[ARH 1.8 125 KM] Brak mocy po wymianie rozrządu
[ARH 1.8 125 KM] Brak mocy po wymianie rozrządu
Witam, jest problem z Audiolą.
Byłem u mechanika powymieniać parę rzeczy, m.in. rozrząd (pompa wody, rolki napinaczy), olej, filtry oleju i paliwa, termostat. Silnik 1.8 nie jest zbyt przebojowy, ale przed wymianą jeździło się okej. Po wymianie auto jedzie jakby holowało jeszcze coś ze sobą. Do około 2,5 tys obrotów w ogóle nie reaguje na gaz, później się trochę ożywi ale rewelacji nie ma.
Słyszałem już o poprzestawianych o ząbek rozrządach. Na ile prawdopodobna jest taka sytuacja? Może z tym filtrem paliwa jest coś nie tak? Olej? Czy na podstawie odczytów z komputera dałoby się zdiagnozować problem? Czy źle założony rozrząd można sprawdzić jedynie rozbierając wszystko i sprawdzając na znacznikach?
Ewentualnie jakby ktoś doświadczony źle założonym rozrządem mógłby się wypowiedzieć jaki wpływ to ma na charakterystykę pracy silnika.
U mnie motor pali okej, chodzi równo, bez zmian w SPAM do czasu sprzed wymiany. Tak jak mówiłem do 2,5tys jedzie jak przetrącony, dodam również że wyczuwam bardzo delikatne szarpnięcia, jakby chwilowo mu się leciutko czknęło, podczas tego mozolnego "przyspieszania". Później jest trochę lepiej ale przy np jeździe w trasie opór powietrza jest dla niego zabójczy, o wyprzedzeniu pojazdu poruszającego się 90-100km/h w realnym czasie można zapomnieć.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie, porady.
Pozdrawiam.
Byłem u mechanika powymieniać parę rzeczy, m.in. rozrząd (pompa wody, rolki napinaczy), olej, filtry oleju i paliwa, termostat. Silnik 1.8 nie jest zbyt przebojowy, ale przed wymianą jeździło się okej. Po wymianie auto jedzie jakby holowało jeszcze coś ze sobą. Do około 2,5 tys obrotów w ogóle nie reaguje na gaz, później się trochę ożywi ale rewelacji nie ma.
Słyszałem już o poprzestawianych o ząbek rozrządach. Na ile prawdopodobna jest taka sytuacja? Może z tym filtrem paliwa jest coś nie tak? Olej? Czy na podstawie odczytów z komputera dałoby się zdiagnozować problem? Czy źle założony rozrząd można sprawdzić jedynie rozbierając wszystko i sprawdzając na znacznikach?
Ewentualnie jakby ktoś doświadczony źle założonym rozrządem mógłby się wypowiedzieć jaki wpływ to ma na charakterystykę pracy silnika.
U mnie motor pali okej, chodzi równo, bez zmian w SPAM do czasu sprzed wymiany. Tak jak mówiłem do 2,5tys jedzie jak przetrącony, dodam również że wyczuwam bardzo delikatne szarpnięcia, jakby chwilowo mu się leciutko czknęło, podczas tego mozolnego "przyspieszania". Później jest trochę lepiej ale przy np jeździe w trasie opór powietrza jest dla niego zabójczy, o wyprzedzeniu pojazdu poruszającego się 90-100km/h w realnym czasie można zapomnieć.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie, porady.
Pozdrawiam.
Byłem u elektryka robić przy okazji kilka innych rzeczy. Komputer pokazał błąd:
"17746.P1338 Czujnik położenia wałka rozrządu, rząd cylindrów 1 - przerwany obwód prądowy / zwarcie z potencjałem plus akumulatora-G40"
Jest problem, ponieważ mechanik nie chce przyznać się do błędu i twierdzi, że to wina sprzęgła, a komputer pokazuje błąd przez uszkodzony czujnik.
Mam pytanie czy sprawdzając kompresje na cylindrach można zdiagnozować źle złożony rozrząd? Wie ktoś jaką kompresje powinien mieć ten silnik na cylindrach?
"17746.P1338 Czujnik położenia wałka rozrządu, rząd cylindrów 1 - przerwany obwód prądowy / zwarcie z potencjałem plus akumulatora-G40"
Jest problem, ponieważ mechanik nie chce przyznać się do błędu i twierdzi, że to wina sprzęgła, a komputer pokazuje błąd przez uszkodzony czujnik.
Mam pytanie czy sprawdzając kompresje na cylindrach można zdiagnozować źle złożony rozrząd? Wie ktoś jaką kompresje powinien mieć ten silnik na cylindrach?
Witam
mam to samo w moim 2,4 AGA po wymianie rozrządu na LPG i Benzynie wrazenie jakby cos go hamowało. jazda zaczyna sie dopiero od około 2800 obrotów i do 160km/h nic wiecej nie jedzie. generalnie jak go kupilem to dwie paczki było moment teraz jestem smutny bo jeżdzę jakbym ciągał lawete. w moim przypadku niema żadnych błędów wiec proszę o pomoc jak stwierdzić czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony.
mam to samo w moim 2,4 AGA po wymianie rozrządu na LPG i Benzynie wrazenie jakby cos go hamowało. jazda zaczyna sie dopiero od około 2800 obrotów i do 160km/h nic wiecej nie jedzie. generalnie jak go kupilem to dwie paczki było moment teraz jestem smutny bo jeżdzę jakbym ciągał lawete. w moim przypadku niema żadnych błędów wiec proszę o pomoc jak stwierdzić czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
okej, tylko teraz takie pytanko czy jest ktoś z Łodzi lub okolic kto mógłby mi zrobić logi? Dzisiaj zauważyłem, że generalnie jeśli auto nie jest rozgrzane to nie ma tragedii, ale kiedy złapie odpowiednią temp to jest problem nawet z ruszeniem, silnik gubi obroty i prawie gaśnie. Razem w połączeniu z klimą trzeba go trochę przygazować żeby się odkleił i pojechał. Do 2 tys obrotów reakcja na dodanie gazu jest prawie żadna.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
generalnie to najpierw mialem 409 i chodziło wszystko oprócz tych dalszych grup. skan calego auta szedł bloki wszytsko chodzi i kasowanie błędów również. potem sciagnolem 311 wiele wersji odpalał się łączył z autem, znajdował błędy ale nie moglem przy pomocy key-genu aktywowac do pelnej wersji. klucz który sie generował był za każdym razem błędny. próbowałem jeszcze polskiego vaga ( działał ale nie moglem go jakoś ogarnać swoim umyslem ) no i vaga lite tez działał ale grupy 90-93 zablokowane. generalnie niema problemu z podłączeniem auta pod komputer łaczy wszystko elegancko nie moge poprostu skorzystać z tej czesci programów która jest dostępna dopiero po aktywacji
[ Dodano: 2014-05-29, 22:58 ]
mam logi ale nie moge ich obrobić w vaglogu bo czekam caly czas na meila. wpisalem dwa swoje adresy meilowe i nic
[ Dodano: 2014-05-29, 22:58 ]
mam logi ale nie moge ich obrobić w vaglogu bo czekam caly czas na meila. wpisalem dwa swoje adresy meilowe i nic
też nie mogę się zarejestrować na tej stronie vaglog.
pologowałem trochę audiole i wygląda to następująco:
można tutaj podejrzeć, wrzuciłem kilka plików, każdy otwiera się jak należy.
są tutaj logi z grup 90 oraz 93 a także kilku innych.
wiem że pewnie do wymiany będzie u mnie czujnik położenia wałka rozrządu, ale na razie nie chciałbym go wymieniać ponieważ odczytałem dziwne wartości napięć na kostce od tego czujnika. tzn:
pin 1-3 : 5V - tu jest okej
pin 1-2 : -5,6V - /???
pin 2-3 : 10,6V -
?!!!
mierzyłem również napięcie pomiędzy 1-2 w trakcie uruchomionego silnika - waha się pomiędzy -1,0 a -1,5
komputer cały czas pokazuje ten błąd wałka i nie mogę go skasować.
dodatkowo zauważyłem, że przy męczeniu go do odcinki podczas logowania pojawił się błąd:
17536 - Mnożąca adaptacja paliwa, blok 1; mieszanka uboga (stały)
wcześniej już miałem ten błąd ale po skasowaniu przez jakiś czas się nie pojawiał.
spójrzcie proszę na te logi z grup 90 i 93, jakie tam powinny być wartości? wydaje mi się że w grupie 90 powinny pojawić się jakieś odczyty a tymczasem jest cały czas 0, czy to może być kwestia tego czujnika?
dodatkowo zastanawiające są dla mnie logi z grupy 002 - przepływ powietrza, wydaje mi się że powinien być wyższy (tutaj przy odcince jest około 60, na postoju zaledwie 2-3).
ma ktoś jakieś pomysły co z tym teraz zrobić?
pologowałem trochę audiole i wygląda to następująco:
można tutaj podejrzeć, wrzuciłem kilka plików, każdy otwiera się jak należy.
są tutaj logi z grup 90 oraz 93 a także kilku innych.
wiem że pewnie do wymiany będzie u mnie czujnik położenia wałka rozrządu, ale na razie nie chciałbym go wymieniać ponieważ odczytałem dziwne wartości napięć na kostce od tego czujnika. tzn:
pin 1-3 : 5V - tu jest okej
pin 1-2 : -5,6V - /???
pin 2-3 : 10,6V -

mierzyłem również napięcie pomiędzy 1-2 w trakcie uruchomionego silnika - waha się pomiędzy -1,0 a -1,5
komputer cały czas pokazuje ten błąd wałka i nie mogę go skasować.
dodatkowo zauważyłem, że przy męczeniu go do odcinki podczas logowania pojawił się błąd:
17536 - Mnożąca adaptacja paliwa, blok 1; mieszanka uboga (stały)
wcześniej już miałem ten błąd ale po skasowaniu przez jakiś czas się nie pojawiał.
spójrzcie proszę na te logi z grup 90 i 93, jakie tam powinny być wartości? wydaje mi się że w grupie 90 powinny pojawić się jakieś odczyty a tymczasem jest cały czas 0, czy to może być kwestia tego czujnika?
dodatkowo zastanawiające są dla mnie logi z grupy 002 - przepływ powietrza, wydaje mi się że powinien być wyższy (tutaj przy odcince jest około 60, na postoju zaledwie 2-3).
ma ktoś jakieś pomysły co z tym teraz zrobić?
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 17:19 przez szczesiu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
to są chyba logi statyczne wiec zmiene fazy rozrządu się nie załączą chyba ? jesli chcesz sprawdzic przepływke to tylko na dynamicznych u mnie maksymalnie udało sie z niej wycisnąc 117 g/s przy około 5800 obrotów co wydaje mi sie troche malo bo znalazlem jakies logi kolegi z forum któremu zassało 158 g/s
jeszcze co mi się wydaje to cos nie tak z sondą na banku drugim pokazuje caly czas 20% a druga około 3
jestem świeży z vagowania wiec jeżeli gdzieś napisalem głupotę proszę mnie poprawić a tak wogóle to pomyliły mi się silniki ja mam V-ke
jeszcze co mi się wydaje to cos nie tak z sondą na banku drugim pokazuje caly czas 20% a druga około 3
jestem świeży z vagowania wiec jeżeli gdzieś napisalem głupotę proszę mnie poprawić a tak wogóle to pomyliły mi się silniki ja mam V-ke
czy ma to coś wspólnego z czujnikiem wałka rozrządu?Mazdomania pisze:Rozrząd jest ok, ale nastawnik jak sam zauważyłeś "stoi"
wszystkie zamieszczone logi wykonywane były podczas jazdy, biegi 1,2 dosyć mocno 3 do odcinki, niektóre są na 4, ale niestety nie do odcinki (nie było się jak rozpędzić).
kolego msanchez udało się u Ciebie rozwiązać problem? nie palił więcej podczas usterki?
u mnie teraz wychodzą astronomiczne liczby, ostatnio zatankowałem 23 litry, wyjeździłem na tym 170km, w cyklu miasto-trasa
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nieprawidłowo wykonałeś logi. Musisz logować tylko na 3 biegu, bez Kick-Down, Poczytaj zresztą na Forum. Są dokładne opisy jak to się robi.szczesiu pisze:wszystkie zamieszczone logi wykonywane były podczas jazdy, biegi 1,2 dosyć mocno 3 do odcinki, niektóre są na 4, ale niestety nie do odcinki

Warsztat, naprawy Audi A6.
tak jak kolega napisal wrzucasz trójke i od 1500 obrót ciagniesz do 4500 albo wiecej jak chcesz jak uznasz ze wystarczy konczysz nagrywanie logów. podczas nagrywania przepływki pociagnij wiecej i zobaczysz ile powietrza wciagnie. ktoś kiedys pisal że powinno być moc silnika w kucach pomnożona przez 0,8. tyle powinien dać powietrza. w moim przypadku 165*0,8=132 g/s
jesli chodzi o mój problem to sprawdzalem rozrząd przesuwając o zabąk w do przodu potem do tyłu i za kazdym razem bylo tylko gorzej. mam trochę inny motor który srednio pali mi 16 gazu wiec ciezko tu porównywać spalanie.
u mnie podczas przyśpieszania właczały sie te zmienne fazy rozrządu i z -1 robiło się + 23 na obu głowicach. i wtedy opis zmienial się na cam ctrl on.
generalnie poszukaj na forum moze ktoś wrzucił logi z takiego samego motoru co ty masz badz tego mocniejszego ale budowa chyba ta sama ewentualnie logi z passata bo tam chyba też siedzialy te jednostki i zobacz co się u nich dzieje czy to sie zmienia.
moja wiedza w tym temacie jest mala wiec jedynie to moje domysly
uczę się
jesli chodzi o mój problem to sprawdzalem rozrząd przesuwając o zabąk w do przodu potem do tyłu i za kazdym razem bylo tylko gorzej. mam trochę inny motor który srednio pali mi 16 gazu wiec ciezko tu porównywać spalanie.
u mnie podczas przyśpieszania właczały sie te zmienne fazy rozrządu i z -1 robiło się + 23 na obu głowicach. i wtedy opis zmienial się na cam ctrl on.
generalnie poszukaj na forum moze ktoś wrzucił logi z takiego samego motoru co ty masz badz tego mocniejszego ale budowa chyba ta sama ewentualnie logi z passata bo tam chyba też siedzialy te jednostki i zobacz co się u nich dzieje czy to sie zmienia.
moja wiedza w tym temacie jest mala wiec jedynie to moje domysly
