Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Modzenie ukladu wydechowego 2.4 i 2.8 FWD

Silniki benzynowe
dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

[ALF 2.4 165 KM] Modzenie ukladu wydechowego 2.4 i 2.8 FWD

Post autor: dave1992 » 13 mar 2015, 11:23

Witam jest na forum troche tematow odnosnie modzenia naszych wydechow w V6 ale większosc jest o quattro a o ośkach chyba nie ma (albo ja nie moge sie doszukac). Powiedzcie mi panowie czy jest mozliwość wyrzucenia przed ostatniego wydechu i wspawanie zamiast niego samej rury lub jakiegos tlumika przelotowego ? wypalila mi sie w nim wlasnie dziura i nie wiem czy jest sens kupowac nowy taki sam czy moze cos pomodzic ? W wersjach quattro koledzy wycinaja srodkowy wspawuja rury lub tlumiki przelotowe i nic sie z tym nie dzieje ani nie ma zadnego spadku mocy :) Przebieg ponad 280 tys takze katy pewnie tez nie sa w super stanie ale nie wiem czy jest sens ich wgl ruszac jesli nic sie nie dzieje ? Bardzo bym prosil o jakies opinie lub propozycje :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 13 mar 2015, 12:30

dave1992 pisze:Powiedzcie mi panowie czy jest mozliwość wyrzucenia przed ostatniego wydechu i wspawanie zamiast niego samej rury lub jakiegos tlumika przelotowego ?
Możliwość zawsze jest, nikt tego nie zabrania ;)
dave1992 pisze:W wersjach quattro koledzy wycinaja srodkowy wspawuja rury lub tlumiki przelotowe i nic sie z tym nie dzieje ani nie ma zadnego spadku mocy :)
Tutaj też nie będzie, będzie za to głośniej, ale gwarancji rasowego dźwięku nie dostaniesz. Trzeba po prostu poeksperymentować.
dave1992 pisze:Przebieg ponad 280 tys takze katy pewnie tez nie sa w super stanie ale nie wiem czy jest sens ich wgl ruszac jesli nic sie nie dzieje ?
Zostaw w spokoju.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 13 mar 2015, 13:46

po pierwsze - jakiego efektu oczekujesz ?
po drugie jakie fundusze możesz przeznaczyć ?
po trzecie wydech jest jeden ;) chodzi Ci raczej o przedostatni tłumik.
Katów nie ruszaj jak nie masz błędów lub się nie wykruszyły.
Jak chcesz tylko trochę "tuningowych" basów to podstawą są końcowe tłumiki,
które robią najwięcej w wydechu.

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 25 mar 2015, 12:03

Wydaje mi se ze dźwięk naszych V6 jest dość mocno stłumiony.Chodz jest to limuzyna w ktorej właśnie oto chodzi lecz wolałbym zeby było słychać troche na zewnątrz co siedzi pod maska chodz 2.4 jakimś demonem prędkości i mocy nie jest no ale 6 garów powinno ładnie gadac . Takze powinno byc troche głośniej ale bez przesady bo duzo jeZdze autostradami.

Co do kasy to nie mama zamiaru wydawać nie wiadomo ile na ingerencje w wydech i spawac go z kwasu . Chce tylko uwydatnic dzwiek i zrobic to z głowa ;)

[ Dodano: 2015-03-25, 12:03 ]
Panowie nikt nic ?":p

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 26 mar 2015, 21:13

dave1992 pisze:Wydaje mi se ze dźwięk naszych V6 jest dość mocno stłumiony.Chodz jest to limuzyna w ktorej właśnie oto chodzi lecz wolałbym zeby było słychać troche na zewnątrz co siedzi pod maska chodz 2.4 jakimś demonem prędkości i mocy nie jest no ale 6 garów powinno ładnie gadac . Takze powinno byc troche głośniej ale bez przesady bo duzo jeZdze autostradami.

Co do kasy to nie mama zamiaru wydawać nie wiadomo ile na ingerencje w wydech i spawac go z kwasu . Chce tylko uwydatnic dzwiek i zrobic to z głowa ;)

[ Dodano: 2015-03-25, 12:03 ]
Panowie nikt nic ?":p
wywaliłem katalizatory i wstawiłem tłumiki przelotowe

wywaliłem tłumik środkowy i wstawiłem strumienice przelotowe

końcowe zostały seryjne

gdyby nie to że nie mogę uszczelnić tego dziadostwa na złączkach to by prykało bardzo ładnie chociaż z zewnątrz różnica napewno występuje w brzmieniu mój temat jest w układach napedowych i skrzyniach biegów....

ewentualnie mogę nagrać filmik jak to u mnie brzdęka i sobie porównasz <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 26 mar 2015, 21:26

u mnie na nieszczelności złączek pomogła wyłącznie wymiana na nowe (koło 25zł sztuka)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 27 mar 2015, 12:18

st.john pisze:u mnie na nieszczelności złączek pomogła wyłącznie wymiana na nowe (koło 25zł sztuka)
miałem już 6 nowych i bez pasty i z kilogramami pasty uszczelniającej i za każdym razem jest nieszczelność.... <uoee>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 27 mar 2015, 12:30

to aż niemożliwe - może mechanik nie ma siły żeby dobrze skręcić :D

Awatar użytkownika
Vexatus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 kwie 2013, 08:39
Lokalizacja: Jaworze

Post autor: Vexatus » 27 mar 2015, 21:18

Stare Uzbeckie przysłowie mówi: "chcesz mieć dobrze, to zrób sam!" ;) A wracając do tematu: zdejmij katy, potrząśnij nimi dobrze, czy się nie wykruszyły. Jeśli są rozsypane, to wytłucz do końca, inaczej nie ruszaj. Niby katy z takim przebiegiem mogą już być przypchane, ale w N/A "oswobodzenie" wydechu nigdy nie da aż takiej poprawy jak przy turbo. Nie zmienia to faktu, że wydech nie może przytykać silnika.
Non in verbis, sed in rebus est!
Jest:
A6 C5 Avant Quattro 2001 2,7T + Chips ~300KM
Było: E46 320D, A4 B5 Lift 1.9TDI AFN, 406 1.8, Hyundai Atos Prime, 126p

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 mar 2015, 21:33

Vexatus, _podpis

Rozpisz w regulaminowych 4 linijkach <okok>
Lektor.

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 16 kwie 2015, 00:14

No dobra panowie wszystko pieknie ładnie ale co z tym środkowym tlumikiem ? wywalac go czy szukac czegos na podmianke ?

Awatar użytkownika
Vexatus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 kwie 2013, 08:39
Lokalizacja: Jaworze

Post autor: Vexatus » 16 kwie 2015, 08:35

Przy N/A odtykanie wydechu nie daje tak widocznych rezultatów w osiągach, co w doładowanych. Daje za to znacznie większy wzrost hałasu niż w doładowanych (turbina odbiera większość energii spalin). Odpowiedz sobie zatem sam, co chcesz osiągnąć ;)
Non in verbis, sed in rebus est!
Jest:
A6 C5 Avant Quattro 2001 2,7T + Chips ~300KM
Było: E46 320D, A4 B5 Lift 1.9TDI AFN, 406 1.8, Hyundai Atos Prime, 126p

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 16 kwie 2015, 10:31

dave1992, Szukaj na podmiankę, choć będzie to niełatwe zadanie. Ja kupiłem jakiś czas temu ostatnią sztukę Eberspachera z intercars. Kosztowało to dziwne pieniądze... Za środkowy + końcowy tłumik zabuliłem 1300 zł z wymianą, przy czym wymiana była za przysłowiowe 50 zł. Standardowo sam środkowy Eberspachera kosztował 1400 zł...

Niemniej! Wywalenie środkowego spotęguje wrażenia i wewnątrz i na zewnątrz... pytanie czy chcesz długie trasy z prędkością 160 lecieć bez środkowego tłumika... ja na pewno bym nie chciał. Jeździłem chwilę z wypalonymi łącznikami elastycznymi i nigdy więcej.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 kwie 2015, 10:38

150zł i środkowy gotowy.

Obrazek

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 16 kwie 2015, 11:01

st.john, Pięknie. Tylko to Quattro. Do Quattro ceny kształtują się zupełnie inaczej i jest masa zamienników na rynku. Tu tozmawiamy o FWD.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga