[ A6 C5+Lpg] Elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
krisker, właśnie u mnie śmierdzi benzyna jak się zatrzymuję... nie ważne czy jadę na LPG czy Pb.. Wchodzi w grę tylko wymiana, czy ewentualnie się regeneruje to ustrojstwo ?
Cena na alledrogo jakieś 60 zł. widziałem...swoją drogą zabieram się długo już za dostanie do niego , myślałem że może jakaś rurka uszkodzona doprowadzająca , lub coś podobnego.
Cena na alledrogo jakieś 60 zł. widziałem...swoją drogą zabieram się długo już za dostanie do niego , myślałem że może jakaś rurka uszkodzona doprowadzająca , lub coś podobnego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Jeśli pytasz o filtr, to można zastosować z innego auta. Myślałem wstępnie o filtrze z matiza - koszt ok. 35zł za nówkę. Jak podmienię i zadziała, to dam znać (choć nie spieszy mi się aż tak bardzo). Audikowski filtr jest niestety nierozbieralny, więc wymiana wkładu nie wchodzi w rachubę, a cena nowego podchodzi pod 300zł.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jak powinien działać ten zawór zamowilem uzywke za 6zł przyszła otwarta wyjalem go z gumowej obudowy i dmucham to w obie strony działa. w moim ułamałem jeden kruciec i teraz ciagle cyka sobie i na postoju denerwuje.... moge go przelozyc z tego co mam juz rozebranego i swojego tez rozbiore i poskladam? czy moze jak dochodzi jakis impuls to go zamyka i wtedy zawor zaczyna pstrykać?
P.S
Znalazłem na VW forum
Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty).
Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego:
Warunki sprawdzania:
VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
Sprawdzanie działania:
VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].
Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
- pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]
(TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
teraz lapek w reke i do auta bo mnie wkurza to pstrykanie trzeba ta rurke podpiac jakos.
P.S
Znalazłem na VW forum

Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty).
Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego:
Warunki sprawdzania:
VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
Sprawdzanie działania:
VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].
Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
- pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]
(TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
teraz lapek w reke i do auta bo mnie wkurza to pstrykanie trzeba ta rurke podpiac jakos.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 13:28
- Lokalizacja: limanowa
a6 c5 2.8 ciężko pali
witam,panowie jestem nowy co wiarze sie z tym ze mam problem ze swoim audi a6 c5 2,8 193km 1997r jedna oska,nie znam oznaczenia silnika. problem polega na tym ze ciezko odpala ,na zimnym jest tragedia bo 10s i wiecej krrecenia,na cieplym troche lepiej ale nie zawsze wedlug mnie tak jak by nie dostawala paliwa,audi bylo u mechanika ktory posprawdzal czujniki swiece itd,ze wszystko ok.swiece przewody nowe. od czego zaczac,niestety nie mam komputera
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 13:28
- Lokalizacja: limanowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 cze 2014, 12:20
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
Killer71, Witam, odnosząc się do twojej wypowiedzi:
..no właśnie? Też jeżdżę z zaślepionymi wężykami... Póki co, pali na dotyk
które węzyki i jak zaślepić w których miejscach?
post:
-a6-c5-lpg-elektrozawor-odpowietrzajacy ... 559,15.htm
..no właśnie? Też jeżdżę z zaślepionymi wężykami... Póki co, pali na dotyk

które węzyki i jak zaślepić w których miejscach?
post:
-a6-c5-lpg-elektrozawor-odpowietrzajacy ... 559,15.htm
Panowie, tez mam problem z odpaleniem jak auto postoi w słońcu parę godzin. Próbowałem sprawdzić zaworek wg powyższej instrukcji ale u mnie w grupie 070 w każdym polu N/A, pytanie dlaczego? Wyjąłem zaworek, nie puszcza w żadną stronę, podłączyłem na ostro pod akumulator no i działa. Złożyłem całość, chwilę chodził i znów nie chodzi - pewnie się przycina. U mnie pomogło całkowite odłączenie tego zaworka - pytanie czy tak można chwilę jeździć?