[BDV 2.4 170 KM] Jak wyczyścić Odme objawy zatkanej Od
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2002
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
[BDV 2.4 170 KM] Jak wyczyścić Odme objawy zatkanej Od
Witam Wszystkich
Jestem zielony w tej sprawie Odma . wymieniałem ostatnio rozrząd i mechanik powiedział że mam do czyszczenia Odmę . Powiedział że mogę se sam to zrobić tylko że od czego zacząć . Czy muszę zdejmować pokrywę zaworów ? demontować wszystkie rurki ? nie mam zielonego pojęcia . Auto faktycznie zrobiło się zamulone . Jakie są obawy zatkanej odmy ? Mógł ktoś krok po kroku napisać co robić czym czyścić ? z góry dziękuje
Jestem zielony w tej sprawie Odma . wymieniałem ostatnio rozrząd i mechanik powiedział że mam do czyszczenia Odmę . Powiedział że mogę se sam to zrobić tylko że od czego zacząć . Czy muszę zdejmować pokrywę zaworów ? demontować wszystkie rurki ? nie mam zielonego pojęcia . Auto faktycznie zrobiło się zamulone . Jakie są obawy zatkanej odmy ? Mógł ktoś krok po kroku napisać co robić czym czyścić ? z góry dziękuje
Witam. Jak mechanik widział, że odma do czyszczenia to mógł odrazu to zrobić. Inna kwestia to stan przewodów odmy. Pod wpływem ciepła kruszeją i lubią pękać. Moja rada, odpinaj odmę jak silnik bedzie jeszcze ciepły i ostrożnie z zapinkami
. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda odma to wyszukiwarka i włącz grafikę i będziesz w temacie, ewentualnie etka online 


Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2002
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Mieszkam w Holandii mechanicy mają tu roboty tyle że niewiedzą w co łapy włożyć na wymianę rozrządu czekałem 3 tyg . A tam niespodzianka była oryginalny pasek Audi rolki ze znaczkiem audi i pompa wody tak samo
szczęście w nieszczęściu nic się tam nie narobiło . Na wymianę uszczelki umówiłem za 2 tyg i odmę do czyszczenia ale nie wiem czy nic się nie narobi a jeżdżę do pracy 80 km dziennie za 1300 km mam wymianę oleju .

Dokładnie zamów nową odmę i przy okazji sprawdź ezektor.
Jak miałeś jeszcze oryginały przy wymianie rozrządu to i odma będzie bardzo krucha i może niewytrzymać demontażu. Pozatym będziesz miał głowę wolną od zmartwień, że uszkodzisz ją przy wyjmowaniu.
Link do ezektora:
viewtopic.php?t=20349
Odma:
viewtopic.php?t=41907
Jak miałeś jeszcze oryginały przy wymianie rozrządu to i odma będzie bardzo krucha i może niewytrzymać demontażu. Pozatym będziesz miał głowę wolną od zmartwień, że uszkodzisz ją przy wyjmowaniu.
Link do ezektora:
viewtopic.php?t=20349
Odma:
viewtopic.php?t=41907
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Odma raz jeszcze
Witam
Wlasnie mam za soba przeglad calej odmy, ezektora....
Dodatkowo polecam uwadze niebieski zawor znajdujacy sie na podcisnieniu (ktory nie do konca wiem jakie ma zadanie) obok ezektora, u mnie zrobil wrazenie sklejonego dopiero po bardzo mocnym zassaniu sie odkleil, a potem normalnie juz dzialal i koniecznie sprawdzic wyjscie z bloku na ktore wchodzi odma, ciezko w nie zajrzec i mozna pominac (na dole pod przepustnica ) czy jest drozne u mnie bylo kompletnie zabite, po wyczyszczeniu calosci i wymianie ezektora zaczal zupelnie inaczej pracowac w zakresie wolnych i srednich obrotow oczywiscie kartke teraz zasysa. Minimalne falowanie rowniez ustapilo, i sporadycznie wypadajacy zaplon na 5 cylindrze rowniez zaginal. Majac rozgrzebany tyl wyczyscilem rowniez przepustnice. Moj silnik to Aml 2.4 ale mysle ze wszystkie sa analogiczne:)
Pozdrawiam
Jarek
Wlasnie mam za soba przeglad calej odmy, ezektora....
Dodatkowo polecam uwadze niebieski zawor znajdujacy sie na podcisnieniu (ktory nie do konca wiem jakie ma zadanie) obok ezektora, u mnie zrobil wrazenie sklejonego dopiero po bardzo mocnym zassaniu sie odkleil, a potem normalnie juz dzialal i koniecznie sprawdzic wyjscie z bloku na ktore wchodzi odma, ciezko w nie zajrzec i mozna pominac (na dole pod przepustnica ) czy jest drozne u mnie bylo kompletnie zabite, po wyczyszczeniu calosci i wymianie ezektora zaczal zupelnie inaczej pracowac w zakresie wolnych i srednich obrotow oczywiscie kartke teraz zasysa. Minimalne falowanie rowniez ustapilo, i sporadycznie wypadajacy zaplon na 5 cylindrze rowniez zaginal. Majac rozgrzebany tyl wyczyscilem rowniez przepustnice. Moj silnik to Aml 2.4 ale mysle ze wszystkie sa analogiczne:)
Pozdrawiam
Jarek
Ja w swoim silniku wymieniłem przewody odmy na nowe ponieważ starych nie dało sie uratować, i tak powiem swoje 3 grosze jak zdejmiesz przewód odmy ten co idzie pod przepustnice tam masz taki metalowy krociec,sprawdź go czy tez nie jest tam zapchane bo ja np tam miałem dużo tego szlamu juz spieczonego wyciągałem z tamtąd cos jak szlakę, teraz wszystko chodzi elegancko
a zaworek ten duży ciśnieniowy najlepiej zalać benzyna ekstrakcyjna 2 moze 3 razy i wypluka sie z niego olej i bedzie chodził dobrze, w BDV elektora nie ma także nic tam więcej nie szukaj.
