witam
Od pewnego czasu staram sie uporać z porannym zapachem oleju. Problem pojawia się tylko po pierwszym nagrzaniu się silnika i jest odczuwalny około 10 minut po czym znika i pojawia się ponownie na drugi dzieĂą. Dodam że zapach wzmaga się po użyciu nawiewu (ale to raczej oczywiste)
Po wizycie u mechanika,stwierdził że jest widoczny delikatny zaciek od korka i olej kapie na wydech. Zalecił mi wymianę korka.Tak więc uczyniłem ale problem niestety pozostał...:(a przejechałem już dość dużo mil więc to co miało się wypalić dawno się wypaliło.
Proszę o jakąś podpowiedź co jeszcze może być przyczyną?
pozdrawiam
[ BDV 2.4 170 KM] poranny zapach oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
dziękuję za podsunięcie jakiegoś tropu.grzemo pisze:Wymiana korka nie pomoże gdy zapchany układ odpowietrzenia silnika. Do sprawdzenia drożność odmy i ezektora.
W mojej poprzedniej audi wymieniałem całkowicie odmy ale nie do koĂąca pamietam jak to sie robiło?
Jest może na forum jakaś instrukcja jak się do tego zabrać?
Szukałem również informacji na temat ezektora ale niestety moje zdolności przeszukiwania forum znowu zawiodły... może jakaś podpowiedź gdzie on się znajduję? domyslam się że pewnie gdzieś przy odmach?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Podczas poszukiwania przyczyny wyczuwalnego zapachu oleju,odnalazłem rozwiązanie innego problemu. A mianowicie odma była lekko pęknięta i powodowała problemy z obrotami na biegu jałowym. Zakleiłem taśmą izolacyjną i chyba problem minął,bo o tej pory wszystko w jak najlepszym porządku.grzemo pisze:W Twoim silniku nie ma jednak typowego ezektora, ale jest zawór na odpowietrzeniu.mamar6 pisze:Szukałem również informacji na temat ezektora
Co do sprawdzenia drożności odmy,jest spory problem bo nie moge jej zdemontowac a to dlatego że jest instalacja gazowa i trochę boję sie tam grzebac a żeby czegoś nie spaprać:/Zostawię to chyba dla gazownikow bo i tak nie długo będzie serwis.
PS: co sadzicie o klejonej odmie?czas wymienić na nową?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Sorry za ogrzewanie ale trafiłem na temat podczas poszukiwania informacji o tym czymś
Wg ETKi nie ma czegoś takiego - eżektor (oprócz "zaworu")
Podobnie nie dostrzegłem tego także w realu, przy silniku
Hmm, na pewno?fassi1 pisze:Jak najbardziej jest ezektor taki jak i w przed liftowych motorach Axx
Wg ETKi nie ma czegoś takiego - eżektor (oprócz "zaworu")
Podobnie nie dostrzegłem tego także w realu, przy silniku