Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AMX 2.8 193 KM] Podmiana/zamiana cewek (chwilowa)

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

[ AMX 2.8 193 KM] Podmiana/zamiana cewek (chwilowa)

Post autor: Zajec » 18 wrz 2012, 16:12

Mam problem z szarpiącym silnikiem, po skasowaniu błędów i przejechaniu jakiegoś kilometra dostaję:

Kod: Zaznacz cały

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
Nie wygląda to na winę paliwa, bo problem nie zaczął występować po tankowaniu, a co więcej dotyczy również LPG.

Zgodnie z waszymi poradami, np.:
a6c6-24bdw-znow-podszarpuje-vt28492.htm
audi-a6-c5-30-nie-pali-na-jeden-cylinde ... e+detected
chcę zamienić dwie cewki (np. 5 z 6) i zobaczyć czy problem przeniesie się na cylinder 5.

Możecie mi wytłumaczyć jak się za to zabrać?

Szukając cewki zapłonowej wśród sklepów znalazłem takie części: ERA880074 oraz HP110 571. Taka kostka z miejscem na wtyczkę i 6 wyjściami. Czy rzeczywiście do tego elementu muszę się dobierać w moim samochodzie?
A może wystarczy zamienić miejscami te podpięcia do świec? W mojej Audicy są to "06A 035 255 A", przykład: http://www.autoparts007.com/oem_06A-035 ... -Plug.html

Będę wdzięczny za wytłumaczenie :)

P.S.
Czy błąd czujnika temperatury cieczy (G62) może mieć wpływ na problem z cylindrem? Dziś przymierzam się do znalezienia tego czujnika i przynajmniej sprawdzenia jego stanu.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 wrz 2012, 17:42

Zajec pisze:Czy błąd czujnika temperatury cieczy (G62) może mieć wpływ na problem z cylindrem?
Oczywiście że tak.
Najpierw uporaj się z błędem czujnika g62, a dopiero w dalszym kroku wypadającymi zapłonami gdyż może to ustąpić gdy ecu będzie miał prawidłowe wskazania temp.

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 21 wrz 2012, 22:35

Wymieniłem czujnik, skasowałem błędy i niestety nie pomogło. Silnik nadal szarpie, spalanie wg komputera około 20l/100km.

Plus jest taki, że błąd czujnika już się nie pojawia. Zrobiłem z 2-3km, podczas których dostałem z 3 razy błędy i 3 razy je kasowałem. Ani razu nie wystąpił już błąd czujnika G62. Wciąz jednak otrzymuję:

Kod: Zaznacz cały

2 Faults Found:
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-00 -   -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
        P0306 - 35-00 - Please Register/Activate
Chciałbym ponowić pytanie: co dokładnie i gdzie przepiąć, żeby "spróbować" przenieść błąd na inny cylinder, np. 5?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 wrz 2012, 23:27

Cewki zapłonowej nie podmienisz ponieważ one nie są pojedyncze na każdy cylinder jak w C6 tylko 3 podwójne cewki jak w linku
http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplon ... 1866T.html
Jeśli wypadanie zapłonów czyli poszarpywania i nawet migająca kontrolka check engine na zegarach pojawiają się najczęściej przy wysokim obciążeniu i niskich obrotach to jest to raczej układ zapłonowy i raczej stawiałbym na cewkę czyli cały element jaki jest w linku.

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 21 wrz 2012, 23:46

Dzięki za odpowiedź. Drogi wydatek mi się szykuje :( Mam jeszcze małą nadzieję, że to tylko świeca...

Czy w takim razie http://www.autoparts007.com/oem_06A-035 ... -Plug.html jest tylko doprowadzeniem prądu od modułu cewek (te trzy podwójne cewki) do świecy?
Czy dobrze myślę, że zamiana tych elementów (http://www.autoparts007.com/oem_06A-035 ... -Plug.html) pomiędzy cylindrami 5 i 6 spowodowałaby dawanie iskry w złym momencie (w złym położeniu tłoku)?
(Kombinuję jakby sprawdzić, czy to ten moduł cewek mi pada, czy może tylko świeca. Chociaż może prościej będzie w ciemno świecę wymienić...).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja