Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ACK 2.8 193 KM] Czy pompka nie powinna przepompować paliwa

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ ACK 2.8 193 KM] Czy pompka nie powinna przepompować paliwa

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 10:19

Pytanie jak w temacie czy ktoś może sprawdził dokładnie czy pompka nie powinna dobić ciśnienia paliwa podczas odpalania po długim postoju w naszych silnikach. Czy aby czasami przekaźnik rano nie powinien się włączyć na chwile. U mnie się nie włącza ale mam problemy z odpaleniem za pierwszym razem . nie jest jakas wielka tragedia ale za pierwszym kręceniem po postoju dłuższym nie chce zakręcić za to za drugim kręceniem odpala. Brakuje mu zdecydowanie ciśnienia rano i pod obicążeniem rozrusznika pompka nie może wytworzyć go odpowiednią ilość. Po odpuszczeniu kluczyka po pierwszym kręceniu słyszę jak pompka dobija cisnienie juz nie kręcąc rozrusznikiem. <szok> ???? <szok> . Czy to może przekaźnik ze starosci nie reaguje jak powinien rano? Czy jest ktoś na tyle kumaty żęby to sprawdzić rano miernikiem lub jakoś jeszcze inaczej. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy bo wiem że wiele osob ma problem z odpalaniem rano i ma to tak czy siak związek z poziomem paliwa w baku u jednych mniej u drugich bardziej. Wiecej paliwa szybsze dobicie cisnienia mniej wolniejsze to też jest fakt. Moim zdaniem ogladając przekaźnik 372 czyli pompki paliwa stwierdzam że on powinien mieć dwa tryby pracy . Ciągły i czasowy ( dobijanie ) Proszę o pomoc w rozwiązaniu definitywnym tego problemu. Być możę jest to wielki problem A6 c5 ze większość naszych NIuń po prostu ma zepsuty ten przekaźnik ze względu na starość. Do tego dodam że w serwisie pan stwierdził że "raczej powinien się załączyć rano na chwile przekaźnik i pompka, przecież żeby nie wiem co to tam nie ma ciśnienia i pierwszy obrót bedzie lać wtrysk" w serwisie AUDI VW oczywiscie

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 05 lis 2011, 10:30

U mnie pali zawsze za pierwszym. Powiem tylko że jeżeli mam rezerwę to muszę chwilę dłużej zakręcić rozrusznikiem jakieś 0.5 sekundy i jest elegancko. Hymm może pompa Ci siada... Niech się inni wypowiedzą. Dodam że u mnie żadnej pracy pompy nigdy nie słychać a specjalnie się przysłuchiwałem. Np. jak miałem lagunę to tam zawsze było ją słychać przed odpaleniem auta.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 10:40

Tu jest problem :) pompkę kupilem nową VDO kosztowała oczywiście 100 mln zł i nie poprawiła nic a nic . Nie wiem nie mam pojęcia dlaczego pali no nie ładnie nie łądnie pali . Wymieniłem wtryski benzynowe na nowe , regulator cisnienia nowy , cewka , świece , filtry PB i AIR , nie wiem wszystko jest nowe :) naprawde wszystko . Tylko przekaźnik stary. Może nie trzyma ciśnienia rano pompka i trzeba by bylo cos uszczelnić ?


No i kolega nie ma LPG może to jest moja przyczyna ? rozjechane mapy ale jak ostatnio patrzylem to mialem korekty -7% i coś tam trochę zmniejszyłem wiec powinno nie być aż tak źle

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 05 lis 2011, 11:16

Może i masz dobry trop z tym przekaźnikiem. Hymm no fakt ja nie mam LPG. Ale skoro później pali Ci normalnie to znaczy że kwestia kabli i świec odpada. A odpalasz na benzynie ? może coś z mapami się namieszało...
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 11:26

Tak tak odpalam na benzynie mam sekwencję . Zawsze pali na benie po zgaszeniu i do 30 stopni cieczy w chlodnicy pracuje na niej a pozniej przełącza sie na LPG. No ciekawi mnie ten przekaźnik. Kurde nie mam dostępu do auta teraz bo wyjechalem ale mysle ze jakbym tak rozebral przekaźnik i przepompowal paliwko przed odpaleniem rano i jakby tak zagadał szybko to oznaczalo by ze jest cos z cofaniem paliwa lub tym przekaznikiem ze powinien sie załaczyć. LPG mialem ustawione na +10% korekt i na prawie 0% i na -7% i za każdym razem tak samo palił wiec raczej to wina czegoś innego . A może zastosować zaworek zwrotny ale na wężu pod pokrywą pompy w baku na wężu gumowym zaraz przed wyjściem z pompki . Wtedy paliwo stało by w całym wężu . nie mam pojęcia . nie podoba misie to palenie . Pali jak szrot jedzie znakomicie po odpaleniu cały czas będzie palił pięknie tylko po postoju długim jest problem.

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 05 lis 2011, 11:55

Ja miałem problem z odpalaniem rano po dłuższym postoju. Przyczyna była już opisywana i u mnie się sprawdziła. Sprawdź zaworek EVPA (chyba N80) jeżeli będzie otwarty cały czas to będzie zasysał powietrze ze zbiornika i robił w nim podciśnienie, a co za tym idzie wyciągał paliwo z przewodów paliwowych. Zaślep go na próbę i pojeździj trochę. Poza tym rano jak odpalisz nie dławi się przy próbie ruszania??

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 12:10

Tu też jest klops. Kupiłem nowy zaworek N80 w serwisie audi gdyż czytałem o jego właściwościach na odpalanie kiedy jest uszkodzony a mój wydawał się sprawny a ja go wymieniłem bo pomyślałem że może akurat. Jednak nic z tego. Odłączałem go też i jeździłem bez niego jakiś czas i też nic.... Ręce opadają . w kompie zero błedów parametry idealne. Sprawdziłem

Stuczekjan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia

Post autor: Stuczekjan » 05 lis 2011, 13:21

Ja miałem podobny problem w mojej C4 z silnikiem 2.6.Wymieniałem pompy zaworki i nic.Na poczatku zapalał za 2 razem później coraz później doszło do momentu że i z 5 razy musiałem rano kręcić.Wymieniane były wtryski i nic.Odwiedziłem kilku mechaników i żaden nie był w stanie pomóc.W końcu któryś sprawdził stopień sprężania na tłokach i okazało się że na 3 było skandalicznie niskie ciśnienie i gdy był zimny silnik miał problem z ciśnieniem co powodowało brak odpowiednich warunków przy "detonacji".Co się okazało pierwszy mechanik który mi wymieniał pompę paliwa defecto spaloną spowodował "strzał" przy uruchamianiu i poszły zawory.
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 13:30

I tutaj też już grzebałem. Oddałem auto do sprawdzenia komprechy jakiś miesiąc temu mialem 13,5 na każdym cylindrze książkowo ma być 14 wiec silnik w kondycji super. Proszę o dalsze sugestie być może jeszcze coś przeoczyłem.

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 05 lis 2011, 16:38

Witam!Problem jakby żywcem przeniesiony ode mnie!Po wymianie pompki która nie trzymała ciśnienia 4 Bar i kiedy w ogóle nie mogłem odpalić fury zaczął się problem z odpalaniem po nocy za pierwszym razem tylko zawsze za drugim.Mechanik wyeliminował:wtryski,regulator ciśnienia,przekaźnik pompy,przewody podciśnienia,ten zawór N80,stwierdził,że się nie zapowietrza.Już był tak zdesperowany,że się mnie pytał o sugestie. <szok> Chyba z 4 razy fura była u niego w warsztacie.A,że problem pojawił się po wymianie rozrządu jeszcze raz na moją prośbę sprawdził ustawienie rozrządu.I nic .W końcu stwierdził,że był zatkany jakiś zawór zwrotny za pompą paliwa ,rzekomo przez nigdy niewymieniany filtr paliwa co powodowało po dłuższym postoju cofanie się paliwa z pomki i po oczyszczeniu/kupnie nowych membran problem zniknął! <okok> Co prawda mam takie wrażenie,że o jakiś ułamek sekundy mi gorzej pali jak stan baku osiąga rezerwę i dlatego profilaktycznie cały czas mam ok.1/2 baku.Ale pali za każdym razem od pierwszego strzału od tamtej pory. <lol> Co prawda później ktoś na forum mi napisał,że tam nie ma żadnego zaworka zwrotnego za pompą gdyż sama pompa go posiada. <szok> I przez to lekko skołowaciałem.Tylko dlaczego ten MECH miałby mi bzdury opowiadać?Dużej kasy za naprawę nie zapłaciłem!

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 lis 2011, 17:23

fishmanr11,
Aby wyeliminować że to lpg miesza w korektach odłącz akumulator na godzinę (wyzerują się korekty paliwowe) i wtedy zobaczysz czy będzie poprawa. Warto jeszcze sprawdzić jaką temperaturę wskazuje w vagu czujnik temp ecu po dłuższym postoju.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 17:34

Aku odłączany . nawet jeździłem na benie tydzien , do tego czujniki w vag wskazują idelanie . sprawdzane przy odpalaniu. temperatura rosnie liniowo .

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 05 lis 2011, 18:45

Ja miałem podobny problem,u mnie wina leżała po stronie Lpg.Reduktor puszczał gaz mieszanka za bogata i cięzko zapalał.Czyszczenie reduktorow u mnie sa dwa rozwiązało problem.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lis 2011, 18:46

Nosz kurde . 3 tygodnie temu były czyszczone to też nie to. Chyba ze wtryski ale z tego co pamiętam to jeszcze przed założeniem LPG ciężkawo odpalał :/

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 05 lis 2011, 18:54

Zakręc gaz jezdzij cały dzien na Pb,się wyjaśni,wtrysk gazu tez moze przepuszczać.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 22:07 przez krzys19600, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja