Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 lut 2010, 19:25

Nie, napinacza nie wymieniałem.

[ Dodano: 2010-02-03, 19:30 ]
Problem z tym cholernym napinaczem jest jego cena :/ Gdyby kosztował 200-300zł, to można by go wymienić pro-forma. Ale weź tu wywal 900zł, po czym okaże się, że po jakimś czasie problem wraca :evil: Ale możesz być pionierem - wymieniaj <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 03 lut 2010, 20:10

chłopaki ,napisałem temat na forum o konczacej sie pompie oleju,tu jest dobra diagnoza krisker ma głowe na karku,dobrze mowi,zajrzec mozna i tyle,słuchajcie co do pompy oleju tam takze jest nałancuch,jest mały napinacz,cena w aso v vw radom do 40zł,ale uszczelka pod miska olejowa ,wymienic jak sie tam zajrze,ciekawe czy to tez moze byc. :?: :?:a tak na marginesie zeby napiecie rozładowac,idzmy jutro do motoryzacyjnego i kupmy sobie oznaczenie tdi ,teraz to nam pasuje.hheheheh.pozrawiam
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 03 lut 2010, 20:59

jesteście pewni że to wina napinacza łańcucha?? Po odpaleniu silnika słyszycie "dzwoneczki" w silniku?? U mnie w sedanie było coś takiego ale dzwoniło na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym silniku. okazało się że padł amortyaztor drgań i kowadełko napinacza paska rozrządu. Wymieniłem na używkę na próbę i jest ok :) Założyłem używkę bo mam na części cały silnik 2.4 AGA :) Tak na marginesie, potrzebowałem miske olejowa do mojego kombiaka (dolna i górną część) i udało mi się kupic silnik na chodzie za 800zł <ok> w ciagu godziny wymontowali z auta (angola) Zawsze coś sie przyda ;)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 21:04 przez cichykk, łącznie zmieniany 1 raz.

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 03 lut 2010, 21:10

Chyba najlepiej będzie osłuchać silnik z kanału. Jesli te dzwoneczki będzie słychać od spodu silnika to będzie właśnie amortyzator drgań na 99% U mnie na liczniku jest 226tys ale czort wie czy to faktyczny przebieg

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 04 lut 2010, 10:21

nie dzwoneczki to inna bajka, często jeżdżę do kolesia co ma warsztat i słuchaliśmy tego nie równomiernego klekotu tysiąc razy ( kla kla kla sekunda przerwy kla kla kla kla ) w dodatku jak się ucho przyłoży to słychać łańcuch jak by był luźny , ten koleś mechanior mówił że robił to kiedyś w 2,8 i przyczyna leżała właśnie w napinaczach kupił na szrocie obydwa , używki oczywiście, wymienił i było ok, autko poszło do żyda więc nie wiem na jak długo to starczyło

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 07 lut 2010, 20:29

Panowie dorzucę swoje 3 grosze do tematu bo akurat przerabiam wszystko z racji wygrzebanego silnika.

Sprawdzić napinacz zmiennych faz rozrządu można w banalny sposób trochę mi to zajęło zanim do tego doszedłem ale się udało a no i trzeba mieć kabelek i vaga albo kolegę ze sprzętem.

Rozgrzewamy auto podpinamy vaga blok podajże 3 tam gdzie jest wyprzedzenie zapłonu i patrzymy jaka jest wartość na wolnych obrotach jeśli jest stała i nieznacznie co jakiś czas sie zmienia nieznacznie tzn. że jakiś zapłonik wyleciał. Ale jeśli wartości nie są stałe i zmieniają sie ciągle nie osiągając spokoju należy zabrać sie za wymiany regulatorów.

Koszt w Aso w moim przypadku 2500 za sztukę (potrzebne 2 ) a od sympatycznej firmy z allegro 900zł no i jeszcze 100 urwałem i transport gratis

I teraz najlepsze krótki opis o co biega:

Napinacz ten reguluje faza rozrządu walka ssącego po to żeby więcej mieszanki sie dostawało do silnika i było więcej mocy, całkowicie przypadkiem na tym samym Walku jest magiczny czujnik g40 i g 170 chyba juz nie pamiętam które to odpowiadają za zapłon. I teraz najlepsze w momencie gdy pada zmienna faza łańcuch jest luźno i ta faza pływa czyli raz przyspiesza raz opóźnia zapłon!!!

Powody kiepskie smarowanie za małe ciśnienie zabite panewki połamane ślizgi lub ich wręcz brak wszystkie one mogą wystąpić i powodować anomalia w pracy naszych maleństw.

Do Aso nie ma co dzwonić bo oni nie maja o tym pojęcia i nie wiedza o co biega wydzwoniłem godziny aby sie czegoś dowiedzieć i ich pomoc i diagnoza stawiała na świece przepustnice przepływkę welurowe dywaniki w zimie :-P

Porady tej również na próżno szukać po sieci bo nikt nie ma o tym pojęcia przynajmniej ja nie znalazłem.

Mam nadzieje ze sie przyda jak cos to zapraszam pomogę w temacie. ;-)
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 lut 2010, 20:48

A kolego SANT0, czy przed wymianą miałeś braki w mocy auta ? czy auto jechało ok tylko chrupały te napinacze ?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2010, 20:54 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 07 lut 2010, 20:54

Oczywiście że był, sporo brakowało i nie wiedziałem dlaczego ubyło no ale wszystko się wyjaśniło.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2010, 20:59 przez SANT0, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 lut 2010, 20:56

Nie nie ja nie robiłem remontu ale mam duże braki w mocy auta. I mi chrupie tylko rano łańcuszek napinacza nie wiem którego. A myślałem ze co do mocy to właśnie czujniki halla bardziej ...
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 07 lut 2010, 21:00

No tak ale jak by był wadliwy do byś miał komunikat zwarcie do masy do plusa przerwa albo błąd korelacji.

[ Dodano: 2010-02-07, 21:02 ]
Podłącz vaga i sprawdź zapłon i wszystko się wyjaśni.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 07 lut 2010, 22:40

U mnie na sam koniec auto przestało pracować równomiernie i objawy były takie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach spowodowane było to rozleceniem się napinacza a gdybym jeszcze polatał silnikiem w takim stanie zawory spotkały by się z tokami i po zabawie hałas był ale potem był już ciężki do weryfikacji z powodu nazbyt odetkanego wydechu.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 lut 2010, 07:46

Coś w tym jest, bo faktycznie czujniki halla są na wałkach napędzanych łańcuchem. Tylko co z tym ciśnieniem? Panewki byłoby słychać i olej grzałby się ponad normę. U mnie przepala znaczne ilości oleju, więc może to kwestia uszczelniaczy zaworów i pierścieni?
Pozdrawiam,
Krisker

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 08 lut 2010, 09:27

Jeszcze jedno jest takie coś jak zawór olejowy znajduje sie pod pokrywą odmy pod kolektorem ssącym.Są tam 2 zawory które reguluja ciśnienie oleju na głowice i utrzymuje ciśnienie na dole silnika.Myśle że w momencie gdy te zawory wadliwie działają może spaść ciśnienie na głowicach a co za tym idzie na napinaczu.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 08 lut 2010, 18:37

W jaki sposób wymienia się te napinacze :?: :?: . Chodzi mi ogólnie czy dwa wałki na głowicy trzeba sciągać czy wystarczy jeden podnieść ten NIE powiązany paskiem z kołem rozrządu :?: :?: Co oczywiście przy odpowiednim oznaczeniu łańcuszka i ząbatek pozwoli nam bezpiecznie wymienić napinacz . Czy tylko wchodzi w role rozwalanie całego rozrządu? Moim zdaniem powinno dać się przy jednym wyrwanym wałku nie koniecznie obu. Ale czy ktoś ogólnie może mi metodologie podać wymiany . Nie koniecznie śrubka po śrubce ale ogólnie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 lut 2010, 07:48

Wydaje mi się, że przy użyciu klucza ściągającego napinacz, da się go wyjąć bez ruszania wałków w ogóle. Ale nic sobie nie dam uciąć na tą okazję <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja