Witam,
dokonałem dziś pomiaru kompresji w swoim silniku.
Mimo że pomiar wedle zasad należy robić na silniku tzw. ciepłym, dokonałem pomiaru również na zimnym.
Na zimnym wyszło na 3 cylindrze 8 bar, na pozostałych po 12.
Próba olejowa na zimnym, na wszystkich łącznie z tym słabym 16 bar.
Natomiast na ciepłym wszędzie po 12 barów.
Jak mam interpretować te wyniki? Domyślam się że próba olejowa pokazała że głowica, zwory, uszczelka jest OK.
Skłaniam się ku pęknięciu tłoka lub uszkodzeniu pierścieni lub przedwczesnemu zużyciu gładzi cylinrda. Ewentualnie zapieczeniu pierścieni.
Co o tym sądzicie? Olać to czy podjąć jakieś działania?
Przebieg niby orygialny ~240k.
[APR 2.8 193 KM] Interpretacja pomiaru kompresji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [APR 2.8 193 KM] Interpretacja pomiaru kompresji
Jak się nic niepokojącego nie dzieje to jeździć i się nie przejmować. Próba olejowa wskakuje na zużyte pierścienie, cylindry...
Zawsze możesz wlać ceramizer
, kompresja na pewno się wyrówna 
Ja niedługo przy wymienię świec też sprawdzę, przebieg 300kkm.
Zawsze możesz wlać ceramizer


Ja niedługo przy wymienię świec też sprawdzę, przebieg 300kkm.