[ ACK 2.8 193 KM] Ciągły problem z nie paleniem na któryś cy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
[ ACK 2.8 193 KM] Ciągły problem z nie paleniem na któryś cy
Witam odkąd kupiłem auto miałem problemy z zapłonem, wymieniłem cewke ale okazało się, ze do wymiany były kable bo topiły się i miały przebicia,wymieniłem na boscha a razem z nimi świece i po 3 miesiącach znów to samo auto zaczęło przerywać i nie pracowało na któryś cylinder okazało się, że cewka firmy era ma przebicia więc oddałem do reklamacji i włożyłem oryginalną, było ok aż do przed wczoraj podczas mocniejszego przyspieszania poczułem,że nie chodzi na któryś cylinder ale problem od razu znikł i znów było ok i dzisiaj gdy zredukowałem do 2 biegu wjeżdżając pod garaż auto cały czas się trzęsło ewidentnie nie palił któryś cylinder przegazowałem do 4tys i problem znikł auto znów chodziło równo. Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego cały czas pojawiają się problemy z zapłonem? może dostaje za dużo prądu? Prosze o pomoc
Przyjrzałbym się samemu mocowaniu cewki. Może coś nie masuje, może wtyczka sterująca coś nie styka, zaśniedziała, uszkodziły się w niej kable.
Kumpel w Omedze B 2.5 V6 ma dokładnie ten sam problem. Dokąd w silniku pracowała fabryczna - było OK. 4 lata temu pękła odma w trasie i zafajdało cały silnik w oleju. Po umyciu szlag trafił cewkę (choć była osłonięta). Na zamiennikach w ogóle nie chce pracować - praktycnzie zawsze któryś cylinder nie pali. Ori BOSCH`a wytrzymuje 1,5 roku. Wiosną 2011 założył kolejną nowiutką BOSCH`a, przyszła tegoroczna jesienna - rano już nie idzie odpalić auta, telepie silnik chodzi na 3-5 cyl. Po rozgrzaniu zaczyna pracować normalnie. Kable nowe NGK, świece nowe NGK, w nocy oglądane wszystko, mierzone, zero przeskoku iskry. Widocznie coś w cewkach sie niedobrego dzieje że tak szybko siadają...
Kumpel w Omedze B 2.5 V6 ma dokładnie ten sam problem. Dokąd w silniku pracowała fabryczna - było OK. 4 lata temu pękła odma w trasie i zafajdało cały silnik w oleju. Po umyciu szlag trafił cewkę (choć była osłonięta). Na zamiennikach w ogóle nie chce pracować - praktycnzie zawsze któryś cylinder nie pali. Ori BOSCH`a wytrzymuje 1,5 roku. Wiosną 2011 założył kolejną nowiutką BOSCH`a, przyszła tegoroczna jesienna - rano już nie idzie odpalić auta, telepie silnik chodzi na 3-5 cyl. Po rozgrzaniu zaczyna pracować normalnie. Kable nowe NGK, świece nowe NGK, w nocy oglądane wszystko, mierzone, zero przeskoku iskry. Widocznie coś w cewkach sie niedobrego dzieje że tak szybko siadają...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
Ja mam w swoim ACK założone świece NGK PFR5G-11 Laser Platinum
Przejechane na nich 12tys km i nie ma żadnych zastrzeżeń a założone używki miałem od brata S4 B5
Ja miałem iny przypadek w swoim ACK odpaliłem i nagle zaczął silnik pracować jakby na 3 cylindrach i zgasł. ÂŻadnych błędów na VAG-u nie było ani nic. Wykręciłem świece wszystkie mokre były czyli nie ma iskry. Więc co moduł zapłonu wykręcam. Od spodu jest zalany taki jak by żelem by nie dostała się wilgoć. Docisnąłem palcem kable co idą w ten żel i było słychać takie "cyk" poszedłem spróbować czy odpali i odpalił silnik winą było brak styku na kostkach idących do elektroniki modułu zapłonu pod tym właśnie żelem. Musiałem go wygrzebać całkowicie z modułu i wyciągnąć kostki i oczyścić styki moduł działa normalnie puki co.
Przejechane na nich 12tys km i nie ma żadnych zastrzeżeń a założone używki miałem od brata S4 B5
Ja miałem iny przypadek w swoim ACK odpaliłem i nagle zaczął silnik pracować jakby na 3 cylindrach i zgasł. ÂŻadnych błędów na VAG-u nie było ani nic. Wykręciłem świece wszystkie mokre były czyli nie ma iskry. Więc co moduł zapłonu wykręcam. Od spodu jest zalany taki jak by żelem by nie dostała się wilgoć. Docisnąłem palcem kable co idą w ten żel i było słychać takie "cyk" poszedłem spróbować czy odpali i odpalił silnik winą było brak styku na kostkach idących do elektroniki modułu zapłonu pod tym właśnie żelem. Musiałem go wygrzebać całkowicie z modułu i wyciągnąć kostki i oczyścić styki moduł działa normalnie puki co.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
No więc tak świec jeszcze nie przełożyłem ale jadąc dzisiaj do pracy i z pracy wszystko było ok no ale świece i tak przełoże na ngk trzeba będzie pojezdzić więcej do następnego piątku i sprawdzić jak się sprawuje
W przyszły piątek wyjeżdżam do zakopanego więc nie chciał bym aby w połowie trasy auto przestało palić na któryś cylinder i później go holować
A apropo tego modułu to gdzie go znajdę bo sprawdzić nie zaszkodzi 



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
Dziś w końcu wymieniłem świece, po zdjęciu kabli i odkręceniu świec z jednej strony były zalane całe olejem więc czeka mnie wymiana uszczelek pokrywy
dodatkowo chyba znalazłem dlaczego auto przerywało jedne z świec miała uszczerbek a dokładniej głowica czyli ten kamień wydawał mi się znacznie dłuższy niż pozostałe okazało się,że ta biała otoczka głowicy odłamała się była tylko połowa z jednej strony myślę,że to było powodem przerywania
świece wymienione na ngk używane ale mam zamiar w lutym zakładać lpg więc napewno tam założą nowe świece 


