Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] jaki olej dobrać do tego przebiegu.....

Silniki benzynowe
karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

[A6 C5] jaki olej dobrać do tego przebiegu.....

Post autor: karol_srem » 21 wrz 2011, 20:23

witam zamierzam sie do wymiany oleju w mojej c5 ale niewiem jakim ją zalać obecnie jeżdzi na półsyntetyku MOBIL 1 10w/40 przebieg ma 310tyś silniczek jest naprawde zadbany i niewidzę aby jakoś dużo mi oleju brał auto co prawda niedawno kupiłem ale kupiłem je od znajomego i wiem jak on to auto traktował wiec neiwiem czy ma sens zmieniać olej na syntetyk prosze o wasze sugestie czym go zalać na tym przebiegu..... dodam że jest to motor 2.4 v6 z sekwencją.....

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 21 wrz 2011, 21:15

W zupełności najlepiej półsyntetykiem chociaż nie ma reguły ale bardzo dobrym olejem jest Valvoline MaxLife 10W40. Silnik bierze 2 razy mniej oleju niż oleje konkurencyjnych firm po za tym zmiękcza stare uszczelniacze. Polecany do silników z większym przebiegiem ale także do nowych aut lecz z naciskiem na auta z dużym przebiegiem. Godny Polecenia. Wiem że także ludzie chwalą sobie Motul.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 21 wrz 2011, 21:16

Osobiście jestem zwolennikiem syntetyku, bez względu na przebieg. Jednak Twoje auto jest użytkowane na półsyntetyku, więc może po prostu przy tym pozostań. Wlewając syntetyk nic się w zasadzie nie stanie. W najgorszym wypadku może się pojawić jakiś wyciek, co może być oznaką zmęczonych uszczelek. Olej syntetyczny jest lepszy, szybciej staje się płynny i wytrzymuje wyższe temperatury. Zmiany molekularne (zużycie) jest mniejsze. Tak więc auto w zasadzie z tego profituje.

Jak nie zdecydujesz, nie daj sobie tylko wmówić, że przy tym przebiegu stosuje się oleje mineralne typu 15W40, itp. - to naprawdę stara, już nieaktualna bajka.

pablosan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pablosan » 22 wrz 2011, 14:45

W zasadzie nic dodać nic ując do tego co napisał kolega wyżej. Najlepszym olejem dla auta jest pełen syntetyk, bez wzgledu na przebieg!!! Zmiana oleju na gorszy ze zwiększaniem przebiegu, to kompletna bzdura <uoee> , silnik w miarę zużywania potrzebuje coraz lepszego oleju a nie odwrotnie...-dlatego zawsze full syntetyk jest najlepszy, ewentualnie pół syntetyk, ale naprawdę dobrej firmy (ja polecam Valvoline, Motul, Liqui Moly).

Z Valvoline dla Ciebie ideałem zapodać Max Life 5W-40 :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 22 wrz 2011, 19:50

Valvo 5W40 nie polecałbym do tego silnika wlej lepiej 10w40 oleju typu 0w lub 5w są przeznaczone zazwyczaj do silników spasowanych i nowoczesnych a także z małym przebiegiem. Nie lej wody w silnik znajomy też takich cyrków próbował zalał do S3 1.8 T 5w40 to silnik brał olej. Po zmianie na 10w zero wycieków. Powód był taki że sam sobie dobierał lepkość oleju :p
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 wrz 2011, 20:01

Witam ja leje pełen syntetyk jak zaleca producent silnik spali troche oleju po mocnym deptaniu normalna sprawa V6.Wymieniałem uszczelke pod pokrywą,silnik czysty jak łza lej syntetyk masz tylko 30 zaworów które czekają na szybki dopływ dobrego oleju.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 22 wrz 2011, 20:08

Ja także mogę szczerze polecic Valvoline Max Life 10w40, używałem go juz w kilku samochodach i jest ok.
Nie polecam Tobie zmian z półsyntetyka na syntetyk bo może się zdarzyć że będziesz za chwilę wymieniał wszystkie uszczelki - a po co koszta.
Trzymaj sie oleju 10w40 tylko zmień na Maxlife.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 22 wrz 2011, 23:17

karol_srem,
ja tak widze, ze ty bardzo lubisz zasmiecac forum. dlaczego tak robisz?
czemu nie skorzystasz juz z istniejacych informacji na forum?
naprawde uwierz mi, ale to forum nie jest od dzis i jest tu sporo przydatnych informacji.

i to, ze temat dotyczy silnika np. 2.8 nie znaczy, ze trzeba nowy zalozyc dla 2.4. to sa te same jednostki,
roznia sie pojemnoscia.

uzyj opcji szukaj - haslo "jaki olej" + zaznaczona opcja "szukaj wszystkich słow".
Ostatnio zmieniony 26 maja 2018, 13:35 przez _Marek_, łącznie zmieniany 3 razy.

pablosan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pablosan » 25 wrz 2011, 22:04

piotrek24dm pisze:Valvo 5W40 nie polecałbym do tego silnika wlej lepiej 10w40 oleju typu 0w lub 5w są przeznaczone zazwyczaj do silników spasowanych i nowoczesnych a także z małym przebiegiem. Nie lej wody w silnik znajomy też takich cyrków próbował zalał do S3 1.8 T 5w40 to silnik brał olej. Po zmianie na 10w zero wycieków. Powód był taki że sam sobie dobierał lepkość oleju :p
Co za bzdury <uoee> . Jeśli z silnika jest wyciek, to nigdy to nie jest wina oleju!!!! Przebieg nie ma żadnego znaczenia.
"Woda" to jest minerał po osiągnięciu temperatury pracy silnika a nie full syntetyk. Pełen syntetyk to najlepsze co można dać silnikowi,
bez względu na ilość km na liczniku auta, szczególnie jak zbliża się zima i trzeba będzie dostarczyć jak najszybciej olej do wspomnianych już 30 zaworów przy minus 15-20.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2018, 13:33 przez pablosan, łącznie zmieniany 1 raz.

Icek5678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 01 kwie 2017, 15:28
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: Icek5678 » 26 maja 2018, 13:13

Panowie chce zmienić olej na liqui moly 5w i teraz 5w30? 5w40? dodam iż auto to A6 C6 2.4 v6 silnik pracuje pięknie i nie ma żadnych wycieków,
no i jeszcze mam pytanie ponieważ oleje liqui moly maja nazwy typu:
-4200 top tec
-4600 special tec
- longlife
itp jest tego masa ale co wybrać dodam iż cena samego oleju nie ma dla mnie większego znaczenia
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Icek5678, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 maja 2018, 14:22

Zalej 5w30 LM 4600 special tec będzie dobrym olejem
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Icek5678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 01 kwie 2017, 15:28
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: Icek5678 » 26 maja 2018, 18:08

A co myślicie o płukankach owej firmy jak silnik oraz wszystkie uszczelki zareagują na to ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 maja 2018, 21:37

Uszczelkom się nic nie stanie, ponieważ jest to zwykła nafta :). Jeśli przedtem był lany markowy olej i był on regularnie zmieniany, to nie ma potrzeby stosowania płukanki.

Icek5678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 01 kwie 2017, 15:28
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: Icek5678 » 27 maja 2018, 08:16

Olej teraz to castrol 10w40(błąd mechanika myślał że auto spała olej a był wyciek) a mam zamiar zmienić na wcześniej wspomniany liqui moly , na castrolu przejechałem z 2tys kilometrów czy muszę użyć plykanki ?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 maja 2018, 08:47

Nie zaszkodzi jak zastosujesz. Kup sobie płukankę też LM
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl