Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2,8Q]Duże spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 wrz 2010, 22:57

fishmanr11 pisze:...zamiast oryginalnych prinsowych w wtrysków mam założone keihiny z czerwoną kropką...
Z tego co się orientuję, to keihiny są właśnie oryginalnymi prinsowymi wtryskiwaczami. Ta kropka powinna być w Twoim przypadku pomarańczowa.
fishmanr11 pisze:mam tak podłączoną instalkę gazu że pokazuje mi rzeczywiste spalanie gazu na fisie
Na prinsie się bardzo nie znam, ale o ile się znam, to takiej funkcji on nie ma, bo to wymagałoby ingerencji w ECU, lub co najmniej FIS. Po prostu masz źle wyregulowaną instalkę i ECU silnika wydłuża czasy wtrysku, co powoduje wskazywanie większego zużycia tak, że akurat pokrywa się ze zużyciem LPG. Trochę dziwne, że w czasie zmiany nawet Ci nie zatrzęsie silnikiem :?: Dobrze jest wtedy, kiedy zużycie na FIS nie zmienia się po zmianie paliwa - ECU ma o tym niejako "nie wiedzieć" ;-) . Z kolei zużycie LPG powinno być ok. 20% wyższe niż wskazanie na FIS (i noPb w analogicznych warunkach), bo taka jest różnica w energii uzyskiwanej ze spalania jednakowej objętości tych paliw.

Jak możesz, to wrzuć screen kanału nr 7 z VAG-a po dłuższej jeździe na LPG

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 wrz 2010, 23:01

fishmanr11 pisze:mam tak podłączoną instalkę gazu że pokazuje mi rzeczywiste spalanie gazu na fisie . sprawdziłem to tankując na full przeliczając przez liczbę km przejechanych i wychodzi za każdym razem idealnie tak jak na fisie na benzynie 10% mniej pali ale na fisie też pokazuje tyle co wyliczam manualnie. na kompie żadnych błędów . sondy nowe obie przepływomierz też . cisnienie w cylindrach sprawdzone (po 13.5) bierze mi 1-2l na 20000 km leje valvoline max life 5w40 . sprawdzone parametry na kompie i są wszystkie w normie. bylem u kilku speców od vaga i każdy mówił to samo że wszystko w porządku z autem musi być. Ale na trasie pali ładnie moim zdaniem 12 l to dobry wynik na taką konfigurację auta. problem jest kiedy wjeżdżam do miasta. Napinacze rozrządu od zmiennych faz też sprawdzałem sam bo mam kabel i parametry mam po 20 jak wcisne. na wolnych obrotach te parametry mam 1 i 1. i też ten jeden troszcze sie zmienia ale to minimalne wachnięcia. BTDC też mam stały około 13-14. czas wtrysku nie pamietam ale koleś mówił ze w porządku. ogólnie spalanie pokazuje tez litr na godzinę w kompie na vagu a znalazlem ze to też ładny wynik. może mam taka nogę poprostu :) a może ktoś coś widzi w tych parametrach które podałem
ÂŻaden fis nie pokazuje prawdziwego spalania gazu, jeśli taka sytuacja ma miejsce tzn. że instalacja jest źle wyregulowana, dawkowanie gazu nie jest poprawne.
Fis powinien pokazywać zawsze to samo, zarówno na benzynie jak i na gazie. Jeśli fis pokazuje inne średnie spalanie na gazie niż na benzynie tzn. że dawkowanie gazu jest złe.
Gazownik nie ma możliwości takiego sobie podłączenia instalki żeby na fisie pokazywało prawdziwe spalanie gazu, bez różnicy jaki jest to sterownik gazu, których na rynku jest od groma.
Zrób zrzut ekranu z vaga z korektami długimi i krótkimi.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 wrz 2010, 03:20

Możesz podać więcej info na temat tych logów w których grupach je wykonać ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 07 wrz 2010, 07:32

Ja mam w autko reduktor Scorpion ST i 6 x magic jet, auto pali różnie:
- zima - koła 225/50/17 - średnio z miesiąca 12,5l LPG
- lato - koła 235/45/17 - średnio z miesiąca 14 LPG
Dojazd 50km do krakowa w tym 5km w korkach.
Ostatnio trasa do Warszawy (350km) średnio 13.5l - średnio 140km/h

Przy tej pojemności i masy dużo zależy od trasy i od łącznika między fotelem a kierownicą.
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 wrz 2010, 08:10

fishmanr11 pisze:Możesz podać więcej info na temat tych logów w których grupach je wykonać ?
silnik, bloki pomiarowe, blok 0323, blok 033.
przed wyświetleniem tych danych nie kasuj czasem żadnych błędów o ile jakieś są.
zrób zrzut ekrany z tych danych w vagu i wklej do tematu.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 wrz 2010, 09:07

moje A6 z Profilu na oponkach 255,40/18 pali 16l LPG za pana nie moge zejść niżej :mrgreen: ale pod 20l też sie zdarza :mrgreen:

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 wrz 2010, 12:56

Obrazek

Obrazek

Coś mi to pokazuje mój kabelek chyba nie te wartości. Te bloki dziwnie wyglądają czy się mylę. W ogóle tam gdzie powinny być % jest wartość obrotów.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 wrz 2010, 21:07

Coś nie tak z tym vagiem. Chyba nie masz pełnej wersji.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 wrz 2010, 22:38

Sprawdzę te parametry u mojego mechanika on ma KTSa więc wartości będą ok . wrzucę parametry do tematu i wtedy ktoś może powie coś o moim przypadku. Póki co zamierzam zatankować benzynę i pojeździć na niej tydzień i wtedy będę coś wiedział dokładniej. zrobie diagnozę przed jazdą na benzynie i po jeździe na benzynie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 wrz 2010, 09:18

Te bloki pomiarowe mogą się różnić w zależności od wersji ECU. To, co jest w białych polach to wartości i jednostki prosto z ECU, więc jeśli nie zgadzają się z podpisem VAG-COMa, to trzeba szukać gdzieś indziej. Fassi, co miało być w tych blokach? Bo jeśli korekty, to np. u mnie są one bodajże w 8 bloku.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 15 wrz 2010, 21:31

lukas1977 rozwiazałeś już problem twojego wysokiego spalania??? Jeśli tak to napisz.

Mam podobny problem...-jeżdze tylko po mieście i przy spokojnej jezdzie pali mi 18l LPG :-? Czytałem wiele na forum o spalaniu i autko powinno palić mi o wiele mniej, próbuje ograniczyć to spalanie,ale niestety nie moge zejść niżej :cry: Od samego początku jak ją kupiłem pali mi tak dużo.. wymieniłem wszystkie filtry, gazownik zmniejszył mi nawet nie co dawke gazu i ciągle to samo... Czytałem coś o ezektorze, może to on ma wine? Trzeba go wymienić czy można przemyć go od środka?

Prosze was o pomoc, bo już nie wiem co mam zrobić ;/
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 wrz 2010, 22:29

A daj tam spokój . Auto moim zdaniem z takim silnikiem przy quattro musi spalić te 18 a jak postoisz w korku non stop po 30 minut to wiadomo ze w powietrze poleci kupa gazu . Ja się nie dziwie ze mi 25 pali w miescie jak stoje non stop a w tym samym miescie w woniejsze dni pojezdzę i mam 17 spalanie. Miałem Audi 80 1.9 TDI i palił mi 6 na trasie każy krzyczał ze 5.5 ale mi róznica a w miescie wdupcał 10 i to logiczne . jezdzisz na 1 i 2 biegu a nie na 5 srednia prędkość o połowę niższa czyli z 11 na trasie robi ci się 22 w miescie . nie wiem mozecie na mnie krzyczeć ale to logika i fizyka . opory powietrza na 5 biegu są ale za to więcej zużyjesz na ruszenie auta z miejsca bo to kawał masy jest . jak moze spalić tylko 5 litrów wiecej gazu jak ma 100 razy wiecej ruszen i to na 1 biegu do tego jeszcze uzywanie hamulca i przyspieszanie za innymi autami,
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 wrz 2010, 22:48

krisker pisze:Te bloki pomiarowe mogą się różnić w zależności od wersji ECU. To, co jest w białych polach to wartości i jednostki prosto z ECU, więc jeśli nie zgadzają się z podpisem VAG-COMa, to trzeba szukać gdzieś indziej. Fassi, co miało być w tych blokach? Bo jeśli korekty, to np. u mnie są one bodajże w 8 bloku.
To mialy byc korekty, ale wartosci powtarzaja sie w roznych blokach.
Od 0 - 10 sa ogolne bloki. Bloki od 30 - chyba 50 dotycza sond lambda i katalizatorow wiec jest tam o wiele wiecej parametrow jak opornosci, temp. sond, testy sond itp. sa bardziej szczegolowe.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 16 wrz 2010, 11:37

17 gazu w korkach to rzeczywiście normalne spalanie. Mi minimalnie udalo sie zejsc w miescie do 14 litrów, ale u nas nie ma prawie żadnych korków.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 16 wrz 2010, 13:17

Gdyby palił mi tyle w korkach to bym się w ogóle nie dziwił, ale w moim małym nadmorskim miasteczku nie ma w ogóle korków. Codziennie pokonuje do pracy trase tam i spowrotem razem 15 km, pojeżdze troszke po mieście i wychodzi mi ok. 18l Wczoraj wieczorem znów sprawdziłem i wyszło 17.6 Według mnie pali za dużo :-/

Co powinienem sprawdzić i co może mieć wpływ na wysokie spalanie?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga