
[ APU 1.8 150 KM] brak mocy, słabe przyspieszenie
[ APU 1.8 150 KM] brak mocy, słabe przyspieszenie
Witam wszystkich. Od kilku dni mam problem ze swoją A6. Wszystko zaczęło się od tego, że podczas przyspieszania nie było płynnej pracy silnika tylko przez chwilkę ciągnął dobrze po chwili słabiej i tak kilka razy w ciągu przyspieszania na każdym biegu, zwłaszcza na niższych. Teraz kiedy przyspieszam silnik chodzi płynnie ale czuć wyraźnie niższą moc. Czyli wkręca się na obroty ale przyspieszenie znacznie spadło. Nie ma pojęcia co to może być. Czy sprzęgło już tak się ślizga czy też turbina padła. Co jeszcze i jak (poza VAG-iem bo tego nie mam) można sprawdzić żeby diagnoza była pewniejsza i jak prognozujecie ? Co to może być
Z góry dzięki za wszelkie spostrzeżenia.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
- Lokalizacja: gliwice
a filtry kiedy wymieniales? szczerze ja tez tak tez mialem powymienialem filtry lacznie z filtrem paliwa, mialem tez popekana odme wogle nie byla podlaczona jakis magic tasma izolacyjna chcial dziury polatac kupilem nowa odme wymienilem filtry i chula,ale mam problem ze spalaniem 14-15l to duzo
i z turbo dochodzi taki dzwiek jakby tam siedzial grzechotnik,turbo chyba do regeneracji 


dudzian1980
dudzian1980, no grzechotnik to nie jest dobry objaw ![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Jezeli chodzi o filtry, to tak jak kolega wyzej wspomnial, sprawdz filtr paliwa.. Ja mialem bardzo podobn objawy tyle ze w dieslu i okazalo się ze filtr byl kompletnie zapchany syfem...
Auto tracilo moc glownie przy mocniejszym docisnieciu pedalu gazu![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdrawiam
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Jezeli chodzi o filtry, to tak jak kolega wyzej wspomnial, sprawdz filtr paliwa.. Ja mialem bardzo podobn objawy tyle ze w dieslu i okazalo się ze filtr byl kompletnie zapchany syfem...
Auto tracilo moc glownie przy mocniejszym docisnieciu pedalu gazu
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdrawiam
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
Najlepiej byłoby zakupić kabelek do diagnozy + zainstalować vag com i wtedy będziesz wiedział co jest 5 i w każdej chwili sam sobie sprawdzisz,
ale skoro nie masz,
to na początek zegar doładowania może być nawet z castoramy do 2 bar tylko podłaczony przez dławik(np. igłę od strzykawki),
i wtedy będziesz wiedział cokolwiek.
Na początek proponuję odpiąć aku tak na 15min i się przejechać.
Jeżeli będzie poprawa to dwie opcje najbardziej prawdopodobne są:
1)przepływomierz,
2)przeładowanie(do sprawdzenia N75 i jego węże).
Jak kupiłem swoje to 1,8t to nic nie wiedziałem.
To jest dość specyficzny silnik i trzeba się trochę zagłebić w zasadę jego działania ,żeby się z niego cieszyć.
Pozdro
ale skoro nie masz,
to na początek zegar doładowania może być nawet z castoramy do 2 bar tylko podłaczony przez dławik(np. igłę od strzykawki),
i wtedy będziesz wiedział cokolwiek.
Na początek proponuję odpiąć aku tak na 15min i się przejechać.
Jeżeli będzie poprawa to dwie opcje najbardziej prawdopodobne są:
1)przepływomierz,
2)przeładowanie(do sprawdzenia N75 i jego węże).
Jak kupiłem swoje to 1,8t to nic nie wiedziałem.
To jest dość specyficzny silnik i trzeba się trochę zagłebić w zasadę jego działania ,żeby się z niego cieszyć.
Pozdro
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.
WSGarage, nie słyszę turbiny ale i wcześniej nie słyszałem jak pracuje pomimo prawidłowej pracy silnika. Może nie potrafię po prostu wyłowić tego dźwięku spośród innych albo już jestem lekko przygłuchy 
dudzian1980, rozrząd włącznie ze wszystkimi filtrami i płynami wymieniałem dwa miesiące temu. Co do spalania to faktycznie dużo, chyba, że to tylko spalanie po mieście przy dynamicznej jeździe
Mi teraz komp pokazuje średnie spalanie z jazdy mieszanej 30 % miasto 70 % trasa 9,5 litra /100 km.
tokarka606, nie odłączając akumulatora pojechałem wczoraj do mechanika. Przejechaliśmy się i auto jakby ożyło. Popatrzył się na mnie jak na idiotę i powiedział, że niczego nie czuje. Dzisiaj już auto szło lepiej. Jakby po tych dużych mrozach coś puściło. Nie mam bladego pojęcia co to mogło być. Jutro jadę w trasę to się upewnię co do pracy silnika. Ale jestem pewien na 100%, że coś już się koĂączy tylko nie wiem co. W sobotę komputer może pokaże co i jak.

dudzian1980, rozrząd włącznie ze wszystkimi filtrami i płynami wymieniałem dwa miesiące temu. Co do spalania to faktycznie dużo, chyba, że to tylko spalanie po mieście przy dynamicznej jeździe

tokarka606, nie odłączając akumulatora pojechałem wczoraj do mechanika. Przejechaliśmy się i auto jakby ożyło. Popatrzył się na mnie jak na idiotę i powiedział, że niczego nie czuje. Dzisiaj już auto szło lepiej. Jakby po tych dużych mrozach coś puściło. Nie mam bladego pojęcia co to mogło być. Jutro jadę w trasę to się upewnię co do pracy silnika. Ale jestem pewien na 100%, że coś już się koĂączy tylko nie wiem co. W sobotę komputer może pokaże co i jak.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 21:46 przez mart73301, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
- Lokalizacja: gliwice
Zawór założony prawidłowo. Zresztą zakładałem go dużo wcześniej niż wystąpiły objawy spadku mocy. Wcześniej fura hulała jak należy. Ale przy przebiegu 254 tys. należało się spodziewać że turbina może w każdej chwili paść.zbig_wwl pisze:To aluminiowe DV dobrze założyłeś? W porównaniu do fabrycznych te aluminiowe producent bardzo często poleca zakładać odwrotnie.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy te niskie ciśnienie doładowania nie jest czasem spowodowane jakąś nieszczelnością w układzie. Może turbina jest OK tylko układ dostaje gdzieś lewego powietrza ?
[ Dodano: 2012-10-17, 20:36 ]
Trochę czasu minęło ale problem powrócił. W skrócie: rozrząd, filtry, płyny, przepływka, DV, turbina wymienione na nowe, zrobiona generalna regeneracja głowicy, sprawdzone przewody podciśnienia, usunięte wszystkie widoczne wycieki oleju. Sprężanie na poziomie 13-14 na każdym garnku. Auto dalej nie ma mocy. Na kompie wychodzi przekroczone max ciśnienie doładowania. Auto zachowuje się tak jakby turbina dmuchała swoje a paliwo było za mało. Na wolnych obrotach nie faluje. Nie szarpie w czasie jazdy. Czasami tylko jakby na chwilkę powracała moc, tzn. wciskam gaz i np. na 2 biegu pięknie idzie po czym po wrzuceniu na 3 bieg już nie i potem już znowu pracuje jak muł, jakby 1.8 bez turbo. Mechanik już nie ma pomysłów. Może jesteście w stanie wspomóc konkretną informacja co to może być ? Dużo zainwestowałem w auto nie mam zamiaru się go pozbywać a po prostu szlag mnie trafia, Nawet wyprzedzać strach bo trwa to dużo dłużej niż wcześniej. Pomóżcie

- NieTykalny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 81
- Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
- Lokalizacja: bb zmc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
witam.moze i mi ktos podpowie. od dzis zmagam sie z problemem takim ze jak puszcze gaz to słychac z okolic turbiny takie jakby chrapanie.za kazdym razem. znajomy mowil ze to moze byc zaworek spustowy jezelu turbina ma za duze cisnienie ,czy ,,cuś,, . moze ktos borykal sie z czyms podobnym??
[ Dodano: 2014-04-07, 09:07 ]
to jest dokladnie to co na filmiku
i pytanie czy to zawor dv siadł czy przyczyny moga byc rozne i trzeba kompa podpiac??
chodzi mi o to czy on puszcza te dzwieki bo np.cisnienie za duze lub cos jeszcze, czy on poprostu siada i trzeba wymienic.
[ Dodano: 2014-04-07, 09:07 ]
to jest dokladnie to co na filmiku
i pytanie czy to zawor dv siadł czy przyczyny moga byc rozne i trzeba kompa podpiac??
chodzi mi o to czy on puszcza te dzwieki bo np.cisnienie za duze lub cos jeszcze, czy on poprostu siada i trzeba wymienic.