Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 gru 2017, 10:12

tam jest zasilanie po przekaźniku pompy paliwa , tak nie zmierzysz - musiłbyś wywołać może VAGiem w silniku w output tests

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 16 gru 2017, 17:07

Tak jak kolega bendzji, mówi musisz włączyć output test i tam będzie klikać najpierw jedna cewka później druga... zapłon włączony silnik wyłączony blok silnika i output test... sprawdzisz tak nie tylko cewki nastawników ale i inne mechanizmy w sillniku...

nanek4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:05
Lokalizacja: Knapy

Post autor: nanek4 » 18 sty 2018, 09:08

Koledzy mam pewien problem, jestem w trakcie wymiany napinacza od strony kierowcy, napinacz ściśnięty, wałek wykręcony, a napinacz nie chce wyjść przez tą blachę od rozrządu(osłonę), która go trzyma, wykręciłem z tej blachy 2 śrubki i 2 nakrętki, ale nadal w sumie nie chce ruszyć do góry...sam już nie wiem co tam może jeszcze trzymać?

FUNKY_KOVAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2017, 13:46
Lokalizacja: Lębork

Post autor: FUNKY_KOVAL » 18 sty 2018, 14:54

Cztery śruby od napinacza odkręciłeś?

nanek4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:05
Lokalizacja: Knapy

Post autor: nanek4 » 18 sty 2018, 15:15

Nie napinacza tylko osłony rozrządu tam jest nie 4 tylko 5 śrub także temat rozwiązany nie widziałem jednej, udało się podnieść osłonę do góry!!

Tak dla informacji znalazłem sklep internetowy i kupiłem napinacz vaico...bez problemu dostepny, jutro jak złoże będę testował, cena około 1200zł, zobaczymy ile ten wytrzyma;-)podobno najlepszy zamiennik dostępny na rynku, jak auto zostanie u mnie na dłużej(a zanosi się że tak) dam znać jaki ma przebieg na ile starcza...;-)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 19 sty 2018, 10:21

A czemu musiałeś wymienić napinacz?
Fuck Fuel Economy

nanek4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:05
Lokalizacja: Knapy

Post autor: nanek4 » 19 sty 2018, 13:31

Na VCDS pokazywało, że jeden napinacz podczas przyśpieszania pokazuje wartości po 22 a drugi stoi w okolicach -1,0...wiec jeden nie pracował tak jak trzeba.

Fikoł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2018, 15:44
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Fikoł » 23 sty 2018, 23:11

nanek4 pisze:Na VCDS pokazywało, że jeden napinacz podczas przyśpieszania pokazuje wartości po 22 a drugi stoi w okolicach -1,0...wiec jeden nie pracował tak jak trzeba.
Można prosić o info gdzie sprawdzić napinacze ? U mnie jeden się odzywa przy uruchamianiu samochodu ;)

nanek4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:05
Lokalizacja: Knapy

Post autor: nanek4 » 24 sty 2018, 09:43

Kanał 90 pozycja 3 i 4...

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 05 lut 2018, 18:53

Poniżej mój średniej jakości log sprzed miesiąca ale coś tam pokazuje:

90 + 93

Grupa 90 OK, ale 93 już nie. Po stronie kierowcy nastawnik nie działa.
Zaznaczę, że nie mam żadnych problemów przy rozruchu (terkotki czy czegokolwiek innego - cisza). Chodzi bardziej o samo działanie nastawnika. Widać, że stoi.
Błąd z tym związany to:

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -

I teraz mam kilka pytań ponieważ chciałbym dojść co jest powodem tego zaczynając od błahostki (np. wtyczka) kończąc na ostateczności (nastawnik).

1. Czy zepsuty czujnik halla (G40 w tym przypadku) może powodować, że ECU celowo wyłącza sygnał na cewkę nastawnika i powoduje jego ''niedziałanie'' czy raczej czujnik halla tylko daje info do ECU, że nastawnik nie działa?
2. Czy w związku z powyższym zasadne i możliwe jest chwilowe podłączenie/podmiana wtyczki z czujnika z głowicy lewej do prawej i odwrotnie w celu wykluczenia uszkodzenia tego czujnika (G40)?
3. Idąc dalej czy możliwe jest chwilowe podłączenie/podmiana wtyczki z cewki nastawnika z głowicy lewej do prawej i odwrotnie w celu wykluczenia uszkodzenia tej cewki?

...a na końcu zostanie wymiana nastawnika;)

edit: jeszcze jedno, w obu grupach są po dwie kolumny CF (Idle stabilization). Weźmy pod uwagę tą działającą czyli 90. Piąta kolumna pokazuje 0/-1 przy wyłączonym nastawniku ( Cam. Ctrl OFF) lub 21 przy włączonym (Cam. Ctrl ON). Co pokazują wartości w czwartej kolumnie?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 05 lut 2018, 22:43

:shock: Taki rozjazd pomiędzy bankami i to chodzi??Albo czujnik położenia wałka na banku 1 (strona pasażera) jest uszkodzony... Prawy nastawnik ewidentnie nie domaga ale lewy też coś szybko się wyłącza tylko być może to kwestia właśnie tego błędu że wywala błąd i odcina nastawniki... na twoim miejscu zajrzał bym do diagnostyki tego czujnika G40 a później od zaworków umieszczonych pod cewkami od nastawników... wyjmij je przeczyść i sprawdź czy cewki działają prawidłowo i czy mają dobrą oporowość ma być od 10-18 ohms.Możesz też na wyłączonym silniku sprawdzić czy owe cewki działają prawidłowo przez wykonanie output test będzie tam po kolei sprawdzało zaworki itd aż dojdzie do N205 i N208 i t właśnie te cewki.

"...jeszcze jedno, w obu grupach są po dwie kolumny CF (Idle stabilization). Weźmy pod uwagę tą działającą czyli 90. Piąta kolumna pokazuje 0/-1 przy wyłączonym nastawniku ( Cam. Ctrl OFF) lub 21 przy włączonym (Cam. Ctrl ON). Co pokazują wartości w czwartej kolumnie?"

Grupa 090 to nastawniki
1 okienko to obroty
2 okienko Cam Ctrl. ON/OFF to stan włączenia nastawników
3 okienko to nastawnik z banku 1 czyli strony pasażera
4 okienko to nastawnik z banku 2 strona kierowcy

Grupa 093 to grupa ustawienia rozrządu
1 obroty
2 obciążenie
3 bank 1 (u Ciebie -23)
4 bank 2 (u Ciebie -4)
Powinno byc możliwie najbliżej 0 to u Ciebie na B1 jest ewidentnie co nie tak

Żeby sprawdzić poszczególne nastawniki to 091 nastawnik z banku 1 092 z banku 2

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 06 lut 2018, 18:42

Dzięki Zbóju za wyjaśnienie. Przeczytałem od deski do deski 50 stron tego tematu i kilkadziesiąt innych nt. nastawników i dopiero uświadomiłem sobie sprawę z tymi grupami. Myślałem, że 90 to bank1 a 93 to bank2 :shock:

Wracając do tematu, auto nie jedzie, ono zap....la aż miło! Żadnego terkotania, szarpania, parskania itd. itp. Ciągnie od samego dołu, odpala od strzału czy ciepło czy zimno, żadnych drgań i efektu wypadania zapłonów, na głowicach można stawiać monetę na sztorc...
Właśnie dlatego muszę zacząć od czujników ponieważ odczyty mi nie pasują i tu kolejne pytanie o czujnik halla (G40) na bank1. Czy daje on odczyt do ECU nt. pracy nastawnika (90) czy także ustawienie rozrządu (93)? Mam co do niego wątpliwości bo np. G163 odpowiada za bank2 i tam wartości są akceptowalne. Są tam jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za te sprawy? I jeszcze jedno, czy cewki działają zero-jedynkowo (idle 0/idle 22) czy stopniowo?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 lut 2018, 20:36

błąd czujnika jest wynikiem przestawionego rozrządu/złej pracy nastawnika ( tylko do +7 przestawia )

odczyt ma wpływ na 090 i 093

cewki jak dla mnie działają tylko on/off

nanek4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2013, 22:05
Lokalizacja: Knapy

Post autor: nanek4 » 04 mar 2018, 15:27

Koledzy borykam się cały czas z jednym problemem:nie działa mi napinacz na głowicy kierowcy, wymieniłem napinacz i okazało się,że na nowym dalej jest to samo(terkotanie przy zapalaniu zniknęło)ale nadal w kanale 90 nastawnik nie zmienia wartości...domyślam się, że nie dochodzi do niego "impuls elektryczny", do cewki. Out test wykazał, że napinacz od pasażera daje sygnał, a od kierowcy jest cisza. Jak mogę rozwiązać problem?przewód nie ma uszkodzeń widocznych gołym okiem?skąd wychodzą sygnały do nastawników?może ecu jest uszkodzony?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 05 mar 2018, 00:27

Sprawdź ciągłość przewodu... na zdrowy rozum to ECU steruje nastawnikami więc sprawdź po kolorach kabli z nastawnika i w kostce sterownika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl