Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Czujnik halla g163 Blad

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 17 gru 2014, 23:10

ale ten błąd był przed podnoszeniem
podniosłem z 840rmp na 860rmp

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 gru 2014, 23:28

Wg. rozpiski którą robił kiedyś kolega xoslox wymaga wartość biegu jałowego to 740-860 rpm. Wystarczy, że auto raz "zafaluje" na obrotach i błąd złapie <mysli>

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 17 gru 2014, 23:35

zafalowanie na obrotach jest możliwe z LPG bo gdy przełącza w sekwencji to jest zauważalne na obrotach bynajmniej u mnie a tym bardziej że mój parownik już wymaga regeneracji bo przy dodaniu gazu w podłogę przy wyprzedzaniu przy 4500rmp potrafi przełączyć na Pb.
A ty Gosia jaki masz gaz ???
Czy u ciebie też tak bywa???

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 gru 2014, 23:44

zediii pisze:mój parownik już wymaga regeneracji bo przy dodaniu gazu w podłogę przy wyprzedzaniu przy 4500rmp potrafi przełączyć na Pb.
Może masz za słabą instalację do silnika i musi podpierać się PB - przełączanie benzyna-gaz w zależności od obrotów ustawia się w programie od gazu
zediii pisze:A ty Gosia jaki masz gaz ??
STAG 300-8 ISA2, HANA GREEN H 2001, 2xAC R01
Czy u ciebie też tak bywa???
Nie. U mnie od początku do końca chodzi na gazie. Jak były problemy z regulacją to gazownik ustawił, aby przy 6000rpm przełączało na benzynę, obecnie już chodzi cały czas na gazie. Po przełączeniu na gaz też nie faluje mi na obrotach (ze 3 razy się tylko zdarzyło, że zawachlowało)- łanie, równo trzyma 740 rpm na VAG-u i na zegarach też nie widać falowania ( ja się chwilowo męczę z nierówną pracą i korektami na benzynie <uoee> )

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 17 gru 2014, 23:55

Gaz mam z 2006r. NECAM zakładany w Germany i mój parownik ma prawo już się zachowywać jak się zachowuje a tym bardziej, że nie było nic robione bo mam książkę serwisową w 2013 wymienione 2 wtryski wcześniej co rok przegląd. Muszę do niego dołożyć z 500zł <uoee> , a instalacja (komputer) dedykowany do silnika 2,8 AMX co do falowania też jest do korekty programowej bo w lato na jałowym nawet jak sprężarka AC wchodzi to też zafaluje.

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 30 gru 2014, 19:00

Podmieniłem już komputer i to też on nie jest przyczyną błędu.Wiec co zostaje sprawdzenie rozrządu? Czy może coś jeszcze?

[ Dodano: 2014-12-20, 16:13 ]
Może mi ktoś powiedzieć jakie powinno być napięcie na poszczególnych pinach w kostce od tego czujnika g163?

[ Dodano: 2014-12-20, 20:39 ]
Sprawdziłem dzisiaj błędy i doszły 2 nowe

17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
P1392 - 35-00 - -
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -

Mogą być one spowodowane błędem czujnika lub błąd czujnika spowodowany przez te 2?

[ Dodano: 2014-12-27, 15:43 ]
Chłopaki pomozcie cos.Caly czas mam blad czujnika i sondy.Moze to przez sonde on tak zle chodzi.
Ktorej sondy tyczy sie ten bład ?
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent

[ Dodano: 2014-12-30, 19:00 ]
Ludzi pomóżcie bo mi już ręce opadają z tym autem.
Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz przewody i miernik pokazuje zwarcie pomiędzy przewodem biało-szarym od czujnika halla oraz jakimś fioletowo-żółtym ale nie wiem od czego on jest.Rozprułem cala instalacje od czujnik do ecu i wszystkie przewody cale.
Mógł by ktoś sprawdzić czy w tej mniejszej kostce przy ecu ma u siebie zwarcie pomiędzy tymi dwoma przewodami wymienionymi wyżej.Z góry dziękuje.
Bo jak tak nie powinno być to zostaje mi pruć cala instalacje i szukać zwarcia.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 gru 2014, 20:24

według schematów:

- fioletowo-żółty - łączy pin 3 przepustnicy z pinem 69 ;) ECU
- biało-szary - to pin 3 ale czujnika Halla G40? i jest to masa


Czyli podejrzewam że jest możliwe że mają one zwarcie w pewnym położeniu przepustnicy ( pin 7 przepustnicy ma połączenie z przewodem biało-szarym ) - spróbuj zobaczyć czy nie zmienia się opór między nimi przy ruszaniu przepustnicą , no bo mamy tam potencjometry i po nich komputer rozpoznaje jej położenie

DAMIANQUATTRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:57
Lokalizacja: Lubań

Post autor: DAMIANQUATTRO » 18 sty 2015, 13:56

Jednak tak powinno być ponieważ po wciśnięciu pedału gazu zwarcie znika.Po nowym roku lecę do mechanika na ustawienie rozrządu,jak to nie pomoże to się poddaje.

[ Dodano: 2015-01-03, 17:31 ]
Umówiłem się już na ustawienie rozrządu na środę ale dziś sprawdziłem jeszcze jak są ustawione te motylki na kołach rozrządu i tak na oko to niby są równo ustawione. A jest to możliwe, że przy przestawieniu o jeden ząbek będą takie rozjazdy na blokach 90 i 93 jak ja mam ?

[ Dodano: 2015-01-18, 13:56 ]
Chłopaki normalnie porażka rozrząd niby ustawiony, czujnik wymieniony a błąd dalej jest. Zdziwiło mnie to, że po odpięciu obu czujników dalej mam wskazania na bloku 93, to normalne ?

Brada
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 maja 2014, 23:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Brada » 16 mar 2019, 20:57

Kolego naprawiłeś ten błąd? Mam też tego typu problem i szukam odpowiedzi.

[ Dodano: 2019-03-16, 20:57 ]
U mnie uwalone było ECU po wymianie błąd zniknął.
Audi to jest auto w którym czuję się najlepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja