[ ALG 2.8 193 KM] Mikropękniecie na misce olejowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
[ ALG 2.8 193 KM] Mikropękniecie na misce olejowej
Koledzy ostatnio mechanik spawał mi miskę olejową, dzisiaj patrze a pod autem plama oleju więc wjechałem na kanał i lekko cieknie z tej miski. Są to jakieś mikorpękniecia bo nie widać dziur ani pęknięć ale widać skąd cieknie. Czy można i czym zakleić te mikropękniecia.
Auta potrzebuje w trase użyć a nie mam gdzie tego pospawać a czytałem, że klejenie mikropęknieć może zdać egzamin.
Auta potrzebuje w trase użyć a nie mam gdzie tego pospawać a czytałem, że klejenie mikropęknieć może zdać egzamin.
A ja bym wymienił, miska nie kosztuje krocia, a spawanie to jest zawsze osłabienie materiału. Kleić to można buty a nie miskę, która się rozgrzewa. Do wszelkich napraw trzeba ją zdemontować i dobrze odtłuścić, poczekać aż porządnie wyschnie i dopiero można zakładać miskę i zalewać, jak coś pójdzie nie tak to znów robota... chyba jednak lepiej odżałować i kupić nową miskę
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Ja miałem dokładnie coś podobnego tzn miałem zalana całą miskę olejem i nie wiedziałem skąd cieknie bo od góry było sucho
już mnie to drażniło wlazłem pod auto, wymyłem michę i czekam. Okazało się ze jest pękniecie na grubość włosa i długość cm. Odwaliłem troszkę druciarstwo bo wyciąłem denko z puszki po piwie czy dezodorancie i wkleiłem na sylikon termiczny, mailem to robić ale prowizorki sa najdłużej- trzyma się to już pół roku 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Tak jak pisze kolegagrzałka, do klejenia i tak musisz ją zdemontować, więc juz lepiej poprawić spaw. Osobiście dałbym do poprawki tam gdzie spawałeś. Ten stop aluminium spawa się dość paskudnie, zwłaszcza kiedy pęknięcie jest małe. Wtedy trudno wypłukać stamtąd olej
Miska olejowa dobrze pospawana nie powinna puszczać oleju. Miałem spawaną miskę kilka razy. Uprzedzam wszystkie za i przeciw: że osłabia, że druciarstwo. Jak się przywali misą w kamień daleko od domu nie patrzy się czy będzie dobrze czy może lepiej tylko leci do najbliższego warsztatu.
Raz miałem do domu 50 km jak zaskoczyła mnie kontrolka oleju a po zatrzymaniu pokazała sie momentalnie plama na asfalcie. Wlałem łącznie 5 l oleju żeby dojechać jakoś.
Miska olejowa dobrze pospawana nie powinna puszczać oleju. Miałem spawaną miskę kilka razy. Uprzedzam wszystkie za i przeciw: że osłabia, że druciarstwo. Jak się przywali misą w kamień daleko od domu nie patrzy się czy będzie dobrze czy może lepiej tylko leci do najbliższego warsztatu.
Raz miałem do domu 50 km jak zaskoczyła mnie kontrolka oleju a po zatrzymaniu pokazała sie momentalnie plama na asfalcie. Wlałem łącznie 5 l oleju żeby dojechać jakoś.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Nie moge dostarczyc do warszatut ktory mi to spawal bo mam do nich 150km...
Mówicie, żeby demontować miske ale w jakim celu? Przecież nie będę jej kleił od wewnętrzenej strony tylko od zewnętrzenej. Jakbym spuścił olej, odtłuścił to chyba powinno być ok?
Po drugie to nie jest pękniecie to jest dosłownie niewidoczna dziurka (wielkości łba od szpilki) na której tworzą się kropelki
Mówicie, żeby demontować miske ale w jakim celu? Przecież nie będę jej kleił od wewnętrzenej strony tylko od zewnętrzenej. Jakbym spuścił olej, odtłuścił to chyba powinno być ok?
Po drugie to nie jest pękniecie to jest dosłownie niewidoczna dziurka (wielkości łba od szpilki) na której tworzą się kropelki
Robiłeś to na aucie czy wyciągałeś miske?Frugo1 pisze:Ja miałem dokładnie coś podobnego tzn miałem zalana całą miskę olejem i nie wiedziałem skąd cieknie bo od góry było suchojuż mnie to drażniło wlazłem pod auto, wymyłem michę i czekam. Okazało się ze jest pękniecie na grubość włosa i długość cm. Odwaliłem troszkę druciarstwo bo wyciąłem denko z puszki po piwie czy dezodorancie i wkleiłem na sylikon termiczny, mailem to robić ale prowizorki sa najdłużej- trzyma się to już pół roku
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze