Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[INNY] K03 i doladowanie rzedu 1.5 bar....

Silniki benzynowe
Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Dud3k » 05 cze 2016, 22:20

Łukasz13 pisze:Wrzuc logi na vaglog.pl
Logi wrzucone

http://vaglog.pl/log_265349.html

Z tego co zauważyłem turbo ładuje jak chce... Raz 1.3 w peaku, wystarczy popuścić i jeszcze raz gaz w podłogę to i nawet udało mi się wczoraj dobić do 1.6 bar...

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Re: K03 i doladowanie rzedu 1.5 bar....

Post autor: Ziomek » 06 cze 2016, 09:15

Dud3k pisze: Audi jest po chipie. Gadalem z tunerem i w sofcie ustawione doladowanie max 1 bar.
No chyba nie. Ustalone przez tunera doładowanie jest w kolumnie spec. boost. To jakie aktualnie turbo dmuchnie jest w kolumnie actual boost. Jest to ciśnienie absolutne czyli od wyniku actual trzeba odjąć ciśnienie atmosferyczne w danym momencie i wychodzi to jakie masz w kolektorze. Boost duty to wartość procentowa wypełnienia sygnału PWM dla N75. Dla wartości 95% wg jest zamknięty, im mniejsza wartość tym się więcej uchyla i dla 40% wypełnienia sygnału przyjmuje się że jest całkiem wastegate otwarty. U ciebie doładowanie zadane wg logów to max 1.34b-sporo jak na sam chip, zresztą turbina próbuje za tym nadążyć. Jakiś wykres z hamowni?

Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Re: K03 i doladowanie rzedu 1.5 bar....

Post autor: Dud3k » 06 cze 2016, 10:57

Ziomek pisze:
Dud3k pisze: Audi jest po chipie. Gadalem z tunerem i w sofcie ustawione doladowanie max 1 bar.
No chyba nie. Ustalone przez tunera doładowanie jest w kolumnie spec. boost. To jakie aktualnie turbo dmuchnie jest w kolumnie actual boost. Jest to ciśnienie absolutne czyli od wyniku actual trzeba odjąć ciśnienie atmosferyczne w danym momencie i wychodzi to jakie masz w kolektorze. Boost duty to wartość procentowa wypełnienia sygnału PWM dla N75. Dla wartości 95% wg jest zamknięty, im mniejsza wartość tym się więcej uchyla i dla 40% wypełnienia sygnału przyjmuje się że jest całkiem wastegate otwarty. U ciebie doładowanie zadane wg logów to max 1.34b-sporo jak na sam chip, zresztą turbina próbuje za tym nadążyć. Jakiś wykres z hamowni?
Fakt przy robieniu logow i zegar mi pokazal 1.3b max ale i czesto nawet bardzo czesto wedruje na 1.5 bara tylko dlaczego ?

Wykresu z hamowni nie mam.

Seria "chyba" pokazywalo w peaku 1- 1.1 bar. Jezdze juz tak rok czasu (po sofcie ok 8 miesiecy) i przyznam sie bez bicia ze go nie oszczedzam...

Czasem mam wrazenie ze tubo zyje wlasnym zyciem...
Zrobie jeszcze raz logi z tym oddzielnie kanaly.

Tu startowalem z 1500 obr ale dla porownania zrobie od 3000 to wtedy dobije do 1.5 bara

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 cze 2016, 11:54

Seria 150 pompuje 0.6b i to tylko przez chwilę. Moim zdaniem dla tej turbiny 1.35b to trochę dużo, nie wiem co masz jeszcze porobione, czy jest zmieniony dolot, wydech, IC. Bujnięcie do 1.5b nie widać na logach, może spowodowane przepuszczającym DV, podmieniałeś n75?

Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Dud3k » 06 cze 2016, 15:52

Ziomek pisze:Seria 150 pompuje 0.6b i to tylko przez chwilę. Moim zdaniem dla tej turbiny 1.35b to trochę dużo, nie wiem co masz jeszcze porobione, czy jest zmieniony dolot, wydech, IC. Bujnięcie do 1.5b nie widać na logach, może spowodowane przepuszczającym DV, podmieniałeś n75?
U mnie własnie ta "seria" już biła ponad normę
Przeczytaj uważnie to co pisałem wcześniej, przy robieniu logów biło max 1.3 na zegarze, to samo i na logach,

Czasem wydmucha 1.3, czasem, 1.5 a ostatnio dobiłem do 1,6bara. Poprostu pompuje różnie w tym sęk.

Wrzucę drugie logi zobaczysz.

Co do softa to mojemu tunerowi ufam bo to dobry kumpel i ciśnienie zadane w sofcie jest 1.05 bar więc nie wiem skąd takie cyrki u mnie...

A to tego co zrobione :

-Down pipe
- Tip
-wtryski PB od AUQ

reszta seria.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 cze 2016, 16:11

Zrewiduj realcje z Twoim dobrym kumplem bo coś nie do końca się zgadza to co piszesz i to co w logach, zadane cisnienie jest 1,3 bar opadające do 1 bar do odcinki, niestety to biedne turbo nie jest w stanie tyle napompować, nawet jak na k03s to byłby za ostry program. Temp. w dolocie na seryjnym colerze sięga prawie 70 st to też napewno nie pomaga, musisz poprawić program na dopasowany pod auto, czyli przynjamniej zrobić go na podstawie logów dynamicznych żeby to miało ręce i nogi...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 cze 2016, 17:03

Dud3k pisze:Co do softa to mojemu tunerowi ufam bo to dobry kumpel i ciśnienie zadane w sofcie jest 1.05 bar więc nie wiem skąd takie cyrki u mnie...
Nie wiem, nie jestem tunerem ale widziałem logi i tam zadane jest 1.3b. Nie ma sensu tyle pompować bo turbina jest to tego nie przystosowana, nie masz odpowiedniego chłodzenia powietrza czyt. FMIC. Dodatkowo jeśli jest za dużo koksu na dole to być będziesz miał okazję pooglądać korby bez ściągania miski. Być może skoki ciśnienia spowodowane są usterką n75, być może przycinającym się zaworem DV-przez to skoki, na razie doładowania 1.6b nie widziałem w logach jakie zamieściłeś, wątpię też że k03 wydmucha taką wartość no chyba że gdzieś przy 3k rpm

Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Dud3k » 06 cze 2016, 17:03

Łukasz13 pisze:Zrewiduj realcje z Twoim dobrym kumplem bo coś nie do końca się zgadza to co piszesz i to co w logach, zadane cisnienie jest 1,3 bar opadające do 1 bar do odcinki, niestety to biedne turbo nie jest w stanie tyle napompować, nawet jak na k03s to byłby za ostry program. Temp. w dolocie na seryjnym colerze sięga prawie 70 st to też napewno nie pomaga, musisz poprawić program na dopasowany pod auto, czyli przynjamniej zrobić go na podstawie logów dynamicznych żeby to miało ręce i nogi...
Dla pewności dzwoniłem pytałem kumpla soft ustawiony na 1.05bar. On w h*ja by mnie nie rzrobim..

1.3 bar... to było tylko przy logu. Czemu dokładnie 10 min temu nie było 1.3 a 1.6 bar ?

Tu soft nie ma nic do rzeczy, pytaniem jest czemu tak ładowanie szaleje

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 cze 2016, 17:16

Aha to no to spoko, soft ustawiony na 1.05, a zadane doładowanie w logu 1.3 bar jest tylko jak robisz loga... :] Piszesz na powaznie czy jaja se robisz?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Dud3k » 06 cze 2016, 17:32

Łukasz13 pisze:Aha to no to spoko, soft ustawiony na 1.05, a zadane doładowanie w logu 1.3 bar jest tylko jak robisz loga... :] Piszesz na powaznie czy jaja se robisz?
Jaj sobie nie robie... Zrobie logi jeszcze raz zobaczysz ze dmuchnie 1.5 ;P

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 cze 2016, 19:14

Chodzi o to że zadane ciśnienie nie jest takie jak Twój ziom mówi tylko jest sporo wieksze tak jak widać w logu na 1,3 bar do 1,1-1,0 do odcinki i tyle to turbo nie jest w stanie nadmuchać, i to też jest pewnie powód tego że przeładowuje na 1,5 bar.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Dud3k » 06 cze 2016, 22:22

Kilka Logów jeszcze raz:

- Benzyna 2 bieg - http://vaglog.pl/log_265487.html
- Benzyna 3 bieg - http://vaglog.pl/log_265488.html
- LPG 2 bieg - Jakis niewypał ogołem - http://vaglog.pl/log_265489.html
- LPG 3 bieg - http://vaglog.pl/log_265490.html

Ogólnie na lpg w Peaku zegar wędrował na 1.5 bar... na logach tego nie ma więc chyba wy macie racje Panowie a druga rzecz ze taki urok tego zegara...

wg logów cały czas pokazuje tak samo tyle że na LPG lekko wtryski pętlą

Druga rzecz sprawdziłem grupę 32 pierwsza wartość 4.1% druga -7.8% czy to przypadkiem nie oznacza nieszczelności w dolocie ?[/b]

Jeszcze male pytanie. Czy to ewidentny blad softu ? W sensie czy spec boost moze sie zmienic np przy uszkodzonym N75 lub nieszczelnosci ? Czy ta wartosc jest stala ?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 cze 2016, 23:12

Spec boost to wartość zadana w sofcie ustalona przez tunera-to dzięki temu komp wie jak doładowanie regulować, druga sprawa że po logach jak na awt to mam wrażenie że turbina nie jest już taka "świeża"-tak to wstaje aeb, zresztą logi są troszkę źle zrobione. Czemu taka niska rozdzielczość?

Dud3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2015, 22:22
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Dud3k » 07 cze 2016, 22:41

Ziomek pisze:Spec boost to wartość zadana w sofcie ustalona przez tunera-to dzięki temu komp wie jak doładowanie regulować, druga sprawa że po logach jak na awt to mam wrażenie że turbina nie jest już taka "świeża"-tak to wstaje aeb, zresztą logi są troszkę źle zrobione. Czemu taka niska rozdzielczość?
Naczytalem sie lektury troche i tu sie teraz zgodze. Fakt turbo jeszcze nigdy chyba nie wyciagane i tak wstaje powoli w sensie z nizszych obrotow niby zegar od doladowania wedruje w gore a nic sie nie dzieje dopiero jak osiagnie 2900 obr tak naprawde czuc ze turbo ozywa bynajmniej takie glupie odczucie... wiem ze zle ale samemu robic to tak nie bardzo na lipnej drodze ;/

Niska ? Moze to wina systemu ? Vag odpalany na wirtualnym windowsie xp

[ Dodano: 2016-06-07, 22:41 ]
Kolejne Logi z prośbą o sprawdzenie.

Grupa 002 - 033 http://vaglog.pl/log_265599.html
Grupa 003 - 020 http://vaglog.pl/log_265600.html

Ponownie grupa 115- 118 http://vaglog.pl/log_265602.html

Dzieki ogólnie panowie za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja