Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Czujnik halla g163 Blad

Silniki benzynowe
DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

[AGA 2.4 165 KM] Czujnik halla g163 Blad

Post autor: DAMIANQUATTRO » 14 gru 2014, 16:45

Witam.Tydzień temu kupiłem Audi a6.Autko ciężko odpalało i bardzo nierówno chodziło na wolnych obrotach,wydaje mi się również ze jest mułowate.Po sprawdzeniu błędów na vagu
ukazały się takie błędy:
17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
P1392 - 35-00 - -
17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
Na początek proszę o pomoc w diagnozie błędu 17800.Podmieniłem już czujniki g40 z g163
i błąd dalej jest wiec wydaje mi się ze to wyklucza usterkę samego czujnika.
Sprzedający mówił ze wymieniał niedawno rozrząd.Jest to możliwe że zle został złożony? Jeśli tak to jak można sprawdzić jego ustawienie bez rozbierania.
Jakie mogą być inne przyczyny tego błędu?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

[ Dodano: 2014-12-14, 16:45 ]
Błędu 17967 już nie ma,a co do tego 17800.Sprawdziłem już przewody idące od czujnika do ecu i wszystko jest ok wiec z tego co się orientuje został do sprawdzenia jeszcze rozrząd oraz sterownik silnika.Jutro chce poszukać sterownika na podmianę.
Jak znajdzie się sterownik to trzeba go jakoś adaptować z autem?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 17:10

sprawdź vagiem blok 90 i 93

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 14 gru 2014, 17:52

A jakie wartości powinny być na tych 2 blokach

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 17:56

W 93 powinny być identyczne w zakresie -4 - +5 Im bliżej zera, tym lepiej.

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 14 gru 2014, 19:51

Zrobiłem pomiar na ciepłym i zimnym silniku. 1 zdjęcie to ciepły a 2 zimny

[ Dodano: 2014-12-14, 19:51 ]
I co jest coś nie tak z rozrządem?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 20:03

Musi być coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu, bo w takiej konfiguracji najprawdopodobniej czapy już by poleciały w kosmos.

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 14 gru 2014, 20:39

Ale zamienialem juz czujniki miejscami i vag pokazuje caly czas ten g163 wiec wydaje mi sie ze to wyklucza sam czujnik.Moze to jednak ECU jest uwalone

[ Dodano: 2014-12-14, 20:39 ]
Jutro zrobie logi dynamiczne,moze sie z nich wiecej dowiemy

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 gru 2014, 21:14

ECU, albo wiązka po drodze.

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 15 gru 2014, 17:23

Wiązkę sprawdzałem multimetrem,takim sposobem ze ustawiłem multimetr na brzęczyk i wpinałem się w kostkę od czujnik i kostkę przy ECU.wszystkie przewody przewodziły prąd wiec to tez nie to.
Zrobiłem logi,może z nich coś wywnioskujecie
http://vaglog.pl/log_196842.html

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 gru 2014, 17:32

Oba czujniki chyba masz walnięte, bo oba pokazują bzdury, bo to raczej nie jest możliwe, żeby silnik działał poprawnie przy rozjeździe 30 stopni. Jedyne co widać, to, że fazatory pracują poprawnie.

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 15 gru 2014, 17:46

Ale chyba jak 2 byłyby walnięte to miał bym 2 błędy związane z nimi czy nie?
Jutro skocze poszukać ECU,tak z ciekawości sprawdzę czy to aby one nie jest przyczyna moich problemów,tylko powiedzcie jak się adaptuje ECU.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 17 gru 2014, 22:46

U mnie też dziś sprawdziłem błędy no i właśnie 17800 (G163)
na włączonym silniku nie mogłem skasować na wyłączonym skasowałem ale znowu wskoczył, ale gdy na VAG-u podniosłem obroty na jałowym teraz jest OK. Do tego jeszcze błędy
z [17] 00849
z silnika 16891
co to za błędy i czym spowodowane???

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 gru 2014, 22:53

00849 - S-Contact at Ignition/Starter Switch (D): Unknown Switch Condition

Possible Causes
Terminal 15 OK, but Terminal S not OK
Fuse(s) faulty
Wiring/Connector(s) from/to Ignition/Starter Switch (D) faulty
Ignition/Starter Switch (D) faulty

Possible Solutions
Check Terminal S
Check Fuse(s)
Check/Repair Wiring/Connector(s) from/to Ignition/Starter Switch (D)
Check/Replace Ignition/Starter Switch (D)


16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes
Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Vacuum Leak

Possible Solutions
Check Throttle Valve Control Module (J338)
Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Check Intake System for Leaks

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 17 gru 2014, 22:59

Dzięki to czytałem już :>
A od czego zacząć jak błędy będą się powtarzać na razie skasowane jutro zobaczę czy powróciły.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 gru 2014, 23:05

Skoro podniosłeś obroty na jałowym, a wyrzuciło błąd "Idle Control System RPM: Higher than Expected" to chyba wiadomo od czego zacząć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja