[V6] napinacze łańcucha rozrządu
Koledzy mam pewien problem, jestem w trakcie wymiany napinacza od strony kierowcy, napinacz ściśnięty, wałek wykręcony, a napinacz nie chce wyjść przez tą blachę od rozrządu(osłonę), która go trzyma, wykręciłem z tej blachy 2 śrubki i 2 nakrętki, ale nadal w sumie nie chce ruszyć do góry...sam już nie wiem co tam może jeszcze trzymać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2017, 13:46
- Lokalizacja: Lębork
Nie napinacza tylko osłony rozrządu tam jest nie 4 tylko 5 śrub także temat rozwiązany nie widziałem jednej, udało się podnieść osłonę do góry!!
Tak dla informacji znalazłem sklep internetowy i kupiłem napinacz vaico...bez problemu dostepny, jutro jak złoże będę testował, cena około 1200zł, zobaczymy ile ten wytrzyma;-)podobno najlepszy zamiennik dostępny na rynku, jak auto zostanie u mnie na dłużej(a zanosi się że tak) dam znać jaki ma przebieg na ile starcza...
Tak dla informacji znalazłem sklep internetowy i kupiłem napinacz vaico...bez problemu dostepny, jutro jak złoże będę testował, cena około 1200zł, zobaczymy ile ten wytrzyma;-)podobno najlepszy zamiennik dostępny na rynku, jak auto zostanie u mnie na dłużej(a zanosi się że tak) dam znać jaki ma przebieg na ile starcza...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Poniżej mój średniej jakości log sprzed miesiąca ale coś tam pokazuje:
90 + 93
Grupa 90 OK, ale 93 już nie. Po stronie kierowcy nastawnik nie działa.
Zaznaczę, że nie mam żadnych problemów przy rozruchu (terkotki czy czegokolwiek innego - cisza). Chodzi bardziej o samo działanie nastawnika. Widać, że stoi.
Błąd z tym związany to:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -
I teraz mam kilka pytań ponieważ chciałbym dojść co jest powodem tego zaczynając od błahostki (np. wtyczka) kończąc na ostateczności (nastawnik).
1. Czy zepsuty czujnik halla (G40 w tym przypadku) może powodować, że ECU celowo wyłącza sygnał na cewkę nastawnika i powoduje jego ''niedziałanie'' czy raczej czujnik halla tylko daje info do ECU, że nastawnik nie działa?
2. Czy w związku z powyższym zasadne i możliwe jest chwilowe podłączenie/podmiana wtyczki z czujnika z głowicy lewej do prawej i odwrotnie w celu wykluczenia uszkodzenia tego czujnika (G40)?
3. Idąc dalej czy możliwe jest chwilowe podłączenie/podmiana wtyczki z cewki nastawnika z głowicy lewej do prawej i odwrotnie w celu wykluczenia uszkodzenia tej cewki?
...a na końcu zostanie wymiana nastawnika;)
edit: jeszcze jedno, w obu grupach są po dwie kolumny CF (Idle stabilization). Weźmy pod uwagę tą działającą czyli 90. Piąta kolumna pokazuje 0/-1 przy wyłączonym nastawniku ( Cam. Ctrl OFF) lub 21 przy włączonym (Cam. Ctrl ON). Co pokazują wartości w czwartej kolumnie?
90 + 93
Grupa 90 OK, ale 93 już nie. Po stronie kierowcy nastawnik nie działa.
Zaznaczę, że nie mam żadnych problemów przy rozruchu (terkotki czy czegokolwiek innego - cisza). Chodzi bardziej o samo działanie nastawnika. Widać, że stoi.
Błąd z tym związany to:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -
I teraz mam kilka pytań ponieważ chciałbym dojść co jest powodem tego zaczynając od błahostki (np. wtyczka) kończąc na ostateczności (nastawnik).
1. Czy zepsuty czujnik halla (G40 w tym przypadku) może powodować, że ECU celowo wyłącza sygnał na cewkę nastawnika i powoduje jego ''niedziałanie'' czy raczej czujnik halla tylko daje info do ECU, że nastawnik nie działa?
2. Czy w związku z powyższym zasadne i możliwe jest chwilowe podłączenie/podmiana wtyczki z czujnika z głowicy lewej do prawej i odwrotnie w celu wykluczenia uszkodzenia tego czujnika (G40)?
3. Idąc dalej czy możliwe jest chwilowe podłączenie/podmiana wtyczki z cewki nastawnika z głowicy lewej do prawej i odwrotnie w celu wykluczenia uszkodzenia tej cewki?
...a na końcu zostanie wymiana nastawnika;)
edit: jeszcze jedno, w obu grupach są po dwie kolumny CF (Idle stabilization). Weźmy pod uwagę tą działającą czyli 90. Piąta kolumna pokazuje 0/-1 przy wyłączonym nastawniku ( Cam. Ctrl OFF) lub 21 przy włączonym (Cam. Ctrl ON). Co pokazują wartości w czwartej kolumnie?
:shock: Taki rozjazd pomiędzy bankami i to chodzi??Albo czujnik położenia wałka na banku 1 (strona pasażera) jest uszkodzony... Prawy nastawnik ewidentnie nie domaga ale lewy też coś szybko się wyłącza tylko być może to kwestia właśnie tego błędu że wywala błąd i odcina nastawniki... na twoim miejscu zajrzał bym do diagnostyki tego czujnika G40 a później od zaworków umieszczonych pod cewkami od nastawników... wyjmij je przeczyść i sprawdź czy cewki działają prawidłowo i czy mają dobrą oporowość ma być od 10-18 ohms.Możesz też na wyłączonym silniku sprawdzić czy owe cewki działają prawidłowo przez wykonanie output test będzie tam po kolei sprawdzało zaworki itd aż dojdzie do N205 i N208 i t właśnie te cewki.
"...jeszcze jedno, w obu grupach są po dwie kolumny CF (Idle stabilization). Weźmy pod uwagę tą działającą czyli 90. Piąta kolumna pokazuje 0/-1 przy wyłączonym nastawniku ( Cam. Ctrl OFF) lub 21 przy włączonym (Cam. Ctrl ON). Co pokazują wartości w czwartej kolumnie?"
Grupa 090 to nastawniki
1 okienko to obroty
2 okienko Cam Ctrl. ON/OFF to stan włączenia nastawników
3 okienko to nastawnik z banku 1 czyli strony pasażera
4 okienko to nastawnik z banku 2 strona kierowcy
Grupa 093 to grupa ustawienia rozrządu
1 obroty
2 obciążenie
3 bank 1 (u Ciebie -23)
4 bank 2 (u Ciebie -4)
Powinno byc możliwie najbliżej 0 to u Ciebie na B1 jest ewidentnie co nie tak
Żeby sprawdzić poszczególne nastawniki to 091 nastawnik z banku 1 092 z banku 2
"...jeszcze jedno, w obu grupach są po dwie kolumny CF (Idle stabilization). Weźmy pod uwagę tą działającą czyli 90. Piąta kolumna pokazuje 0/-1 przy wyłączonym nastawniku ( Cam. Ctrl OFF) lub 21 przy włączonym (Cam. Ctrl ON). Co pokazują wartości w czwartej kolumnie?"
Grupa 090 to nastawniki
1 okienko to obroty
2 okienko Cam Ctrl. ON/OFF to stan włączenia nastawników
3 okienko to nastawnik z banku 1 czyli strony pasażera
4 okienko to nastawnik z banku 2 strona kierowcy
Grupa 093 to grupa ustawienia rozrządu
1 obroty
2 obciążenie
3 bank 1 (u Ciebie -23)
4 bank 2 (u Ciebie -4)
Powinno byc możliwie najbliżej 0 to u Ciebie na B1 jest ewidentnie co nie tak
Żeby sprawdzić poszczególne nastawniki to 091 nastawnik z banku 1 092 z banku 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Dzięki Zbóju za wyjaśnienie. Przeczytałem od deski do deski 50 stron tego tematu i kilkadziesiąt innych nt. nastawników i dopiero uświadomiłem sobie sprawę z tymi grupami. Myślałem, że 90 to bank1 a 93 to bank2 :shock:
Wracając do tematu, auto nie jedzie, ono zap....la aż miło! Żadnego terkotania, szarpania, parskania itd. itp. Ciągnie od samego dołu, odpala od strzału czy ciepło czy zimno, żadnych drgań i efektu wypadania zapłonów, na głowicach można stawiać monetę na sztorc...
Właśnie dlatego muszę zacząć od czujników ponieważ odczyty mi nie pasują i tu kolejne pytanie o czujnik halla (G40) na bank1. Czy daje on odczyt do ECU nt. pracy nastawnika (90) czy także ustawienie rozrządu (93)? Mam co do niego wątpliwości bo np. G163 odpowiada za bank2 i tam wartości są akceptowalne. Są tam jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za te sprawy? I jeszcze jedno, czy cewki działają zero-jedynkowo (idle 0/idle 22) czy stopniowo?
Wracając do tematu, auto nie jedzie, ono zap....la aż miło! Żadnego terkotania, szarpania, parskania itd. itp. Ciągnie od samego dołu, odpala od strzału czy ciepło czy zimno, żadnych drgań i efektu wypadania zapłonów, na głowicach można stawiać monetę na sztorc...
Właśnie dlatego muszę zacząć od czujników ponieważ odczyty mi nie pasują i tu kolejne pytanie o czujnik halla (G40) na bank1. Czy daje on odczyt do ECU nt. pracy nastawnika (90) czy także ustawienie rozrządu (93)? Mam co do niego wątpliwości bo np. G163 odpowiada za bank2 i tam wartości są akceptowalne. Są tam jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za te sprawy? I jeszcze jedno, czy cewki działają zero-jedynkowo (idle 0/idle 22) czy stopniowo?
Koledzy borykam się cały czas z jednym problemem:nie działa mi napinacz na głowicy kierowcy, wymieniłem napinacz i okazało się,że na nowym dalej jest to samo(terkotanie przy zapalaniu zniknęło)ale nadal w kanale 90 nastawnik nie zmienia wartości...domyślam się, że nie dochodzi do niego "impuls elektryczny", do cewki. Out test wykazał, że napinacz od pasażera daje sygnał, a od kierowcy jest cisza. Jak mogę rozwiązać problem?przewód nie ma uszkodzeń widocznych gołym okiem?skąd wychodzą sygnały do nastawników?może ecu jest uszkodzony?