Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ APU 1.8 150 KM] brak mocy, słabe przyspieszenie

Silniki benzynowe
mart73301

[ APU 1.8 150 KM] brak mocy, słabe przyspieszenie

Post autor: mart73301 » 05 lut 2012, 19:41

Witam wszystkich. Od kilku dni mam problem ze swoją A6. Wszystko zaczęło się od tego, że podczas przyspieszania nie było płynnej pracy silnika tylko przez chwilkę ciągnął dobrze po chwili słabiej i tak kilka razy w ciągu przyspieszania na każdym biegu, zwłaszcza na niższych. Teraz kiedy przyspieszam silnik chodzi płynnie ale czuć wyraźnie niższą moc. Czyli wkręca się na obroty ale przyspieszenie znacznie spadło. Nie ma pojęcia co to może być. Czy sprzęgło już tak się ślizga czy też turbina padła. Co jeszcze i jak (poza VAG-iem bo tego nie mam) można sprawdzić żeby diagnoza była pewniejsza i jak prognozujecie ? Co to może być ?? Z góry dzięki za wszelkie spostrzeżenia.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 05 lut 2012, 19:47

Słychać pracę turbiny?
Wiem, że teraz ciężko posłuchać silnika bo na zewnątrz nie za ciekawa pogoda, ale podczas jazdy i wkręcania go na wyższe obroty słyszysz charakterystyczny syk?

Możliwe, że podciśnienia są gdzieś przetarte i utrata mocy gwarantowana :]

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 05 lut 2012, 20:49

a filtry kiedy wymieniales? szczerze ja tez tak tez mialem powymienialem filtry lacznie z filtrem paliwa, mialem tez popekana odme wogle nie byla podlaczona jakis magic tasma izolacyjna chcial dziury polatac kupilem nowa odme wymienilem filtry i chula,ale mam problem ze spalaniem 14-15l to duzo :| i z turbo dochodzi taki dzwiek jakby tam siedzial grzechotnik,turbo chyba do regeneracji :(
dudzian1980

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 05 lut 2012, 21:01

dudzian1980, no grzechotnik to nie jest dobry objaw ;]

Jezeli chodzi o filtry, to tak jak kolega wyzej wspomnial, sprawdz filtr paliwa.. Ja mialem bardzo podobn objawy tyle ze w dieslu i okazalo się ze filtr byl kompletnie zapchany syfem...
Auto tracilo moc glownie przy mocniejszym docisnieciu pedalu gazu :]

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 05 lut 2012, 23:43

Najlepiej byłoby zakupić kabelek do diagnozy + zainstalować vag com i wtedy będziesz wiedział co jest 5 i w każdej chwili sam sobie sprawdzisz,
ale skoro nie masz,
to na początek zegar doładowania może być nawet z castoramy do 2 bar tylko podłaczony przez dławik(np. igłę od strzykawki),
i wtedy będziesz wiedział cokolwiek.
Na początek proponuję odpiąć aku tak na 15min i się przejechać.
Jeżeli będzie poprawa to dwie opcje najbardziej prawdopodobne są:
1)przepływomierz,
2)przeładowanie(do sprawdzenia N75 i jego węże).
Jak kupiłem swoje to 1,8t to nic nie wiedziałem.
To jest dość specyficzny silnik i trzeba się trochę zagłebić w zasadę jego działania ,żeby się z niego cieszyć.
Pozdro
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

mart73301

Post autor: mart73301 » 08 lut 2012, 17:44

WSGarage, nie słyszę turbiny ale i wcześniej nie słyszałem jak pracuje pomimo prawidłowej pracy silnika. Może nie potrafię po prostu wyłowić tego dźwięku spośród innych albo już jestem lekko przygłuchy ;)

dudzian1980, rozrząd włącznie ze wszystkimi filtrami i płynami wymieniałem dwa miesiące temu. Co do spalania to faktycznie dużo, chyba, że to tylko spalanie po mieście przy dynamicznej jeździe ;) Mi teraz komp pokazuje średnie spalanie z jazdy mieszanej 30 % miasto 70 % trasa 9,5 litra /100 km.

tokarka606, nie odłączając akumulatora pojechałem wczoraj do mechanika. Przejechaliśmy się i auto jakby ożyło. Popatrzył się na mnie jak na idiotę i powiedział, że niczego nie czuje. Dzisiaj już auto szło lepiej. Jakby po tych dużych mrozach coś puściło. Nie mam bladego pojęcia co to mogło być. Jutro jadę w trasę to się upewnię co do pracy silnika. Ale jestem pewien na 100%, że coś już się koĂączy tylko nie wiem co. W sobotę komputer może pokaże co i jak.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 21:46 przez mart73301, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lut 2012, 19:59

zapewne zawór DV do wymiany

dudzian1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2011, 18:19
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dudzian1980 » 09 lut 2012, 17:03

daj znac co ci wyszlo na kompie.
dudzian1980

mart73301

Post autor: mart73301 » 09 lut 2012, 23:37

grzemo pisze:zapewne zawór DV do wymiany
I tu się mylisz. Wymieniony całkiem niedawno na aluminiowy The Sun :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 12 lut 2012, 09:47

Po kompie wyszło:

- niskie ciśnienie doładowania;
- błędny odczyt sondy lambda.

Czyli podnoszenie mocy schodzi na drugi plan i trzeba poprawić kondycje auta. Ale do tematu na pewno wróce bo 150 kM już nie wystarcza ;)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 12 lut 2012, 11:31

To aluminiowe DV dobrze założyłeś? W porównaniu do fabrycznych te aluminiowe producent bardzo często poleca zakładać odwrotnie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

mart73301

Post autor: mart73301 » 12 lut 2012, 23:20

zbig_wwl pisze:To aluminiowe DV dobrze założyłeś? W porównaniu do fabrycznych te aluminiowe producent bardzo często poleca zakładać odwrotnie.
Zawór założony prawidłowo. Zresztą zakładałem go dużo wcześniej niż wystąpiły objawy spadku mocy. Wcześniej fura hulała jak należy. Ale przy przebiegu 254 tys. należało się spodziewać że turbina może w każdej chwili paść.

Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy te niskie ciśnienie doładowania nie jest czasem spowodowane jakąś nieszczelnością w układzie. Może turbina jest OK tylko układ dostaje gdzieś lewego powietrza ?

[ Dodano: 2012-10-17, 20:36 ]
Trochę czasu minęło ale problem powrócił. W skrócie: rozrząd, filtry, płyny, przepływka, DV, turbina wymienione na nowe, zrobiona generalna regeneracja głowicy, sprawdzone przewody podciśnienia, usunięte wszystkie widoczne wycieki oleju. Sprężanie na poziomie 13-14 na każdym garnku. Auto dalej nie ma mocy. Na kompie wychodzi przekroczone max ciśnienie doładowania. Auto zachowuje się tak jakby turbina dmuchała swoje a paliwo było za mało. Na wolnych obrotach nie faluje. Nie szarpie w czasie jazdy. Czasami tylko jakby na chwilkę powracała moc, tzn. wciskam gaz i np. na 2 biegu pięknie idzie po czym po wrzuceniu na 3 bieg już nie i potem już znowu pracuje jak muł, jakby 1.8 bez turbo. Mechanik już nie ma pomysłów. Może jesteście w stanie wspomóc konkretną informacja co to może być ? Dużo zainwestowałem w auto nie mam zamiaru się go pozbywać a po prostu szlag mnie trafia, Nawet wyprzedzać strach bo trwa to dużo dłużej niż wcześniej. Pomóżcie :)

Piotr1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 mar 2014, 13:54
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Piotr1989 » 16 mar 2014, 14:20

Witam.Mam prblem.Mam audi a6 z 1997r z silnikiem 1.8T 150km auto jest z gazem brc.Problem tkwi w tym ze samochod ma bardzo slabe przyspieszenie jak na 150 koni. Turbine slychac wiec nie wiem w czym tkwi problem.Mak nadzieje ze ktos podpowie.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 16 mar 2014, 16:33

Piotr1989, przeczytaj poprzednie posty :O

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 07 kwie 2014, 09:07

witam.moze i mi ktos podpowie. od dzis zmagam sie z problemem takim ze jak puszcze gaz to słychac z okolic turbiny takie jakby chrapanie.za kazdym razem. znajomy mowil ze to moze byc zaworek spustowy jezelu turbina ma za duze cisnienie ,czy ,,cuś,, . moze ktos borykal sie z czyms podobnym??

[ Dodano: 2014-04-07, 09:07 ]
to jest dokladnie to co na filmiku

i pytanie czy to zawor dv siadł czy przyczyny moga byc rozne i trzeba kompa podpiac??
chodzi mi o to czy on puszcza te dzwieki bo np.cisnienie za duze lub cos jeszcze, czy on poprostu siada i trzeba wymienic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl