Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDV 2.4 170 KM] c5 2.4 Q 170km podwyzszona temp powyzej 100

Silniki benzynowe
Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

[BDV 2.4 170 KM] c5 2.4 Q 170km podwyzszona temp powyzej 100

Post autor: Filpesco » 09 maja 2016, 21:18

Witam serdecznie! Jestem zupełnie nowy i często korzystałem z wiedzy zawartej na forum, teraz jednak w związku z nową przypadłością postanowiłem się zarejestrować. Wiem, że podobne tematy już są, jednak mój przypadek jest nieco inny więc proszę o wyrozumiałość:) Mam problem z podwyższoną temperaturą w c5 2.4 Q 2003. W czasie postoju jest ok,jednak podczas jazdy temperatura rośnie i utrzymuje się w granicach 100st, czasami dochodzi nawet do 110. Drugi wentylator ( ten mniejszy) załącza się tylko w momencie włączenia klimy, gdy temp. przekracza 90 i nawet 100st nie działa. Czy to normalne? Dodatkowo z prawej strony od silnika, pomiędzy nim a zbiornikiem na płyn chłodniczy wydobywa się delikatny dymek, coś jak para ( tylko jak przekroczy 90st). Jakieś sugestie? Termostat? Wisko? POMOCY!:) Z góry dzięki:)
Filo

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 09 maja 2016, 23:57

Jak w czasie jazdy to termostat nie otwarty do końca. Mam podobny problem i zbieram się psychicznie do sprawdzenia obecności spalin w płynie chłodniczym. A poza tym zweryfikuj temperaturę z licznika z tą, którą pokazuje czujnik.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 10 maja 2016, 00:25

Czyli tak dookreślając, musisz się podpiąć VAGiem i zobaczyć, czy to zegary źle wskazują. Ale jak dymi i wentylator nie rusza, to tak samo jak Paweł uważam, że termostat :)

Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Filpesco » 10 maja 2016, 12:46

Serdeczne dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi Panowie, jutro wieczorem podepnę pod Vag i się zobaczy. Bo właśnie miałem podobne przypuszczenia. Martwił mnie mocno ten dym, ale skoro to normalne.. Po podpieciu napiszę co i jak.
Filo

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 maja 2016, 12:55

przy przymkniętym termostacie grzał by się też na wolnych obrotach, do sprawdzenia też pompa wody, może być mało wydajna

Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Filpesco » 10 maja 2016, 17:44

Dzięki za uwagę. Dziś sprawdziłem dodatkową sytuację: po rozgrzaniu do 90st włączyłem klimę (temp. na zewnatrz ok. 27st), i mimo, że włączył się wiatrak od klimy, temperatura rosnie ponad 100 i ten nieciekawy dymek też leci.
Filo

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 maja 2016, 18:49

Ściśnij węże od chłodnicy na rozgrzanym i sprawdź czy nie twarde są.

Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Filpesco » 10 maja 2016, 19:39

Dzięki! Jutro podłączę do kompa i sprawdze te węże. A co jeśli są twarde?
Filo

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 maja 2016, 20:30

Nadmierne ciśnienie w układzie chłodniczym co w dużej mierze może wskazywać na uszczelkę pod głowicą.

Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Filpesco » 10 maja 2016, 20:34

Mam nadzieję, że to jednak nie to, to pewnie droga impreza:)
Filo

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 maja 2016, 21:55

Nie no spokojnie w Twoim przypadku to pewnie termostat <okok>

Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Filpesco » 12 maja 2016, 15:11

Dziś sprawdziłem węże. Są dość twarde jednak bez problemu da się je ścisnąć. Chłodnica gorąca, więc obieg w układzie jakby jest. Zostawiłem auto do diagnozy u znajomego mechanika, dam znać co się okazało jak się odezwie.
Filo

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 12 maja 2016, 18:31

Czekamy na realcje. Chłodnica tak samo gorąca u góry jak i u dołu?

Filpesco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2016, 17:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Filpesco » 12 maja 2016, 20:22

Tego właśnie nie sprawdziłem, nie jest raczej zabrudzona wygląda ok. Mechanior już rozkłada na kawałki także napiszę coi jak jak wyda werdykt, może komuś przyda się ta wiedza:)

[ Dodano: 2016-05-12, 20:22 ]
Dzwonił mechanik, mówił, że wiskozę zatrzymuje z łatwością palcem, także może to jest przyczyną. Jutro mi wymieni i sprawdzi czy nie ma co2 w zbiorniczku oczym też poinformuję. Na koniec kliknę ,,pomógł'' oczywiście.
Filo

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 12 maja 2016, 21:04

no ale podczas jazdy to raczej pęd powietrza powinien Ci schłodzić chłodnicę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja