Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALG 2.8 193 KM] jakie obroty biegu jalowego ?

Silniki benzynowe
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

[ ALG 2.8 193 KM] jakie obroty biegu jalowego ?

Post autor: matelek » 18 cze 2012, 22:32

Witam ,

wiem ze tematow sporo ale nie ma odpowiedzi dla mojego silnika,
podpowiedzcie jakie powiny byc obroty dla mojego silnika ? - chodzi mi o to co pisze np etka, lub inne zrodla :)
Czy jesli ustawie max jakie pozwala vag czyli 920 rpm to bedzie to skutkowalo czyms negatywnym ?
Na chlopski rozum skoro jest regulacja (prawie 200 rpm ) to nie ma znaczenia negatywnego dla silnika ?
Zadane obroty w vagu to 820 rpm

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 20 cze 2012, 09:58

Dobry temat. Ja mam problem że mam za niskie bo wachają się w granicach 750 i silnik lekko kula przy takich obrotach jak podkręcić na 850 ? Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić vagiem. ?
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 cze 2012, 12:14

W dieslach na pewno można regulować obroty biegu jałowego vagiem, sprawdzone
Silnik rozgrzany, pracuje na biegu jałowym
01 silnik
10 adaptacja
01 kanał
zmieniamy wartość, Test, Save
i obroty powinny się zmieniać.

Ale nigdy nie próbowałem w silnikach benzynowych, może procedura jest taka sama, można spróbować. :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 20 cze 2012, 16:38

dokladnie tak samo , sprawdzasz po kolei warotosci az osiagniesz max i min , u mnie max to 139 min to 121

nie musi byc silnik rozgrzany, wystarczy ze bedzie mial "robocze obroty"

Ja od 2 dni mam ustwione 900 rpm i wszystko jest ok.

Zastanawia mnie tylko o ile wzrosnie spalanie / h ;p

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 cze 2012, 20:03

matelek, kolego możesz opisać krok po kroku jak podnieść obroty bo mam w granicach 720 będe bardzo wdzięczny pozdrawiam.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 cze 2012, 21:02

daniel1997,
Masz opis wyżej, w kanale 01 zwiększasz wartość i klikasz save i obroty powinny się zwiększyć.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 cze 2012, 21:10

grzemo, dzięki kolego lece do garażu sprawdzić dam znać ;)

[ Dodano: 2012-06-20, 22:28 ]
Wielkie dzięki obroty podniesione do 800 z 720 polatam zobacze jaka róznica pozdrawiam <okok>

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 06 paź 2012, 22:12

Również potwierdzam działanie tego kodowania obroty podniosły mi się z 720 na około 820-840 obr. na vagu są lekkie wahnięcia. Z nie wiadomych dla mnie powodów może stara cewka albo coś innego :] Wiadomo auto ma swoje lata coś tam może nie domagać a wiem że ciężko ustalić co V6 <uoee>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 14 kwie 2015, 11:58

Czyli w benzyniaku tez da radę podniesc vagiem? Mam na jalowym 720 i tez wydaje mi sie ze to malo.

Awatar użytkownika
gieras1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
Lokalizacja: Końskie

Post autor: gieras1988 » 14 kwie 2015, 12:28

kolego dobrze że odkopałeś ten temat, dzisiaj jak dorwę gdzieś kompa u kogoś to zobaczę czy się uda bo by mi to rozwiązało trochę problemów

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 14 kwie 2015, 15:20

Bo mnie zastanawia to na kompie pokazuje 720 i czasem na 680 spada na chwilke ale rzadko a tu pisza ze po 800 maja poustawiane wiec 720 troche biednie mi sie wydaje ale pytanie czy benzynebtez vagiem mozna podkrecic

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 14 kwie 2015, 18:34

U mnie było 800 rpm, po adaptacji przepustnicy 680-720 rpm. fakt ze delikatnie buja silnikiem, ale ogólnie chodzi bez problemu. Podobnie jest u braciaka w A8L 4.2 BAT - 680 - 720rpm

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 14 kwie 2015, 19:07

Czyli ogolnie ten przedzial jest ok tak??? Ja tez niedawno czyscilem i adaptacja przepustnicy i jest o wiele lepiej ale jeszcze jak sie dobrze wczuje czasem czuje delikatne wibracje myslalem ze moze jak podniose troche to zniknie wgl.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 kwie 2015, 20:19

Ja już gdzieś chyba pisałem ale normy obrotów wyglądają tak:

2.4 FWD i Quattro - 670-770 obr.

2.8 FWD - 720-820 obr

2.8 Quattro - 670-770

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 14 kwie 2015, 20:47

U mnie jest 720 i co jakis czas wskakuje na 680 i pozniej spowrotem na 720 wydaje mi sie ze jest malo bo jak dodam delikatnie gazu doslownie deko podniose wskazowke nie czuc nic a na takich parametrach czasem poczuje delikatne wibracje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl