Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Katalizator do 2.4

Silniki benzynowe
juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 06 lip 2022, 19:11

Witam.
Mam audi 2.4 ALF quattro 98r. chce kupić jakieś katalizatory bo ciagle wali mi błedy od sond, sondy nowe wymienione a dwa, że na przeglądzie juz sie strasznie czepiają. Czy ktoś ma jakiś link,model,nazwe jakie kupić ?

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

17547 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1139 - 35-00 - mieszanka za bogata
17545 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1137 - 35-00 - mieszanka za bogata

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 06 lip 2022, 19:27

Jest LPG w tym aucie?

Katalizatory nie sa odpowiedzialny za skład mieszanki.
Nawet jakbyś dał nowy, to i tak mieszanka pozostanie za bogata, co dalej niespalone opary pojdą do katalizatora i się będzie paliło tam. Katalizator aby działał potrzebuje ~ 400 stopni minimun.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 06 lip 2022, 19:30

Jest LPG jednak nie jeżdżę przez te ciągłe błędy

To co mam zdiagnozować by wyeliminować ten skład mieszanki ?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 06 lip 2022, 19:36

Te błędy są na gazie, czy na benzynie?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 06 lip 2022, 19:40

I na benzynie i na gazie

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 06 lip 2022, 20:42

Tutaj masz bardzo obszerne opisane o mieszanki paliwowej: a6-c5/podstawowa-diagnostyka-i-informacje-t79020.html
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 06 lip 2022, 21:27

Bardzo obszerny temat muszę to obadać i zrobić logi. Ciekawe tylko czy grupy i kratki w moim vcds bedą takie same.

Jeśli dobrze rozumiem to będzie tu gdzieś problem skoro w moim kodach błędów jest dopisek ADD
Po przekroczeniu +-25% ECU przechodzi w tryb awaryjny, a na zegarach pojawia się słynny CHECK.
Wartości w pierwszej kratce dotyczą biegu jałowego silnika (Idle) [Adaptacja addatywna - błędy zawierają słowo ADD]
Wartości w drugiej kratce dotyczą częściowego i całkowitego obciążenia silnika (Partial) [Adaptacja multiplikatywna - błędy zawierają słowo MULT]

ALT ma ta zaletę, że dzięki sondzie szerokopasmowej, kontroluje skład mieszanki w całym zakresie obrotów.

Skupmy się na 1 kratce dotyczącej biegu jałowego.

Niskie wartości wyuczone lambda, czyli te MINUSOWE, mogą świadczyć o:
- lejącym wtryskiwaczu
- za wysokim ciśnieniu paliwa
- stale otwartym zaworze elektromagnetycznym zbiornika węgla aktywnego
- uszkodzonym przepływomierzu
- zabrudzonej sondzie lambda lub uszkodzeniu jej podgrzewania
- złych wskazaniach z czujnika temperatury cieczy chłodzącej G62

Nieszczelności w układzie dolotu powietrza, występujące za przepustnicą, powodują spadek podciśnienia. Podciśnienie odpowiedzialne jest za wysterowanie regulatora ciśnienia paliwa. Największe podciśnienie występuje w momencie kiedy silnik pracuje na biegu jałowym a przepustnica jest zamknięta. Wtedy regulator ciśnienia paliwa wysterowany jest na małe ciśnienie. Kiedy wartość podciśnienia maleje (otwiera się przepustnica bądź są nieszczelności) regulator zwiększa ciśnienie paliwa. Wysokie ciśnienie paliwa na biegu jałowym sprawia, że silnik dostaje za bogatą mieszankę, więc ECU broniąc się przed zalewaniem skraca procentowy czas wtrysku, czyli korekty % idą na MINUS.

Edit: 21:48
U mnie w vcds jest brak danych w grupach 130/131/134

Edit : 22:08
Przeplywka na postoju pokazuje 3.33-3.47 g/s , na 6.000 RPM 45 -47 g/s , nie za mało ???

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 06 lip 2022, 22:51

Są logi statyczne i dynamiczne. Zrobiłeś dynamiczne na 6000rpm?

Jeżeli zrobiłeś test na drodze, przy pełnym bucie, to wynik jest bardzo słaby. Ale, miałbyś mieszanka uboga jeżeli przepływka oszukuje na minus.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 07 lip 2022, 06:31

Statyczne, to było na postoju .
Druga sprawa to tej grupie 032 jeśli dobrze pamiętam, wszystkie kratki stoją na jałowym dopiero jak ruszę przepustnica zaczynają się wahać.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 07 lip 2022, 08:27

juniormater1 pisze:
07 lip 2022, 06:31
Statyczne, to było na postoju .
Druga sprawa to tej grupie 032 jeśli dobrze pamiętam, wszystkie kratki stoją na jałowym dopiero jak ruszę przepustnica zaczynają się wahać.
Grupa 32 są wyuczone wartości korekty paliwowej.
Podaj jakie wartości masz tam.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 07 lip 2022, 17:53

Adres 01: Silnik (4B0 907 552 F)

21:55:56 Grupa 032
-11.7 % Lambda
-3.1 % Lambda
-9.4 % Lambda
-5.5 % Lambda

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 07 lip 2022, 18:22

Faktycznie jest na bogato 1 pozycja masz na postoju, 2 pozycja na biegu. Analogiczne na 2 głowica.

Sprawdż readiness w VCDS, czy zawór evap działa.
Sprawdż czy u siebie masz regulator ciśnienia paliwa.
Również jak z poborem oleju? Ile Ci bierze na 1000km?

Edit: to co pokazałeś jest cały czas na benzynie?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 07 lip 2022, 18:39

1. Sprawdż readiness w VCDS, czy zawór evap działa.
- w której grupie to zobaczyc ?
Oleju tak na 10.000 km 1-1,5 l

Ide do samochodu zaraz sprawdze czy jest regulator, powinien być przy listwie tak ?

edit: tak to na benzynie
Edit 2 , coś mi wywaliło vcds z laptopa , nie mam pojęcia dlaczego tak jakby się usunął, przecież korzystałem w trybie samolotowym wczoraj


Dobra mam znów. Dziwne bo wczoraj działałem na polskim teraz odpaliłem ang. To w grupie 032 są inne dane jak wczoraj. Obrazek

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: bgroni » 07 lip 2022, 21:12

Vcds wybierasz engine, potem nie measure block, wybierz readiness. Tam Ci pokaże sondy, zawór evap i t.p.

Regulator ciśnienia paliwa jest na listwie benzynowej tak.

Te wartości teraz w 032 są w normie, dziwne.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

juniormater1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2022, 19:05
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poniatowa

Re: Katalizator do 2.4

Post autor: juniormater1 » 07 lip 2022, 21:15

Mam logi

Statyczne :

1. http://vaglogi.pl/log-032_lng2sAw.html < po pałowaniu i logach dynamicznych>
2. http://vaglogi.pl/log-032_033_7ht2X.html < 5 min po odpaleniu silnika>
3. http://vaglogi.pl/log-033_11iE6N.html <juz na rozgrzanym>

Dynamiczne:

1. http://vaglogi.pl/log-002_X6OS7kh.html <3bieg 1500rpm gaz w podłoge do 6k rpm>
2. http://vaglogi.pl/log-032_vYCV3A.html <3bieg 1500rpm gaz w podłoge do 6k rpm>
3. http://vaglogi.pl/log-033_3807bc2.html <3bieg 1500rpm gaz w podłoge do 6k rpm>
4.http://vaglogi.pl/log-020_nA1k7vh.html <3bieg 1500rpm gaz w podłoge do 6k rpm>
5.http://vaglogi.pl/log-093_5BE8m02.html <3bieg 1500rpm gaz w podłoge do 6k rpm>

Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
bgroni pisze:
07 lip 2022, 21:12
Vcds wybierasz engine, potem nie measure block, wybierz readiness. Tam Ci pokaże sondy, zawór evap i t.p.

Regulator ciśnienia paliwa jest na listwie benzynowej tak.

Te wartości teraz w 032 są w normie, dziwne.
Wywala mi błąd obd II po wejściu w readiness możliwe że za stara furka 1998r

edit 21:36 i tak apropo sobie przypomniałem od wczoraj nie wywaliło błędu sond <lol> po dzisiejszych próbach jazdach itd , so wtf ? <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga