byłby sprawny to krecił by jak wsciekły a auto by nie chciało odpalic , z powodu np padnietej pompy paliwa zamknietej przepustnicy
prosze napisz czy tak własnie jest?
jesli tak jest to napewno nie wina przepustnicy , a rozrusznika , jesli rozrusznik byłby sprawny to krecił by jak wsciekły a auto by nie chciało odpalic , z powodu np padnietej pompy paliwa zamknietej przepustnicy
prosze napisz czy tak własnie jest?
raftor potwierdzam. Autko nie pali w ogóle. Specjalnie wziąłem ponownie bateryjkę do ładowania i na świeżo załadowanej próbowałem odpalić. Próba nagrana kalkulatorem, więc jakość nie poraża - LINK.
Czy to rzeczywiście wina rozrusznika i nieszczęśliwy zbieg okoliczności, że właśnie przy okazji wymiany czujnika dokańcza żywota?
Czy to rzeczywiście wina rozrusznika i nieszczęśliwy zbieg okoliczności, że właśnie przy okazji wymiany czujnika dokańcza żywota?
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
I jak tam udalo sie usunąć usterkę??
Rozrusznik to napewno nie jest bo auto normalnie kreci.
Czujnik temperatury raczej tez prawidłowo podlaczony bo jak by byl zły albo zle podlaczony to pokazalo by blad.
Mozesz tez spróbować podlaczyc ten stary czujnik i sprawdzic czy odpali ale watpie zeby odpalil.
Moim zdanie to masz cos nie tak z przepustnica.
Moze jakis kabelek urwałeś jak zmieniales czujnik.
Raczej nic powaznego sie nie stalo.
Wydaje mi sie ze po zrobieniu adaptacji powinno byc git
Rozrusznik to napewno nie jest bo auto normalnie kreci.
Czujnik temperatury raczej tez prawidłowo podlaczony bo jak by byl zły albo zle podlaczony to pokazalo by blad.
Mozesz tez spróbować podlaczyc ten stary czujnik i sprawdzic czy odpali ale watpie zeby odpalil.
Moim zdanie to masz cos nie tak z przepustnica.
Moze jakis kabelek urwałeś jak zmieniales czujnik.
Raczej nic powaznego sie nie stalo.
Wydaje mi sie ze po zrobieniu adaptacji powinno byc git
