Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4 ALF] Co to jest??

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 2.4 ALF] Co to jest??

Post autor: maciek.bielsko » 16 mar 2014, 09:29

Witam

Nie wiem jak to nazwać :) Problem mój polega na tym, że silnik zawsze kiedy jest zimny, po odpaleniu go chodzi na większych obrotach ok. 1100ob przez ok 2min. ALE! po 30 sec załącza się coś dodatkowego co daje dodatkowe obciążenie (zjawisko można porównać do załączania sprężarki klimatyzacji) widać to przede wszystkim po obrotach, że na ułamek sec wskazówka spadnie i po odgłosie wydawanym też to można zauważyć. Co to może być i czy można to wyłączyć i w razie czego jak? :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 mar 2014, 10:04

Po samym opisie ciężko cokolwiek powiedzieć - jeżeli po starcie nic nie włączasz to nic samo się już nie załącza (to samo masz jak zapalisz silnik przy wyłączonym nawiewie). Mnie się wydaje, że auto po prostu przechodzi z ssania na normalną pracę i u mnie robi to także w odczuwalny sposób, który można porównać z obciążeniem.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 16 mar 2014, 10:11

maciek.bielsko, myslę ze to pompa SAI

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 mar 2014, 10:36

to można sprawdzić czy to pompa wtórnego powietrza. Otwórz maskę, zapal silnik i słuchaj czy jak się załączy to wtedy spadają Ci obroty i masz to obciążenie o którym piszesz.

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 16 mar 2014, 11:25

nie wiem czy to pompa SAI, ale sprawdzę. Tak wiem, że na początku chodzi na ssaniu stąd te większe obroty, autko zawsze odpalam na wyłączonym nawiewie i nigdy nic nie załączam zaraz po odpaleniu, a motyw jest taki jak napisałem wcześniej, samoczynnie "na zimnym silniku" załącza się coś co daje obciążenie silnika i zanika to wszystko jak wyłączy się ssanie i silnik spada do swoich optymalnych obrotów. Ale interesuje mnie co to jest i w jakim celu się włącza..

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 mar 2014, 12:01

no to może wskazywać faktycznie na pompę, która ma dogrzać katy aby ssanie było krótsze. W cieplejsze dni też to odczuwałeś ?

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 16 mar 2014, 12:52

st.john, szczerze nie kojarzę, z reszta auto stoi w garażu więc temp nie gra tu roli :) a da się to jakoś wyłączyć z racji tego, że nie mam katów, bo są wycięte i zastąpione strumienicami.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 mar 2014, 14:12

Możesz wypiąć wtyczkę od "odkurzacza".

W VAGu też da radę w Output Test załączyć odkurzacz - wtedy byś sprawdził czy to aby na pewno ten dźwięk :P

Trochę masz tu o SAI: viewtopic.php?t=55194

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 16 mar 2014, 14:29

xoslox, która to wtyczka?? i czy orientujesz się jak w Vagu to odłączyć?? bo lepsza ta opcja od odłączenia wtyczki :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 mar 2014, 16:31

W VAGu tego nie wyłączysz, możesz sprawdzić... Odłącz wtyczkę. Gdzie jest nie powiem bo nie odłączałem ale idź po kablu od pompy to trafisz do sedna ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja