Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] Cewka zapłonowa pada co pół roku

Silniki benzynowe
Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 28 lut 2016, 19:55

pearl1985 pisze:No więc ja dorzucę swoje trzy grosze jeśli chodzi o cewkę zapłonową.
Przeczytałem tą całą długą wypowiedź i wiecie co? ...sorki, ale nie mogłem się powstrzymać.
Tyle tekstu, a tak mały przekaz... ale skomentuję tylko jedno:
pearl1985 pisze:(...) dało się odczuć że na 4,5 biegu ok 1200-1500 obrotów przy przyspieszaniu do deski (...)
wbijam czwarty bieg przy ok 40km/h i do deski. (...)
Auto od samego dołu zaczęło tak dobrze jechać, że dopiero teraz sobie zdałem sprawę, że między 50-70 mogę czwórki używać bo dla mnie to jest wystarczające. (...)

Wydałem ok 2500zł na sam silnik(...)
A czy próbowałeś już ruszyć z piątego biegu?
Depcz tak dalej przy niskich obrotach i małym przełożeniu, a szybko doczekasz się wymiany panewek i szlifu wału korbowego - wtedy wydasz jeszcze więcej.

PS.
Instalacja Prins-a wcale nie jest wyjątkowa - wszystkie korzystają z całego oprzyrządowania silnika. A poprawnie mówiąc, silnikiem steruje przez cały czas (jak sama nazwa wskazuje) sterownik silnika. Natomiast sterownik LPG, poprzez "polecenia od Ecu" steruje WTRYSKIWACZAMI gazowymi.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lut 2016, 20:43

Apophis pisze:Jedno tylko sprostuje-LPG wymaga własnie bardzo dobrej iskry-tam gdzie na PB nie czuc niedomagań układu zapłonowego to na LPG juz może byc czuć. Stad sie stosuje świece jednoelektrodowe dlatego żeby iskra była po prostu mocniejsza.

Wiam,czytałem ten temat ale ta kwestia nie pozostaje sporna-mocna iskra do gazu jest potrzebna.
No właśnie kupiłem jednoelektrodowe świece dla testu , zobaczymy <okok> na razie zrobiłem na ori 34 tyś km i już czas na zmianę. Wrzucę razem z cewkami pojedyńczymi ;)

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 28 lut 2016, 21:09

Moreno pisze:A czy próbowałeś już ruszyć z piątego biegu?
Depcz tak dalej przy niskich obrotach i małym przełożeniu, a szybko doczekasz się wymiany panewek i szlifu wału korbowego - wtedy wydasz jeszcze więcej.
Nie wiem, czy chciał mi Pan dogryźć czy nie, ale akurat o tym wiem. To co napisałem o niskich prędkościach i teście to tylko tyle, że właśnie tak w moim przypadku wyszły niedomagania cewki.
Apophis pisze:Jedno tylko sprostuje-LPG wymaga własnie bardzo dobrej iskry-tam gdzie na PB nie czuc niedomagań układu zapłonowego to na LPG juz może byc czuć. Stad sie stosuje świece jednoelektrodowe dlatego żeby iskra była po prostu mocniejsza.

Wiam,czytałem ten temat ale ta kwestia nie pozostaje sporna-mocna iskra do gazu jest potrzebna.
Dziękuję za sprostowanie. Jedyne co mogę dodać, to że mój przypadek pokazał, że można było wyciągnąć wręcz odwrotne wnioski tzn. u mnie na PB chodził gorzej niż na LPG na rozgrzanym silniku. Po wymianie cewek był całkowity zwrot o 180 stopni i auto śmiga już teraz tak samo na PB jak i LPG.
Moreno pisze:Instalacja Prins-a wcale nie jest wyjątkowa - wszystkie korzystają z całego oprzyrządowania silnika. A poprawnie mówiąc, silnikiem steruje przez cały czas (jak sama nazwa wskazuje) sterownik silnika. Natomiast sterownik LPG, poprzez "polecenia od Ecu" steruje WTRYSKIWACZAMI gazowymi.
Bardzo dziękuję za sprostowanie.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 28 lut 2016, 21:32

bendzji pisze: No właśnie kupiłem jednoelektrodowe świece dla testu , zobaczymy <okok> na razie zrobiłem na ori 34 tyś km i już czas na zmianę. Wrzucę razem z cewkami pojedyńczymi ;)
Jak zmienisz od razu cewki, to nie będziesz mógł jednoznacznie stwierdzić co spowodowało poprawę. :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lut 2016, 21:47

no wiem ale jak już się za to wezmę.... ;)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Re: Dziwna praca silnika 2.4

Post autor: enduro7 » 03 mar 2016, 18:57

jandek pisze:Miałem podobne objawy nierówna praca, falowanie obrotów, lepiej pracował na LPG niż na benzynie. Bardzo doświadczony mechanik w elektronice wgrał od nowa krzywą spalania na benzynie i LPG. Nie mogłem uwierzyć ze to moje auto. Na benzynie chodził lepiej niż jak go kupiłem, na LPG nie dało się wyczuć zmiany zasilania. Nie dawno powtórzyłem ten zabieg. Myślę że jest jakaś wada że komputer się rozjeżdża. Radzę zacząć od komputera.
nie chcę negować ale przeglądając schemat blokowy sterownika ecu zwróciłem uwagę żę podstawowa mapa jest na pamięci stałej natomiast mapa którą używamy na pamięci modyfikowalnej
kasująć błędy przywracamy ori mapę z wyzerowanumi korektami krótkimi jak i długookresowymi ,fabryczne kąty zapł i wiele innych parametrów wygląda
żę goścu lekko ściemnił albo ty nie zakumałeś o co chodzi

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 04 mar 2016, 19:26

Dziś minął tydzień od założenia nowej cewki NGK 48037, EAN: 4010326480376
Nie polecam, przed chwilą wróciły właśnie objawy takie jakie miałem wcześniej. Jutro cewka idzie na reklamację. Zobaczymy co będzie dalej. I w tym momencie właśnie rozważam przerobienie układu zapłonowego.


Edited:
Cewka oddana do sklepu na reklamację. W Poniedziałek wyślą więc czekamy na telefon.

Po za tym u kolegi w 2.8 spojrzałem jaką ma cewkę. Okazało się, że miał dokładnie taką samą jak ja miałem czyli BREMI. Oj coś czuję, że wtopiłem z cewką NGK i to grubo.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 05 mar 2016, 22:18

Ja się zraziłem do całej marki ngk przy świecach z czterema elektrodami.
To w sumie było kope lat temu... Po kilkudziesięciu kilometrach wszystkie cztery dostały przebicia.
A najlepsze było to, że mnie ta "lekcja życia" nic nie kosztowała, ponieważ to było auto znajomego, hehe ;)

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 05 mar 2016, 22:30

Moreno pisze:Ja się zraziłem do całej marki ngk przy świecach z czterema elektrodami.
To w sumie było kope lat temu... Po kilkudziesięciu kilometrach wszystkie cztery dostały przebicia.
A najlepsze było to, że mnie ta "lekcja życia" nic nie kosztowała, ponieważ to było auto znajomego, hehe ;)
No ja nie ukrywam że również trochę się zawiodłem. Tym bardziej że pakowałem zawsze świece i przewody zawsze ngk i było wszystko ok. Teraz dorzuciłem jeszcze cewkę, bo stwierdziłem że jak ngk to wszystko razem ze sobą powinno współgrać. No cóż, myliłem się ale dam im szansę. Jak reklamację uznają i dadzą mi kolejną nową cewkę i ona nie padnie po tygodniu to będę mógł uznać że to po prostu wadliwa sztuka. W każdym bądź razie będę informował na bieżąco jak to się u mnie skończy.

kibol8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 mar 2016, 18:43
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: kibol8 » 06 mar 2016, 21:41

Witam przyłącze się do tematu. Jestem tu świeżakiem wieć przepraszam za błędy, audi a6 c5 2,4 170km mam od roku i po instalacji gazu sekwecja stag zaczołem mieć problemy z falowaniem na postoju i szarpaniem w przedziale miedzy 1200 a 1800 obrotów, wymieniłem świece bosch i kable ngk i brak poprawy na kompie blad wypadanie zapłonu cos katalizator itp. Cewka sprawdzona strobo i 1 raz przebila potem już nie chciała. czyszczona przepustnica. Nie wiem co robic czy to skrzynia (multitronic) czy może cewka?? POMOCY :(

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 06 mar 2016, 21:50

kibol8 czytałeś mój post? Ja na PB mogłem jeździć do pewnego momentu, aż silnik się konkretnie nie nagrzał (110 stopni temp. oleju). Wtedy raz, że wypadały zapłony, to dwa silnik dostawał drgań. Po za tym wbijałem 4-rty bieg przy ok 40km/h i jak dawałem do dechy to bardzo mocno szarpało. Po wymianie cewki zero zająknięcia, pomału wstawał prędkościomierz. Na LPG nie odczuwałem żadnego dyskomfortu oprócz tego, że po wymianie cewki się lepiej zbiera ale to może być bardzo subiektywne odczucie.

Edited:

Jak moja cewka wróci z gwarancji lub wymienią mi na nową, to ew. moją na podmiankę Ci będę mógł podesłać. Ona działa dobrze do momentu, aż się konkretnie nie zagrzeje silnik, więc zdążysz sprawdzić auto na ciepłym czy jest ok i ew. wykluczysz cewkę.

Ewentualnie jeszcze możesz zrobić tak, że jak masz znajomego z silnikiem 2.4 lub 2.8 C5-tkę i u niego wszystko będzie ok silnikowo to na chwilkę od niego możesz pożyczyć cewkę i sprawdzić czy jest u Ciebie wtedy ok.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 07 mar 2016, 20:47

kibol8 pisze:audi a6 c5 2,4 170km mam od roku i po instalacji gazu sekwecja stag zaczołem mieć problemy z falowaniem na postoju i szarpaniem w przedziale miedzy 1200 a 1800 obrotów, wymieniłem świece bosch i kable ngk i brak poprawy na kompie blad wypadanie zapłonu cos katalizator itp. Cewka sprawdzona strobo i 1 raz przebila potem już nie chciała. czyszczona przepustnica. Nie wiem co robic czy to skrzynia (multitronic) czy może cewka?? POMOCY :(
No to jak coś katalizator, to weź coś z tym zrób. <dokuczacz>
Skoro po założeniu instalacji LPG zaczęły się te problemy, to ewidentnie gazownik coś spartolił.

Koper269
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 paź 2015, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Koper269 » 13 mar 2016, 00:02

a tak sie podłacze pod temat no bo moje swiece niedlugo maja 15tys nalatane no i bede potem je wymianiac no to zastnawialem sie czy np jak bym kupil swiece platynowo irydowe niby dobre do gazu itp irdydowe to cena z kosmosu ale te by bylo ok ? i jakiej firmy najlepiej ?

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 13 mar 2016, 12:06

Platynowo-irydowe są droższe, ale lepsze i bardziej żywotne. :) ...wymiana po 30kkm lub nawet więcej.
Ja kupiłem Bosch-a (bo ngk jakoś mi się źle kojarzy) o numerach 0 242 240 653 i nie narzekam.
Sporo osób poleca świece Denso, ale decyzja i tak należy do Ciebie. :)

Podpowiem Ci tylko jeszcze żebyś zwrócił uwagę na odstęp między elektrodami w nabywanych świecach - do LPG nie powinien być większy jak 0,8mm. ....bo i tak na logikę, im mniejszy odstęp tym mniejsze zapotrzebowanie na napięcie inicjujące przeskok iskry.

Gość.

Post autor: Gość. » 13 mar 2016, 19:59

Niedługo bedziemy robic patenty z cewkami z FSI-maja krótszy czas ładowania i rozładowania,mocniejsza iskre co sie w teorii przedkłada na czystą moc-ciekawe jak to wyjdzie w praktyce :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga